Ella_Grey Skrevet 30. august 2009 #141 Skrevet 30. august 2009 En skal lytte til selvskryt, for ingen skryt er ærligere ment eller har så mye bakenomliggene motiver Vet ikke... :klø: Men mye mulig fordi jeg ikke har nok materielt å by på, misstror mennesker generelt og kvinner generelt, samt at jeg har ikke forelsket meg på mange mange år. Derfor altså... Jo, noen av dem var det okei, bra for deg...? -------------------------------------------------------------------------------------------- Må legge meg å sove nå, skal tidlig opp.
Ella_Grey Skrevet 30. august 2009 #142 Skrevet 30. august 2009 Njaaa.. vet ikke helt om jeg er enig der. Naiv i denne sammenhengen kan jo gjøre at man stoler litt for mye på en fyr og "bare skal sove sammen" etc. For min egen del i et forhold ville jeg aldri "bare sove sammen" med en annen mann, fordi jeg tar det for gitt at min partner ikke liker det. Det er forskjell på å ha mannlige venner, og å sove i samme seng. Men generelt sett, om kompisen vil er det jo ikke sikkert at hun vil uansett.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 30. august 2009 #143 Skrevet 30. august 2009 For min egen del i et forhold ville jeg aldri "bare sove sammen" med en annen mann, fordi jeg tar det for gitt at min partner ikke liker det. Det er forskjell på å ha mannlige venner, og å sove i samme seng. Men generelt sett, om kompisen vil er det jo ikke sikkert at hun vil uansett. Ble satt litt på spissen for å få frem poenget Om hun ikke vil, men kompisen vil, er det jo ikke så veldig kult for kjæresten uansett..? Jeg hadde nok ikke likt hvis min kjære (hvis hun hadde eksistert) hadde vært ute med en venn av henne som jeg viste var kåt på henne...
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 31. august 2009 #144 Skrevet 31. august 2009 hehe Det blir aldri aktuelt for meg å være bare venner med noen kvinne. Unnskyld meg, men hvorfor i helvete ikke? Spørsmålet ditt om hva som er vitsen med å ha venner av motsatt kjønn er jo helt latterlig. Hva er vitsen med å ha venner i det hele tatt? DER har du grunnen. Jeg klikker ofte best med menn, og har derfor langt flere mannlige venner enn kvinnelige. Vet nok at mange vennskap har startet med at han hadde lyst til å pule, og at noen av dem fremdeles ikke hadde sagt nei takk om jeg hadde stilt opp i undertøy i stua (må det bety at det ikke er et "ekte" vennskap uansett?). Jeg vet imidlertid også at noen vennskap har startet platonisk og vil fortsette å være platoniske, eller at de i det minste har blitt helt platoniske etter noe innledende seksuell interesse. Jeg har dratt på ferier og til og med delt seng med kompiser uten at noe har skjedd, og jeg kan LOVE at det ikke er fordi de ikke er like alfahanner som dere testosteronbomber her på forumet :gjeiper: Og om så tanken om sex har streifet alle mine mannlige venner: so fucking what? Vi er bare venner likevel. Dere maler opp et utrolig patetisk og trist bilde av mannen hvis dere påstår at kameratene mine har sittet her og spilt ludo med meg i 1-10 år bare fordi de har lyst å komme ned i buksa mi. Jada det er fallgruver og kan være noe innledende kluss, men dette er i 99% av tilfellene ikke noe "alvorlig". Er han dødelig forelska så kan man selvsagt bare drite i vennskap (i hvert fall for en GOD stund), men jeg tror ikke dere mannfolka her påstår det. Dere påstår at det alltid er en viss seksuell interesse. Men når det er klart at det kun blir vennskap så kan folk som dere som bare ser på kvinner som noe som kan pules (eller..?!) gå videre til neste, imens de som ser for seg at vennskap kunne vært kult kan holde kontakten. Jeg fatter hva dere sier folkens, jeg tror ikke mannfolk som kommer bort til meg på byn gjør det fordi de tenker "hey, hun vil jeg være venn med". Men dere fatter vel at det kan være en flyktig og rimelig uviktig greie, at et dypere vennskap mellom kjønn kan oppstå (helst andre