Gjest Jorgie Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg lurte på om noen vet hva det kan være? Jeg oppdaget det på fredag som var kl 1800 da jeg var på toalettet og tisset. Det var en sånn sviende følelse som oppsto litt i begynnelsen og etter ferdig, ganske sterk. Det skal sies at jeg kun hadde drukket noe kl. 0700 og kl. 1300. Tenkte kanskje det kunne være noe pga lite væskeinntak, men jeg har aldri hatt noe sånt før. Jeg kjente det litt til morgenen igår og så lettet det utover dagen ettersom jeg drakk mye væske. Idag har jeg også kjent litt sviende følelse, men det har ikke vært så ille som på fredag. Noen ganger er det ingen smerte i det hele tatt. Jeg så på litt om blærekatarr, men der står det jo "Vannlatingen kan også være smertefull som følge av sårhet og betennelse i urinrøret. I tillegg får mange svie og varmefølelse i underlivet etter vannlating." og varmefølelse har jeg ikke. Er det noen som vet noe om hva det kanskje kan være? Jeg har tenkt å gå til legen imorgen, hvis det ikke bedrer seg, men jeg ville spørre her først. (Jeg er jente og ikke har jeg hatt sex på 1,5 år så noen seksuelle sykdommer er det ikke).
Aftensol Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg vil tippe urinveisinfeksjon... Da svir det når du tisser, spesielt om du ikke har drukket masse... Det som kan hjelpe deg frem til legeturen i morgen er å drikke masse, helst appelsinjuice eller tranebærjuice, men også vann... Husk å ta en urinprøve i morgen tidlig (første gang du tisser for dagen), og ta med på legekontoret... Hvis du beskriver hvordan det føles så kan det også hende at du slipper time, at du kun trenger å levere urinprøve som de tar prøve av..
mgr Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 høres ut som du har fått en UVI.drikk masse vann,og kom deg til legen så fort som mulig.det blir verre ettersom dagene går uten behandling.God bedring,og lykke til hos legen
Philipa Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Du kan eventuelt kjøpe en test på apoteket, som du utfører selv, som kan påvise UVI. Ellers funker tranebær juice og salviete ganske bra, inntil du kommer deg til lege.
Gjest Jorgie Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 det blir verre ettersom dagene går uten behandling. Har fått time hos legen, men har ikke blitt verre- snarere tvert om. Kjenner nesten ikke noe sviing nå- bare bittelitt om morgenen...og så er det borte resten av dagen.
Gjest Jorgie Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Får visst svar på urinprøven imorgen. Legen sa at "det var noe de ikke helt var sikre på hva var, men hvis det var noen bakterier så skulle jeg gå på kur". Men nå har jeg fått skikkelig vondt på høyre side nede ved vulva. Er ikke ømt, men det gjør vondt når jeg tar der. Kan det gjøre vondt uten at det gjør vondt "innvendig"? Det virker bare som det er rett under huden (muskler eller noe sånt). ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå