Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg mister så ekstremt mye hår.frisøren min påpeker det hver gang jeg klipper meg og peker på en stor dott med hår i vasken.Jeg ønsker meg veldig gjerne langt hår,men det ser bare tynt og pistrete ut når jeg får litt lengde på det.jeg er litt bekymret for at noe er galt siden jeg mister så mye hår.har gjort det over flere år,så jeg vet jo at jeg ikke blir skallet.men har i annen sammenheng tatt blodprøver hos legen av bl.a B-vit og prøvene er helt fine.noen som opplever det samme og som har effektive råd for å stoppe håravfallet?evt vet hvor jeg kan gå for å sjekke om jeg har noen hårsykdom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg mister så ekstremt mye hår.frisøren min påpeker det hver gang jeg klipper meg og peker på en stor dott med hår i vasken.Jeg ønsker meg veldig gjerne langt hår,men det ser bare tynt og pistrete ut når jeg får litt lengde på det.jeg er litt bekymret for at noe er galt siden jeg mister så mye hår.har gjort det over flere år,så jeg vet jo at jeg ikke blir skallet.men har i annen sammenheng tatt blodprøver hos legen av bl.a B-vit og prøvene er helt fine.noen som opplever det samme og som har effektive råd for å stoppe håravfallet?evt vet hvor jeg kan gå for å sjekke om jeg har noen hårsykdom?

Jeg sliter med det samme. I løpet av de siste 2 årene har hårmengden min blitt halvert. For meg føles det helt fryktelig. Håret mitt har alltid liksom vært min identitet. Jeg var liksom "hun med det fine håret". Nå har jeg bare tynt og kjedelig hår igjen. Hårstrukturen er også forandret. Hadde krøllete hår før, og nå er det slapt og livløst. Vet ikke hva jeg skal gjøre for det mangler meg tydeligvis ingenting. Jeg mistenker at det har en sammenheng med at jeg går på antidepressiva. Går du på en eller annen form for medisin. Legene pleier ikke å opplyse om at hårtap kan være en bivirkning ved slike medisiner. Men ved å google hairloss + ssri tokdet meg et minutt å finne ut at dette kunne være årsaken.

Skrevet

Det finnes noe som heter alopecia areata. Da mister du håret, men er helt ufarlig ellers. De fleste får det greit igjen :)

Du kan kontakte en hudlege for å sjekke det.

Skrevet

er ikke alopecia areata sånn at man mister nesten alt håret og har igjen flekker på hodet uten hår?jeg har hår jevnt over hodet,det er bare det at det er så tynt.må gå med håret konstant i hårstrikk fordi det ser stygt ut ellers.Jeg har også brukt ssri,men tror jeg hadde håravfall også før jeg begynte på de.skjønner hva du mener med at en del av identiteten din er forandret.vanskelig å forklare det uten å høres jålete ut,men det er rart hvor mye hår gjør for selvtilliten.

Skrevet

I løpet av det siste året har jeg mistet kjempemasse hår. Jeg slutta på pillen rundt da jeg begynte å miste. Begynte å tenke på det for noen måneder siden.. Har googlet det, og det kan være en årsak til hårtap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...