steder enn på byn kanskje!) og ha livets rett. Og at noen faktisk bare tenker "hey, hun vil jeg være venn med".. Eller blir jeg invitert med på ting av gutter med kjæresten deres fordi de innerst inne håper på en trekant? Hoho! Og det går faktisk an å være venner selv om det ligger litt seksuell spenning under der som ingen har tenkt å realisere.. UTROLIG MEN SANT:) Og før dere svarer: nei jeg er ikke naiv, og nei jeg har ikke et "harem" med mannlige venner som jeg vet egentlig er interesserte i mer og gjør alt jeg kan for å unngå slike situasjoner. Et lite PS... Jeg har en misantropisk og generaliserende teori om at folk som ikke klarer å være venner med noen av det motsatte kjønn er sosialt tilbakestående og generelt lite begavet. Det ser ofte ut til å stemme, ser du rene kompisgjenger eller rene venninnegjenger på byn så er det ofte en samling idioter. Men om du menger deg med smarte mennesker, f eks forskningsmiljøet på universitet, så er "blanda" vennegjenger normalen. Just sayin.. hehe. Beklager langt innlegg, men jeg blir så jævla provosert av sånt. Men innser jo (særlig etter mye lesing på KG) at selv om vi bor i samme land så lever vi i helt forskjellige verdener. Jeg håper bare noen av dere fatter at min verden eksisterer og ikke bare er drømmeland, hehehe
Gjest Gjest_Eivind_* Skrevet 31. august 2009 #145 Skrevet 31. august 2009 Biologi er biologi, og menn kan ikke ha kvinner som bare venner. Kvinner må slutte å være så naive og behandle menn som om, og oppføre seg som om, vi var venninner/kamerater. Det er vi ikke.
Gjest Gjest_Eivind_* Skrevet 31. august 2009 #146 Skrevet 31. august 2009 Men om du menger deg med smarte mennesker, f eks forskningsmiljøet på universitet, så er "blanda" vennegjenger normalen. Du er da så naiv også... Klart de er "venner" i kollegamiljøer. Slik er det på mange arbeidsplaser, menn og kvinner er kollegiale "venner", fordi de jobber sammen - det går selvsagt an. Men selv der foregår flørting, uskrevne regler, "å ta en kaffe" med hverandre ser vennskapelig ut men husk at det er intriger, drama, sex og dating på gang der også... Spesielt utenfor arbeidsplassen vil slikt komme fram mer tydelig. Kollegaer finner hverandre og leter de også. Selv om det utenfra ser ut som om de "bare er venner".
Gjest Gjest_Eivind_* Skrevet 31. august 2009 #147 Skrevet 31. august 2009 Du er da så naiv også... Klart de er "venner" i kollegamiljøer. Slik er det på mange arbeidsplaser, menn og kvinner er kollegiale "venner", fordi de jobber sammen - det går selvsagt an. Men selv der foregår flørting, uskrevne regler, "å ta en kaffe" med hverandre ser vennskapelig ut men husk at det er intriger, drama, sex og dating på gang der også... Spesielt utenfor arbeidsplassen vil slikt komme fram mer tydelig. Kollegaer finner hverandre og leter de også. Selv om det utenfra ser ut som om de "bare er venner".
rainbow_dash Skrevet 31. august 2009 #148 Skrevet 31. august 2009 Feil, han ville trodd jeg var blitt sprø. Prøv da vel, jeg tviler på at det er utfallet. Og viss det er det, så finner han deg totalt seksuelt avtennende... Synd for deg..
Steinar40 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #149 Skrevet 31. august 2009 Det er faktisk en mulighet for at det kan gå litt for langt. Vet ikke om man eier hverandre, men man bør kunne stole 100% på hverandre Syns du det er bedre at jeg ikke bryr meg i det hele tatt og lar deg gjøre akkurat som du vil?
Steinar40 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #150 Skrevet 31. august 2009 Dere maler opp et utrolig patetisk og trist bilde av mannen hvis dere påstår at kameratene mine har sittet her og spilt ludo med meg i 1-10 år bare fordi de har lyst å komme ned i buksa mi. Jeg er nok redd for at det er du som maler opp et utrolig trist bilde av dine mannlige venner hehe Men sannsynligvis er du nok en manipulator som mange kvinner er overfor menn ....
Gjest KateW Skrevet 31. august 2009 #151 Skrevet 31. august 2009 hehe, true!! Damer, dere må forstå at vi er ENDEL kåtere enn dere. Her er det endelig en som har forstått det... Vi damer er selvsagt aldri kåte, og derfor så klarer vi å ha mannevenner, fordi vi ikke tenker på å pule hele tida. SEFF! Når det er sagt, så tenderer jeg mot å være enig med noen av mennene i denne tråden. Dog ikke helt. Jeg har noen fantastiske guttekompiser, heterofile, hvor jeg med hånda på hjertet kan si at det aldri har vært annet enn vennskap. Flere er tidligere kolleger. Vi har felles interesser, og jeg vet at jeg kan være kompis uten "benefits", og har endel rimelig "maskuline" interesser samtidig som at jeg er nok kvinne til å kunne være det. Når det er sagt, så har flere av mine mannlige venner utgått fordi de har prøvd å ha sex med meg. Feilen min er at jeg ikke har tenkt på at det var en mulighet, altså hvorfor skulle de bli kåte på meg. Det kunne de gitt. Jeg har alltid hatt mange gutte/mannevenner, fordi jeg syns kvinner ofte er kompliserte. Menn snakker oftere i store tydelige bokstaver. Men altså, for endel av dem vil det være seksuelle over og undertoner, og med mindre man legger disse døde, så vil ikke jeg kunne fortsette vennskapet. Når det er sagt, så har jeg delt rom på tur med en gift mann. Det var han som ville, han var sunnmøring og ville spare penger. Da ringte jeg til kona hans og spurte henne om det var greit. Det var det. "Han tenna ittje på blåndina!" Så sånn er det...
Steinar40 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #152 Skrevet 31. august 2009 Når det er sagt, så har jeg delt rom på tur med en gift mann. Det var han som ville, han var sunnmøring og ville spare penger. Da ringte jeg til kona hans og spurte henne om det var greit. Det var det. "Han tenna ittje på blåndina!" Så sånn er det... Utrolig innstilling - enkelte er bare blåst i hue - åpenbart! Og her mente jeg bare delvis deg, frøken hehe Det jenter/damer tydeligvis overhodet ikke forstår, det er at det lett for dem å få gutte/mann venner - lettere enn å få venninner - nettopp pga sitt kjønn. Dette er i beste fall direkte naivt. Er ALLE damer viirkelig så teite i hue eller? hehe
Gjest KateW Skrevet 31. august 2009 #153 Skrevet 31. august 2009 Tror ikke du Steinar burde taste for høyt om å være blåst... Hvis du leser det jeg skriver, så sier jeg at jeg har noen gode guttekompiser, som bare er kompiser. Hvor vi har klarert rammene for vennskapet vårt, basert på interesser og personlighet og kommunikasjon. MEN, jeg har også hatt mannlige venner som bare har vært ute etter sex, og skjult seg bak kompis-rollen, de utgår fort. Samt noen venner der det plutselig har vært seksuell kjemi. Da blir ikke vennskapet det samme. Dette gjelder også med kvinnelige venner. Pulekompiser er ikke aktuelt for meg, da jeg ikke puler kompiser.
Steinar40 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #154 Skrevet 31. august 2009 Tror ikke du Steinar burde taste for høyt om å være blåst... Hvis du leser det jeg skriver, så sier jeg at jeg har noen gode guttekompiser, som bare er kompiser. Hvor vi har klarert rammene for vennskapet vårt, basert på interesser og personlighet og kommunikasjon. MEN, jeg har også hatt mannlige venner som bare har vært ute etter sex, og skjult seg bak kompis-rollen, de utgår fort. Samt noen venner der det plutselig har vært seksuell kjemi. Da blir ikke vennskapet det samme. Dette gjelder også med kvinnelige venner. Pulekompiser er ikke aktuelt for meg, da jeg ikke puler kompiser. Takk! hehe Når man er i et seriøst forhold så er rett og slett ikke kompiser av det annet kjønn fornuftig. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan få lov til å prate med mannfolk, men å ha dem som kompiser skaper bare problemer i et forhold. Og min innstilling til venninner er at hva skal jeg med ei dame som jeg ikke også kan få nyte kroppen til? Er du ikke både sjel OG kropp kanskje?
