Gå til innhold

Dubai og omegn


Miko

Anbefalte innlegg

Nå er det mange turer til Emiratene til overkommelige priser. Ser ut til at det er dyrest midt i Dubai, hvilke steder på utsiden er ok hvis man vil ha en kombinasjon av strand og by? F.eks. har Solia reiser til Ras Al Khaimah, 2 timer utenfor Dubai. Ligger også en del hoteller langs strendene utenfor Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

En kan få gode priser på hotell litt avhengig når en dra. Da kona og jeg var der i mai fikk vi hotellrom på 5 stjernes Dusit Thani for rundt 800 kroner for rommet per natt. Men jeg tror at det er veldig sesong preget - sommer er f.eks. ikke noen høysesong for da er det altfor varmt der. Jeg ble litt skuffet da jeg var i Emiratene sist...det er blitt ganske dyrt med mat og drikke (iallefall hvis man vil ha litt vin til maten), de store shopping malls har utrolig utvalg men prisene ser ikke ut til å være så anderledes enn her hjemme, det har vært problemer med kloakk som blir dumpet i sjøen og en del turister har blitt syke og det ser ut som om arbeidere blir utnyttet for at skyskrapere skal komme opp på rekordtid...se denne artikkelen som jeg la ut i min blog http://gardkarlsen.com/blog/?p=76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja - det er egentlig litt av det samme jeg har hørt andre steder, Dubai er ikke som det var. Har alltid ønsket å besøke landene rundt persiugulfen, men jeg burde kanskje gjort det for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...