Gå til innhold

Hva kan man gjøre?


Gjest huff

Anbefalte innlegg

Jeg så en reportasje i dag om kvinner/barn i Afghanistan. Det var blant annet en jente på 12 år som satt i fengsel fordi hun var blitt voldtatt… Jeg har lyst til å gjøre noe. Helst har jeg lyst til å hente denne jenta hit, adoptere henne og la henne få en ny start her. Naivt som f, jeg vet det, men er det noen som helst mulighet for å få det til, og hvordan kan jeg gå frem for å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok lite du kan gjøre for henne. Gi landet 300-500 år, da har de kanskje kommet like langt i utviklingen mtp rettigheter og likestilling som det er i vesten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill utlogget
Jeg så en reportasje i dag om kvinner/barn i Afghanistan. Det var blant annet en jente på 12 år som satt i fengsel fordi hun var blitt voldtatt… Jeg har lyst til å gjøre noe. Helst har jeg lyst til å hente denne jenta hit, adoptere henne og la henne få en ny start her. Naivt som f, jeg vet det, men er det noen som helst mulighet for å få det til, og hvordan kan jeg gå frem for å prøve?

Dette er helt forferdelig, enig med deg der - SELVSAGT er jeg det!!!

Så på samme reportasjen som deg og jeg sitter tilbake med "limtørr munn2 og blir så forbanna på hvordan de har det!

For oss "her" er dette absolutt helt uforståelig!

Mulig du finner noe om det her på denne Facebook siden: http://www.facebook.com/pages/Women-for-Wo...62399610?ref=mf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Jeg så en reportasje i dag om kvinner/barn i Afghanistan. Det var blant annet en jente på 12 år som satt i fengsel fordi hun var blitt voldtatt… Jeg har lyst til å gjøre noe. Helst har jeg lyst til å hente denne jenta hit, adoptere henne og la henne få en ny start her. Naivt som f, jeg vet det, men er det noen som helst mulighet for å få det til, og hvordan kan jeg gå frem for å prøve?

Hvor mange har du plass til? Det finnes noen millioner som henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig at slikt kan skje,men det er desverre fakta at dette ikke er et enestående tilfelle..Mange barn/kvinner har blitt straffet,gjerne stenet,fordi de er voldatt,og det er rett og slett fordi det er en oppfattelse i denne kulturen at kvinnen,uansett alder , har gjort noe for å lokke disse" "stakkars mennene som jo har sine drifter"...Til og med når en jente/kvinne blir voldtatt av MANGE,får hun skylden...

Tidligere i år( eller i fjor) kunne en jo lese at EN 4 ÅR GAMMEL JENTE ble fengslet fordi hun hadde " FORFØRT" sin onkel (eller hvem det nå var),mannen var i førti-årene...

Tragisk,utrolig,og UMULIG for oss å forstå et slikt kvinnesyn!!! Det kan forklares på tusen måter,jeg kommer likevel ALDRI til å fatte at slikt går an.

Jeg skulle gjerne,som deg trådstarter,hjelpt disse jentene/kvinnene,og- ikke minst-funnet ut hva som må gjøres for å forandre dette grusomme kvinnesynet(og syn på barn).Helst skulle det endret seg " i ett NÅ !!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bilbo Sekker
Vi har ikke plass til millioner.

Å?

Hvorfor ikke? Norge er like stort som Tyskland og der bor det 120 millioner mennesker. Hvor synes du vi skal stoppe? Skal vi dra en linje etter denne stakkars jenta? Eller kanskje vi skal ta inn 10 til? 10 000? 100 000? Hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?

Hvorfor ikke? Norge er like stort som Tyskland og der bor det 120 millioner mennesker. Hvor synes du vi skal stoppe?

Seriøst. Det du skriver vitner bare om total uvitenhet. Tyskland er 357 021 km² stort og har totalt 82 329 758 millioner mennesker. Hvor i huleste har du 120 millioner fra?

Norge er 323 802 km² stort og har 4 799 300 millioner. Mindre enn Tyskland.

Vi kan ikke ta inn hele verdens befolkning bare fordi noen få synes synd på noen. Norge har ikke kapasitet til å ta inn gud og hvermann.

Minoriteten kan ikke bli større enn majoriteten. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Seriøst. Det du skriver vitner bare om total uvitenhet. Tyskland er 357 021 km² stort og har totalt 82 329 758 millioner mennesker. Hvor i huleste har du 120 millioner fra?