Gjest KateW Skrevet 31. august 2009 #155 Skrevet 31. august 2009 Så du mener at dersom man går inn i et forhold, så skal man bryte med venner man har hatt i åresvis, fordi de plutselig skulle ha lyst på meg? Det sier seg jo selv at det er tøys. Derimot så ville jeg latt være å ha for mye alene kontakt med venner/venninner der det har vært seksuelle over/undertoner, fordi det fort vil skape komplikasjoner. Hvis min partner har venner av det motsatte kjønn, som han har hatt i åresvis, så vil jeg anta at det er en grunn til at de bare er kompiser. Enten så er det ikke tenning, eller så har de prøvd og funnet ut at det ikke passer, og jeg vil anta at når han er i forhold med meg og jeg gir ham det han vil ha, så trenger han ikke pule venninner han har hatt i tjue år, sånn helt plutselig...
Lotta35 Skrevet 31. august 2009 #156 Skrevet 31. august 2009 Takk! hehe Når man er i et seriøst forhold så er rett og slett ikke kompiser av det annet kjønn fornuftig. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan få lov til å prate med mannfolk, men å ha dem som kompiser skaper bare problemer i et forhold. Og min innstilling til venninner er at hva skal jeg med ei dame som jeg ikke også kan få nyte kroppen til? Er du ikke både sjel OG kropp kanskje? Så du dumper alle dine venninder så fort du er i et forhold?
CeeCee Skrevet 31. august 2009 #157 Skrevet 31. august 2009 Javel, så vil alle kompisene mine pule meg.. So what? Det er ikke mitt problem. Jeg vil prate, diskutere og gjøre ting sammen med dem uansett, fordi jeg trives i deres selskap, og synes de er hyggelige og morsomme. Jeg ser ikke på dem som potensielle puleobjekter. Kun som venner. At de sitter med andre tanker bryr jeg meg ikke om. Det får de slite med selv, for meg får de aldri...
Gjest KateW Skrevet 31. august 2009 #158 Skrevet 31. august 2009 Så du dumper alle dine venninder så fort du er i et forhold? Steinar har ikke venninner, de er bare ute etter pikken hans. Lurer på hva han hadde gjort dersom en av guttekompisene hans plutselig kom ut av skapet... nuvel, jeg lurer vel ikke så fælt. Ser det for meg i fire farger...
Ella_Grey Skrevet 31. august 2009 #159 Skrevet 31. august 2009 Ble satt litt på spissen for å få frem poenget Om hun ikke vil, men kompisen vil, er det jo ikke så veldig kult for kjæresten uansett..? Jeg hadde nok ikke likt hvis min kjære (hvis hun hadde eksistert) hadde vært ute med en venn av henne som jeg viste var kåt på henne... Nei, det kan jeg jo egentlig forstå. Men fordi om du vet det, kan det jo være helt utenkelig for henne at han skulle ha lyst på henne, og helt utenkelig å gjøre noe med det. Og da må du jo bare stole kjæresten din. Jenter ligger ikke rundt bare fordi sjansen byr seg, selv om menn gjør det.
Steinar40 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #160 Skrevet 31. august 2009 Så du mener at dersom man går inn i et forhold, så skal man bryte med venner man har hatt i åresvis, fordi de plutselig skulle ha lyst på meg? Det sier seg jo selv at det er tøys. Derimot så ville jeg latt være å ha for mye alene kontakt med venner/venninner der det har vært seksuelle over/undertoner, fordi det fort vil skape komplikasjoner. Hvis min partner har venner av det motsatte kjønn, som han har hatt i åresvis, så vil jeg anta at det er en grunn til at de bare er kompiser. Enten så er det ikke tenning, eller så har de prøvd og funnet ut at det ikke passer, og jeg vil anta at når han er i forhold med meg og jeg gir ham det han vil ha, så trenger han ikke pule venninner han har hatt i tjue år, sånn helt plutselig... Når du er i et seriøst forhold så kutter du selvfølgelig helt ut de "kompisene" der det har vært seksuelle over/undertoner - det sier seg selv! Ellers dreier deg seg om å bruke sunn fornuft og ha en god kommunikasjon med partneren. Ellers går det forholdet fort nok til Helevete, ja .....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå