Gjest Oppgitt... Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Jeg lurer egentlig bare på hvorfor mange her inne er så frekke. Det virket som om folk her henger seg opp i nesten alt, alltid noen som må ødelegge. Bruker disse to som eksempel: -Tråden som handler om interiør og hva du ikke liker hos andre. Her har noen tatt dette utrolig personlig! -Tråden skrevet av sigrid_13 om en oppgave om forskjellene på byen og landet. Her har noen svart etter min mening ganske frekkt til en 13åring. Andre ting er f.eks. "pirking" på andres rettskriving. Bryr dere dere ikke om stemningen her inne? Hva er grunnen til at dere er frekke? Jeg blir ihvertfall utrolig frustrert av dette og jeg vet at dette er mye av grunnen til at kvinneguiden har så dårlig rykte og at mange er "redde" for å poste her.. Men for all del, kvinneguiden har mye bra også
NoAngel Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 enig at det skrives mye stygt her.. og noen er bare veldig hår såre.. selv prøver jeg å unngå å svare om jeg blir såpass provosert at jeg føler for å være stygg... jeg sier ikke at det aldri har skjedd. for det er opp til hver enkelt å avgjøre. men jeg gjør ihvertfall mitt beste for å unngå det.. kanskje mange bruker dette stedet til å få ut aggresjon fra en slitsom uke.. ikke vet jeg.. mye stygt blir skrevet hvertfall. ingen tvil om det.
Babyrus Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Er egentlig litt enig i at noen her inne svarer med en litt negativ tone. Når det er sagt, er det viktig å nevne at det er vanskelig å egentlig vite hva som er ment på en frekk måte og hva som ikke er. Når man skriver over nett og ikke kan tolke ansiktsuttrykk, ord og tonefall, er det utrolig enkelt å mistolke noen ting. Men det skader jo ikke med en smiley for å vise at en ikke er sur
prinsessa Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Jeg var et ganske aktivt medlem her før men har sluttet å være her pga frekke medlemmer og ikke medlemmer. Jeg syns også det at det er mange medlemmer som er veldig usaklige og ikke svarer på spørsmålet men henger seg opp i andre ting. Jeg har vært her siden 2001 og syns at forumet har forandret seg noe veldig, fra et sted jeg fikk råd og tips av andre har det blitt et sted jeg ikke bruker så mye tid på. Og jeg starter aldri opp tråder selv lenger. Litt trist egentlig siden jeg trivdes så godt her inne før.
Gjest Supermimz Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Hvem vet.. Jeg sammenligner det litt med det å mobbe, spesielt i det tilfellet med 13 åringen. Dette er jo et barn som ikke har like mye livserfaring som andre. Det at noen ikke har like mye livserfaring eller ikke har et modent syn på hvordan verden fungerer , er noe jeg mener folk burde være flinkere å godkjenne. De små grå kommer med tid, og vi har alle vært uvitne en gang. For mange mennesker er det en god følelse å heve seg over andre, sette noen på plass og noen utnytter sjangsen man får er på forumet til å være anonym og frekk fordi i det virkelige liv, så tør man kansje ikke å være like spydig. Forumet blir med andre ord en slags vent for mennesker som bærer på frustrasjon. Dette er selvfølgelig trist for de mere sårbare som finner veien hit. Det er desverre ikke alle voksne mennesker som klarer å behode ro og fatning når de blir satt på prøve, men en ting er sikkert, og det er at vi alle har noe å lære. Ingen er bedre enn andre.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Jeg var et ganske aktivt medlem her før men har sluttet å være her pga frekke medlemmer og ikke medlemmer. Jeg syns også det at det er mange medlemmer som er veldig usaklige og ikke svarer på spørsmålet men henger seg opp i andre ting. Jeg har vært her siden 2001 og syns at forumet har forandret seg noe veldig, fra et sted jeg fikk råd og tips av andre har det blitt et sted jeg ikke bruker så mye tid på. Og jeg starter aldri opp tråder selv lenger. Litt trist egentlig siden jeg trivdes så godt her inne før. Jeg har vært her like lenge, har vært registrert men har også vært her som gjest. Jeg syns også forumet har endret seg mye, det er noen bitre og hatske sjeler som i omtrent alle tråder uansett hva det måtte handle om gjerne vil fortelle oss hva de mener om oss som ikke mener det samme som dem. Det gjelder uansett hva vi måtte mene egentlig så lenge vi er av den sorten de har lagt for hat. Og det har blitt en god del mer hatske utfall her, mot homofile, mot forskjellige seksuelle syn, mot kvinner, mot barn osv. Det er mye mer forakt her inne enn før, og det er så synd at det er de samme få som ødelegger for de mange som klarer å uttrykke seg på en klar og fin måte, som får frem meningene sine uten å ty til hersketeknikker. Og jeg ser at flere brukere er blitt borte den siste tiden, trist.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Sitat: "Det er mye mer forakt her inne enn før, og det er så synd at det er de samme få som ødelegger for de mange som klarer å uttrykke seg på en klar og fin måte, som får frem meningene sine uten å ty til hersketeknikker. Og jeg ser at flere brukere er blitt borte den siste tiden, trist". Har også notert meg at når enkelte av disse personene får tilbakemelding om at de er ufine, svarer de med at man er på et diskusjonsforum og må tåle andres meninger og tilbakemeldinger. Men.. gud forby om noen skulle ha andre meninger enn dem. De har visst "oppskriften" på det meste... Men det kan jo være som noen over her påpeker; Kvinne er kvinne værst. Var har mye for en del år siden jeg også, men orker svært lite nå lenger. Kikker innom en sjelden gang, men har heldigvis funnet annet å fylle tiden med.
Gjest emmeline Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Jeg tror det er fordi mange av de som er på kg er noen triste mennesker i virkeligheten. De bruker kg til å hevde seg.
Vulpes Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Nå har jeg ikke hengt her nok til å vite hvordan miljøet er her, men har nok reagert på ett og annet innlegg her inne ja. Å diskutere og å være uenige er HELT greit, men det er litt irriterende når folk glemmer å bruke normal folkeskikk oppi det hele, eller kverulerer og provoserer som rakkern kun for moroskyld. Jeg tror det er fordi mange av de som er på kg er noen triste mennesker i virkeligheten. De bruker kg til å hevde seg. Sånne er det mange av overalt på nettet, ja Kan jo skjønne greia, at det er kjekt å tøffe seg på nettet om man kommer til kort i det virkelige liv.
Skywalker Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Og jeg ser at flere brukere er blitt borte den siste tiden, trist. Dette er mitt bestemte inntrykk også. Desverre. De av oss som har brukt KG Forum noen år kan sikkert bekrefte at den gode stemingen som stort sett dominerte forumet den gang langt på vei er borte. Selvsagt skjedde det ubehageligheter i forumet av og til tidligere også, men den mest dominerende følelsen var at dette var et sted der alle kunne trives. Jeg som har vært med nesten siden forumet ble startet har i alle fall lagt merke til utviklingen de siste par årene. Nå synes jeg forumet, ja hele Kvinneguiden, virker mye "kaldere". Kanskje det blir slik med alle nettsteder som først styres av en gründer med klare meninger om at stedet skal være "et hyggelig møtested der alle kan trives", og som så blir solgt til et stort og kommersiellt mediekonsern som først og fremst vil tjene penger. Da blir det visninger, og ikke brukernes trivsel i et diskusjonsforum, som står i fokus. Men dette får konsekvenser etter en stund: "Og jeg ser at flere brukere er blitt borte den siste tiden, trist." Kanske avgangen til slutt blir større en tilgangen? Det kan godt ende slik med et forum der antall regler for bruk snart er større enn antall aktive medlemmer. Det blir ikke bedre av at enkelte elementer tillates å bruke forumet, et forum for kvinner, til å rakke ned på kvinner på alle mulige tenkelige måter. Gratulerer, Kvinneguiden! Godt kjørt!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #12 Skrevet 31. august 2009 Ja, dette Skywalker nevner er også en faktor. At man åpner for menn på et kvinneforum er for så vidt greit, kan bidra til å gjøre diskusjonene interessant dèt, men når man "slipper inn" personer som tydelig er ute etter å lage kvalm og er kvinnefiendtlige... Ikke for det, enkelte kvinner jeg inne er ikke stort bedre med sine medsøstre. Og ja, jeg tror også det er mye lettere å være tøff i trynet og "perfekt" på nettet enn i det virkelige liv. Her er man anonym og kan gjøre seg selv til den man kansje ønsker og håper å være?
Gjest Gjest- Purple Haze Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 Jeg reagerer også på at mange er veldig frekke, og veldig lite medfølende. Mennesker som skriver innlegg og er i vanskelige situasjoner, får så mye pepper at det kun legger stein til byrden. Prøver man å forklare seg, så er det noen som hopper i strupen på en, og flere henger seg på. Hvis disse menneskene er slik i det virkelige liv også, tror jeg de er ensomme. Hvem orker vel å være sammen med noen som er så negative og fryktelig kverulerende? KG bør ta en gjennomgang av regelverket. Noe både jeg og flere med meg har tatt opp i ris&ros-forumet.