Norge er 323 802 km² stort og har 4 799 300 millioner. Mindre enn Tyskland.

Vi kan ikke ta inn hele verdens befolkning bare fordi noen få synes synd på noen. Norge har ikke kapasitet til å ta inn gud og hvermann.

Minoriteten kan ikke bli større enn majoriteten. Enkelt og greit.

Se det.. En flisespikker..

Så hva er din løsning? Det er nemlig gud og hvermann som er på vei hit og det er lite du kan gjøre for å stoppe dem. Du, som de fleste nordmenn liker nemlig ikke å bli sett på som rasist og femmedhater. Så du, som de fleste nordmenn kommer til å sitte med tommelen i ræva mens sterkere og mer selvbevisste mennesker overtar det fedreland du fikk overlevert fra dine forfedre.

Keyboardcommandos imponerer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keyboardcommandos imponerer meg ikke.

Det er ikke noe mer imponerende med defaitister. Dessuten trenger man faktisk tastaturkrigere for å skape den nødvendige politiske klimaendringen. Hvilket en håndfull aksjonsorienterte neandertale halvaper med barbert hode beviselig aldri fikk til.

For øvrig ser jeg at min forrige kommentar til deg er basert på en misforståelse fra min side.

Endret av Max Motstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er din løsning? Det er nemlig gud og hvermann som er på vei hit og det er lite du kan gjøre for å stoppe dem. Du, som de fleste nordmenn liker nemlig ikke å bli sett på som rasist og femmedhater. Så du, som de fleste nordmenn kommer til å sitte med tommelen i ræva mens sterkere og mer selvbevisste mennesker overtar det fedreland du fikk overlevert fra dine forfedre.

Ja, jeg er fullt klar over at det er for mange mennesker i verden og i de landene som er overfyllte vil de finne land slik som Norge som er altfor naive og godtroende til å ta imot hva som helst av alt som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Det er ikke noe mer imponerende med defaitister. Dessuten trenger man faktisk tastaturkrigere for å skape den nødvendige politiske klimaendringen. Hvilket en håndfull aksjonsorienterte neandertale halvaper med barbert hode beviselig aldri fikk til.

For øvrig ser jeg at min forrige kommentar til deg er basert på en misforståelse fra min side.

Kjøtthuer gjør selvsagt ingen endring, det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Ja, jeg er fullt klar over at det er for mange mennesker i verden og i de landene som er overfyllte vil de finne land slik som Norge som er altfor naive og godtroende til å ta imot hva som helst av alt som finnes.

Det er ingen som kommer til norge fra overfylte land. De kommer for å tjene penger og fylle plutokratenes tørst etter billig arbeidskraft samt marxistenes behov for folkelig kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som kommer til norge fra overfylte land. De kommer for å tjene penger og fylle plutokratenes tørst etter billig arbeidskraft samt marxistenes behov for folkelig kaos.

Ja, den lille jenta ville nok kommet for å tjene penger.

Sukk.

Denne diskusjonen sporet av, og konklusjonen til de fleste av dere er vel uansett at vi kan ikke gjøre en dritt. Sånn nekter jeg å være.

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

http://www.barnasrett.no/Dikt/du_ma_ikke_sove.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Ja, den lille jenta ville nok kommet for å tjene penger.

Sukk.

Denne diskusjonen sporet av, og konklusjonen til de fleste av dere er vel uansett at vi kan ikke gjøre en dritt. Sånn nekter jeg å være.

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

http://www.barnasrett.no/Dikt/du_ma_ikke_sove.htm

Beklager at jeg høres avstumpet ut men et par år i Afrika har vaksinert meg mot

Øverlands pjatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg høres avstumpet ut men et par år i Afrika har vaksinert meg mot

Øverlands pjatt.

Så synd. Jeg synes det er et veldig bra dikt, viktig og vakkert.

Jeg vet ikke hvor du har vært i Afrika, og hva du har sett og opplevd der. Men:

Synd å bli avstumpet, jeg har vært sånn selv - helt nummen på et vis. Det er farlig, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager at jeg høres avstumpet ut men et par år i Afrika har vaksinert meg mot

Øverlands pjatt.

Er flau på menneskehetens vegne over dine uttalelser. Håper du greier å få tilbake din sunne fornuft, skjønt det ser mørkt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbo Sekker
Er flau på menneskehetens vegne over dine uttalelser. Håper du greier å få tilbake din sunne fornuft, skjønt det ser mørkt ut.

Det er du nok, og jeg er tilsvarende likegyldig til dine følelser rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...