Gå til innhold

Syk etter Flått-bitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er blitt " syk og elendig" og behandles med antibiotika(3 uker) pga "antatt" Borreliose,altså denne lumske sykdommen en kan få etter Flått-bitt.

Symptomene jeg har er kommet leeeenge etter Flått-bittene,og selv om jeg har vært hos lege 3 ganger de tre siste årene med smerter,hevelser og div.symtom og "bevis" på borrelia-bakterien,har jeg ikke fått behandling..dvs. 1 gang i fjor, men altfor kort tid..

Dette er en veldig forkortet historie...I alle fall har jeg vært-og er fremdeles dårlig,så jeg lurer på om noen av dere som leser dette har hatt Borreliose eller har en eller annen erfaring med dette?

Venter spent på svar,men orker bare gløtte innom av og til nå .. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble bitt av flått i 89 og har bare blitt dårligere og dårligere etter det, men har ikke fått noen hjelp eller behandling.

For snart et år siden reise jeg til en utenlandsk spesialist, fikk påvist Lyme Borreliose og begynte på behandling. Nå er jeg mye bedre og borrelioseprøvene mine er nå negative, men jeg er ikke blitt frisk. Nervesystemet mitt er så skadet etter alle disse årene med betennelse og jeg har fått en rekke følgesykdommer. Men når man er såpass syk som jeg var, er all bedring verdt så uendelig mye. :)

Skrevet

Heia,endelig noen i samme båt,hørtes kansje fælt ut men har verka øverst i rygg,høyre skulder,stikk under høyre bryst.mista mensen,og utslett.Alt kom etthvert.Gått halvannet år og verker som f...!!Så jeg mener det MÅ være flåttbitt men er jo ikke sikker.Beg på pencelin men hjelper ikke.Tatt blodprøve den er negativ men venter på ryggmargsprøve for har lest at ikke alltid vanlig prøve viser riktig men ikke vet jeg.Leste også at folk har hatt opptil flere kurer før det gir seg.Tok du vanlig blodprøve og den var positiv?

Skrevet (endret)
Jeg ble bitt av flått i 89 og har bare blitt dårligere og dårligere etter det, men har ikke fått noen hjelp eller behandling.

For snart et år siden reise jeg til en utenlandsk spesialist, fikk påvist Lyme Borreliose og begynte på behandling. Nå er jeg mye bedre og borrelioseprøvene mine er nå negative, men jeg er ikke blitt frisk. Nervesystemet mitt er så skadet etter alle disse årene med betennelse og jeg har fått en rekke følgesykdommer. Men når man er såpass syk som jeg var, er all bedring verdt så uendelig mye. :)

Takk for svar :) Har hørt en kan få hjelp i Tyskland der en har andre tester og behandling...Bra du tross alt er BEDRE i alle fall ,men trist at du har fått kroniske plager... !!

Heia,endelig noen i samme båt,hørtes kansje fælt ut men har verka øverst i rygg,høyre skulder,stikk under høyre bryst.mista mensen,og utslett.Alt kom etthvert.Gått halvannet år og verker som f...!!Så jeg mener det MÅ være flåttbitt men er jo ikke sikker.Beg på pencelin men hjelper ikke.Tatt blodprøve den er negativ men venter på ryggmargsprøve for har lest at ikke alltid vanlig prøve viser riktig men ikke vet jeg.Leste også at folk har hatt opptil flere kurer før det gir seg.Tok du vanlig blodprøve og den var positiv?

Takk til deg også for svar :) !! Det er faktisk "bra" at noen andre er i samme båt,for da kan vi utveksle erfaringer m.m !

Så du mistet mensen også,uffameg..Ja hos meg også ser det ut som at det stadig dukker opp nye ting; og det er altså 3 år siden det begynte,da var jeg innlagt på sykehus med vannvittige hodesmerter 24 t i døgnet i 2 mnd,som de lurte på kunne ha forbindelse med flått-bittene litt tidligere.Da hadde jeg 3 røde ringer, de andre gangene hevelse ,misfarging og smerter.Tok "spinal-testen",den viste at jeg HADDE HATT borrelia-bakterien i blodet en gang...Fikk INGEN behandling,men det har skjedd mye på "flått-fronten" etter det..Ingen tester her til lands viser nødvendigvis at en er positiv-selv om en faktisk er det.

Nå har jeg hatt voldsomme influensalignende smerter noen uker,hodepine,utslett som kommer og går,kvalme,er ukonsentrert og "surrete" i

hodet og grååådig trøtt m.m,til slutt MÅTTE jeg kontakte lege.Fikk ikke komme til før legen hadde snakket med meg;de fryktet svineinfluensa ¨må vite..

Legen tok INGEN blodprøve denne gang,men mente som jeg selv at dette kan ha sammenheng med de andre ubehandlete episodene.Så det er jo et forsøk verdt å ha en antibiotikakur.

Jeg håper å bli frisk nå,men hvis ikke skal jeg selv stå på for å finne ut av dette,selv om jeg må betale av egen lommebok..

Uff,dette krevde all min energi å få skrive,så jeg må visst gi meg.. :fnise::natti: ,men håper å diskutere litt mer senere :)

Endret av alicia2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...