moki Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 enig! i nesten alle postene er det noen sure bedrevitere som har noe å kritisere eller rakke ned på. og ofte er det de henger seg opp i noe som ikke har noe med innlegget å gjøre i det hele tatt, men f.eks. noe som noen har skrevet som kanskje kan oppfattes litt feil hvis man er forferdelig opptatt av at alt skal være ekstremt bokstavelig talt. dette er ikke favorittforumet mitt akkurat, for å si det sånn.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 1. september 2009 #15 Skrevet 1. september 2009 Sitat: "Det er mye mer forakt her inne enn før, og det er så synd at det er de samme få som ødelegger for de mange som klarer å uttrykke seg på en klar og fin måte, som får frem meningene sine uten å ty til hersketeknikker. Og jeg ser at flere brukere er blitt borte den siste tiden, trist". Har også notert meg at når enkelte av disse personene får tilbakemelding om at de er ufine, svarer de med at man er på et diskusjonsforum og må tåle andres meninger og tilbakemeldinger. Men.. gud forby om noen skulle ha andre meninger enn dem. De har visst "oppskriften" på det meste... Men det kan jo være som noen over her påpeker; Kvinne er kvinne værst. Var har mye for en del år siden jeg også, men orker svært lite nå lenger. Kikker innom en sjelden gang, men har heldigvis funnet annet å fylle tiden med. De brukerne jeg tenker på er ikke bare kvinner, men dessverre en klar overvekt av menn som bruker hersketeknikker her inne.
Vulpes Skrevet 1. september 2009 #16 Skrevet 1. september 2009 De brukerne jeg tenker på er ikke bare kvinner, men dessverre en klar overvekt av menn som bruker hersketeknikker her inne. Må nesten si meg enig her, egentlig...
Sia444 Skrevet 1. september 2009 #17 Skrevet 1. september 2009 Helt enig. Og så alle de gjestene som ved å være helt anonyme kan lire av seg masse stygt. Da mister det å kunne være anonym av personlige grunner helt sin rolle. Og kunne ikke menn finne seg ett annet forum der de kan være så negative og påståelige som de bare vil i stedet for å være på ett kvinneforum. En begynner å lure på hva som egentlig finnes i mannfolk med å se på de som vanker her. Jeg merker også at jeg blir veldig provosert og går i forsvar både på mine egne vegne og de som blir regelrett mobbet for det de skriver. Da blir det en ond sirkel der hele hensikten med det originale innlegget blir borte.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #18 Skrevet 1. september 2009 Enig. Det er faktisk blitt så ille i enkelte sammenhenger at jeg mener vi bør vurdere å stenge ute mennene. Forumet har blitt mer og mer bitchy og kvinnene kaldere, mer kritiske og "perfekte" i egne øyner enn før, men etter at også kvinnefiendtlige, påståelige og brautende mannfolk har kommet inn, har forumet fått et lavmål i mine øyne. (La det med det være sagt at et par menn som har vært med lenge er unntaket her, men dessverre er det alltid slik at noen må lide for andres oppførsel).
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 1. september 2009 #19 Skrevet 1. september 2009 Enig. Det er faktisk blitt så ille i enkelte sammenhenger at jeg mener vi bør vurdere å stenge ute mennene. Forumet har blitt mer og mer bitchy og kvinnene kaldere, mer kritiske og "perfekte" i egne øyner enn før, men etter at også kvinnefiendtlige, påståelige og brautende mannfolk har kommet inn, har forumet fått et lavmål i mine øyne. (La det med det være sagt at et par menn som har vært med lenge er unntaket her, men dessverre er det alltid slik at noen må lide for andres oppførsel). Jeg har ikke problem med menn generelt, for det er flere menn her inne som diskuterer på en ordentlig måte og som takler uenighet uten å komme med hersketeknikker og ufine personkarakteristikker. og bevares, det finnes ufine kvinner her inne også, men jeg føler ikke at det er kvinner er kvinner verst akkurat. Det er vel den foraktelige kalde tonen som har blitt her inne som har gjort KG til et mindre hyggelig sted. Det gjelder også på barn og familie-siden i diskusjoner om barn/ikke barn og gjerne oppdragelse, og i andre forum. Det er lite toleranse ute og går, og jeg ser ikke den samme oppførselen ute i det virkelige livet selv om mange kanskje tenker sånn men ikke tør å stille sine meninger til skue på samme måte som her.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 1. september 2009 #20 Skrevet 1. september 2009 Helt enig. Og så alle de gjestene som ved å være helt anonyme kan lire av seg masse stygt. Da mister det å kunne være anonym av personlige grunner helt sin rolle. Og kunne ikke menn finne seg ett annet forum der de kan være så negative og påståelige som de bare vil i stedet for å være på ett kvinneforum. En begynner å lure på hva som egentlig finnes i mannfolk med å se på de som vanker her. Jeg merker også at jeg blir veldig provosert og går i forsvar både på mine egne vegne og de som blir regelrett mobbet for det de skriver. Da blir det en ond sirkel der hele hensikten med det originale innlegget blir borte. Det er synd at på grunn av enkelte individer så ugleser vi de som opptrer på en diskusjonsvennlig måte. Jeg blir også provosert og går i forsvar, ikke så mye på egne vegne for jeg bryr meg ikke om hva man måtte mene om meg, men på andres vegne. Jeg blir irritert når de det gjelder ikke gidder lese hva enkelte skriver men vrir og vrenger og skriver uforskammede svar tilbake, og som en ridder i skinnende rustning kommer jeg til unnsetning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå