Lizz84 Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg og venninna mi leter stadig etter den "perfekte" cafe'en i Oslo - og har ennå ikke funnet "den rette". Vi krever litt av plassen og vil helst ha det superkos når vi først møtes til en kaffe eller fem. Hadde vært veldig kjekt om den ligger sentralt, gjerne i nærheten av Aker brygge, Nasjonalteateret eller rundt omkring der. Det er viktig at kaffen er kjempe god, at de har et bra utvalg i menyen - med både litt småretter og søtsaker, fint om de tar bestilling ved bordet, det må være mulig å sitte ute og nå som høsten kommer er varmelamper, tepper, puter og tak/ presenning over et must! Vi setter også stor pris på at de som jobber der er hyggelige og gir en god service, det er alltid hyggelig med musikk i bakgrunnen og at prisene ikke er for stive... Ja, vi er kanskje kravstore? Men vi liker å skravle lenge på cafe', og da skal det være kos å sitte der i flere timer:-) Hadde vært supert om noen hadde ett par bra tips til oss!
Pingting Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Det var jo litt av en liste! Jeg aner ikke hvor dere har vært, men hva med Café Sjakk Matt i Vika? De har god mat der ihvertfall - er litt usikker på søtsaker og slikt, men mener å huske at det er noe av det og. Hyggelig innredet, musikk som ikke er for høy, de tar bestilling ved bordene, hyggelige ansatte, helt OK priser, og greot utvalg både i kaffe og drinker. Om det er noe utendørs er jeg usikker på.
lilleGrethe Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Dere høres ut som kravstore kunder, "krever litt av plassen", "liker å skravle lenge på café" - jeg håper dere kjøper nok til at det er verdt at dere sitter der så lenge og tar opp plassen.. Sjakk Matt er et alternativ, og ja, de har uteplass, men ikke så mye. Det er vel noen kafeer på Vika Terrassen? Og hva med Åpenbar på Aker Brygge?
Lizz84 Skrevet 30. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2009 Det var jo litt av en liste! Jeg aner ikke hvor dere har vært, men hva med Café Sjakk Matt i Vika? De har god mat der ihvertfall - er litt usikker på søtsaker og slikt, men mener å huske at det er noe av det og. Hyggelig innredet, musikk som ikke er for høy, de tar bestilling ved bordene, hyggelige ansatte, helt OK priser, og greot utvalg både i kaffe og drinker. Om det er noe utendørs er jeg usikker på. Dette så ut som et bra sted, kanskje vi tester den ut neste gang :-) Takk for tips!
Lizz84 Skrevet 30. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2009 Dere høres ut som kravstore kunder, "krever litt av plassen", "liker å skravle lenge på café" - jeg håper dere kjøper nok til at det er verdt at dere sitter der så lenge og tar opp plassen.. Sjakk Matt er et alternativ, og ja, de har uteplass, men ikke så mye. Det er vel noen kafeer på Vika Terrassen? Og hva med Åpenbar på Aker Brygge? He he, joda vi kjøper en del vi - så er nok ikke noe tap å ha oss på besøk;-) Høres ut som det blir Sjakk Matt som skal testes ut neste gang, uteplass er jo et pluss, men hva med tepper og tak? Åpenbar på Aker Brygge har vi vært på en del ganger, helt grei plass - men matutvalget er ikke det beste, men for kaffe'n sin skyld er de helt ok:-) Takk for svar! :-)
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Hadde vært supert om noen hadde ett par bra tips til oss! Cafe' --> Kafé Cafe'en --> Kafeen Kaffe'n --> Kaffen
Lizz84 Skrevet 30. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2009 Cafe' --> Kafé Cafe'en --> Kafeen Kaffe'n --> Kaffen Takk! :-)
daisy_dee Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Dere må jo bare sjekke ut Tullin's oppe ved høyskolen på Holbergsplass!! Knallkos og deilig mat/drikke til fine priser!
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Dere må jo bare sjekke ut Tullin's oppe ved høyskolen på Holbergsplass!! Knallkos og deilig mat/drikke til fine priser! Tullins er et fint sted å henge ganske lenge, med rimelige småretter og rimelige drikkevarer. På dagtid er det koselig og greit, selv om betjeningen kan være litt treig til tider. Men de har vel ikke tak/varme over uteserveringen? Bare for å pirke litt i forhold til kravene til trådstarter.
daisy_dee Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Tullins er et fint sted å henge ganske lenge, med rimelige småretter og rimelige drikkevarer. På dagtid er det koselig og greit, selv om betjeningen kan være litt treig til tider. Men de har vel ikke tak/varme over uteserveringen? Bare for å pirke litt i forhold til kravene til trådstarter. Nei, det har de faktisk ikke...tak/varme over uteserveringen.. Men dog, anbefales fra hjerterota!
Rosalind Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Ja, Tullins er kjempekoselig Men vanvittig bråkete (uheldig kaféakustikk).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå