Gjest Undrer Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Hva skjer om man ikke lengre gir medisin (smerte stillende) til barnet sitt, selv om legen fortsatt sier at man skal? Gutten min har fatt medisiner i 4 ar na og allerede for 2 ar siden ble han symptomfri/frisk og vi ble lovd at aret etter skulle vi prove og droppe medisinene. Vi byttet deretter lege (ufrivillig ved pensjon) og den nye legen ville fortsette medisinene til tross for at gutten er frisk. For ca 6 mndr siden sluttet vi med medisinene og gutten fungerer na enda bedre, ingen bivirkninger osv. I neste uke skal vi til kontrol.. hva vil legen si om dette, hva kan han si??
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Hvis det er for den smertestillende effekten han fikk medisinen, er han vel gammel nok etterhvert til å gi uttrykk for smerte og om han er fornøyd selv? Hvis han evt er funksjonshemmet og ikke kan kommunisere, er det verre.
Gjest gjest- silje Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 La barnet fortelle selv, hvordan han opplevde det å bli symptomfri og hvordan han reagerte på pilleslutt. Legen burde jo bare bli glad for at gutten er frisk, og fri for medisiner, det er da ingenting som er bedre enn det? Ellers så vet jeg ikke hva legen kommer til å svare, kanskje han forklarer endel rundt senere ettervirkninger og slikt, men kan ikke tro at han tar det ille opp at dere har sluttet med medisinene, og alt har fungert bra i over et halvt år..
Gjest TS Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 La barnet fortelle selv, hvordan han opplevde det å bli symptomfri og hvordan han reagerte på pilleslutt. Legen burde jo bare bli glad for at gutten er frisk, og fri for medisiner, det er da ingenting som er bedre enn det? Ellers så vet jeg ikke hva legen kommer til å svare, kanskje han forklarer endel rundt senere ettervirkninger og slikt, men kan ikke tro at han tar det ille opp at dere har sluttet med medisinene, og alt har fungert bra i over et halvt år.. Nei han er frisk og fungerer 'normalt' Snakket med barnet i dag og han spurte hvorfor vi ma pa sykehuset igjen siden han ikke lengre har vondt, sa jeg haper hans refleksjoner vil selv hjelpe pa nar jeg skal i samtale med denne legen igjen
Yvaine Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Enig med de to over her. Hvis han fungerer bra, og hvis han selv kan gi uttrykk for hvordan han har det, så la han fortelle det til legen. Så kan jo dere supplere med opplysninger om hvordan dere syns han er forbedret. Kanskje ikke så dumt å snakke med gutten på forhånd, sånn at han skjønner hvorfor han må fortelle legen disse tingene osv Lykke til! Jeg håper han kan få forbli medisinfri når det fungerer så bra!!
Eve Luna Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Hva oppga legen som grunn tail at han ville at gutten skal fortsette med medisiner?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Det overrasker meg ikke. Se en dokumentar om legemiddelindustrien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå