Gå til innhold

Er peanøtter sunt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men ligg unna den amerikansk typen, altså slik som Mills sitt, for det er iblandet usunt fett. Kjøp heller på helsekosten eller i velassorterte dagligvarebutikker - det skal inneholde 100 % peanøtter, eventuelt tilsatt salt.

Så for å oppsummere: Peanøttsmør er sunt, men potensielt fetende. Når det er sagt: Jeg spiser det flere ganger om dagen selv, og har ikke vektproblemer.

Det samme gjelder forresten for andre nøttesmørtyper. Mandelsmør er en helsebombe (altså med positivt fortegn!) og utrolig deilig. Cashewnøttsmør er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ligg unna den amerikansk typen, altså slik som Mills sitt, for det er iblandet usunt fett. Kjøp heller på helsekosten eller i velassorterte dagligvarebutikker - det skal inneholde 100 % peanøtter, eventuelt tilsatt salt.

Så for å oppsummere: Peanøttsmør er sunt, men potensielt fetende. Når det er sagt: Jeg spiser det flere ganger om dagen selv, og har ikke vektproblemer.

Det samme gjelder forresten for andre nøttesmørtyper. Mandelsmør er en helsebombe (altså med positivt fortegn!) og utrolig deilig. Cashewnøttsmør er også godt.

Beklager, jeg trodde du spurte om peanøttsmør!! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valnøtter er vel det sunneste alternativet.men du bør ikke spise mer enn en håndfull fordi det inneholder mye fett.Riktignok sunt fett da.Men skal man holde vekten nede eller man ha planer om å gå ned i vekt,hjelper det lite om fettet er aldi så sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm... peanøttsmør :sikle: Den beste er den økologiske. Den fra Green Choice :sikle:

Yæk,hvordan i allværden orker noen å spise peanøttsmør?Grøss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...