Gjest monicaott Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Hallo. Jeg har et stort problem. Jeg har over lang tid hatt tretthet, utmattelse og hodepine. Jeg har vært på besøk til utallige leger, jeg har prøvd kostholdsendring og medisiner, men ingenting hjelper. Legene tror jeg er hypokonder, og elevene tror jeg er "slask". Så dette er siste utvei.. Jeg har skrevet en oversikt over sykdomsforløpet det siste året, og lurer på om noen kan hjelpe meg på vei, så jeg kan snakke med legen og KREVE test for en sykdomm, eller behandling som kan hjelpe? Er det noen som har opplevd samme symptomene? hva gjorde dere? Jeg er så redd og sliten. - Ekstremt tretthet: Søvnmønstre er slik at når jeg kommer hjem fra skolen, klarer jeg ikke stå oppe, får jeg ikke sove, må jeg ligge på sofaen resten av kvelden. Jeg orker ikke rydde, klarer ikke lage mat, og er helt utslitt. Også i skoletiden så klarer jeg ikke gjøre noe. Jeg blir sliten etter 50 sekunder med fotball, og jeg klarer ikke gjøre mye i timene. Når jeg skal sove, er det vanskelig å sove, og når jeg først sover, så kan jeg ofte sove i 12-16 timer, noe som resulterer i bortgang fra skolen. Søvn hjelper ikke på tretthetsfølelsen min, og jeg føler meg utmattet uansett hvor lite eller mye jeg sover. Lærere har måttet ringe og vekke meg på morgenen. Samboer klarer ikke få meg opp. Jeg klarer ikke gjøre dagligdagse gjøremål, og pga trettheten og utmattelsen min klarer jeg aldri være på skolen noen uker i strekk. Jeg har ofte to-tre dager fravær hver uke, fordi jeg ikke klarer mer. Det er et ork å stå opp av sengen, og jeg har blitt stemplet som en "slask" av lærere og elever, noe jeg absolutt ikke ønsker, fordi dette er noe jeg ikke klarer å gjøre noe med. Jeg har prøvd alt fra å legge om kostholdet, trent mer(ble bare verre), prøvd kosttilskudd, medisiner for å "bedre den indre tidsklokke" som legen sa, og lagt meg tidligere på kvelden. Det går aldri. Men det er sånn at noen ganger så kan jeg bli bedre. Det varer vanligvis en uke eller to, så blir det bare plutselig verre igjen. - Uforklarige, vandrende smerter i kroppen samt sykdomsfølelse: Jeg har utallige ganger dratt til fastlege og legevakt på grunn av akutte oppståtte smerter. Det kan være i magen, forskjellige steder i ryggen, leggen, hoftene eller skjelettet. Disse kan vare fra timer til dager eller uker. I 08 ble jeg innlagt på akutten pga magesmerter, men de fant aldri ut hva det var. Disse gikk gradvis over, men de trodde det var magekatarr. Fant ingenting på gastroskopi. Ble henvist til akutte ryggsmerter i korsryggen og nakken i 08, ingenting ble funnet på røngten. Disse varte i noen dager. Jeg kan også bare plutselig få kjempevondt ved skulderbladene som varer i noen sekunder. Noen dager etterpå korsryggen, noen ganger i buken eller til venstre ved eggstokkene. Jeg får for det meste vondt ved magesekken, som varer noen timer, men noen ganger noen dager. Jeg sliter også med veldig sår og tørr hals. Jeg ble testet for halsinfeksjon, men de fant ingenting. Kroppen min er tydeligvis i "perfekt form"…. - Hodepine Jeg plagdes lenge med migrenelignende hodepiner, men de har gått videre til smerter i tinningen som også arter seg bak øynene, og smerter i øverste del av nakken/bakhodet. Dette er nyartede smerter, og det er ekstremt vondt. - Konsentrasjon og evne til læring på skolen: Jeg har gått om 1klassen to gang, og begynner nå på mitt tredje år, til tross for rundt 2 i snitt på 2klassen. Jeg har ekstremt dårlig konsentrasjon, og klarer aldri å få i meg ny informasjon. Hvis jeg har vært til dels våken i en time og lært om historie, så klarer jeg ikke huske noe av det vi har lært når vi skal skrive en oppgave i slutten av timen. Jeg klarer sjeldent prøver pga dårlig hukkomellse når det gjelder prøvelesing, og jeg får aldri til å lære noe nytt, uansett hvor mye jeg prøver. Jeg har tatt ekstrakurs, jeg har fått en privatlærer for å lære meg på fritiden, og jeg har gjort alt i min makt for å lære noe nytt. - Syn og hørsel: Jeg har perfekt syn, men jeg har i det siste fått veldig vanskelig for å fokusere synet. Det virker litt "blurry" og det er vanskelig å fokusere på pcskjermer og bøker, tv og slike ting. Det er litt "tåkesyn"aktig. Jeg er også veldig overfølsom for lyder. Jeg klarer ikke høre folks slafse, jeg klarer ikke høre folk prate. Når folk prater i pausene i timen, får jeg et slaks "breakdown", og må bare gå på do og sette meg for å roe ned. Jeg tåler ingenting. - Andre ting: Jeg har urinveiskatarr minst to ganger i mnd. - Jeg er ofte kvalm, og sliter med "hjertebank" etter litt anstrengelse. Når jeg er kvalm og svimmel får jeg en slags "feberfølelse" som om jeg har influensa. Men jeg er jo helt frisk. - Døgnrytmer: Jeg har en dårlig døgnrytme. Noen ganger når jeg sover lenge, kan jeg sovne igjen klokken 9 på kvelden, men andre ganger 5 på natten når jeg har sovet i 4 timer. - Jeg sliter veldig med apetittfølelsen. Jeg kan gå ned mange kilo fordi jeg ikke har apetitt, andre ganger er jeg veldig sunn. - Jeg er konstant svimmel. Dette er en oversikt over hvordan sykdomsforløpet mitt har vært det siste året. Noen av symptomene som urinveisinfeksjon osv har bedret seg, men jeg er generellt trøtt, har vandrene og uforklarige smerter, hodepine, døgnrytmeproblemer, konsentrasjonsvansker og læringsproblemer/hukommelsesproblemer, samt at jeg har begynt å slite enda mer med synet mitt. Alle leger jeg har vært til har gitt meg forskjellige diagnoser uten testing som kronisk urinveisinfeksjon selv når jeg ikke var bakterier tilstedet, magekatarr(som aldri blir bedre), migrene, men de kan ikke forklare det generelle sykdomsforløpet som stadig blir verre, så bedre, så verre i perioder. Jeg har blitt stemplet som slask på skolen, og disse tingene som jeg har hemmer livskvaliteten min yttligere. Disse symptomene har ført til at jeg har stort fravær allerede, og kan ikke slutte.
Avalon Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Dette hørtes ikke bra ut! Jeg vet ikke så mye om ME, man kanskje det er det du har? Snakk med legen igjen, skriv gjerne den listen du har skrevet her og gi den til legen. Si at nok er nok, og du krever å bli testet. Slik kan du ikke ha det! Fortsetter det slik kan du også havne i en depresjon i tillegg. Søk litt rundt på ME, og spør legen om det også. Unge mennesker kan også få ME.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Jeg tenkte også ME.. men det har du sikkert blitt testa for.. I hope..
NoAngel Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 be om en test av b12 nivå, bare for å ha gjort det! det forandret livet mitt! var slik som deg, men med 1 sprøyte i uka i 4 uker, så en i mnd , ble jeg heeeelt normal igjen :D mulig det ikke er så enkelt. men det er jo verdt et forsøk! jeg var redd det var noe forferdelig galt med meg, men så manglet meg bare b12. hadde anemi:) nå er alt bra!
Gjest monicaott Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Nei, jeg har ikke blitt testet for me. Men, er det ikke at leger tar denne sykdommen så utrolig useriøst? Jeg vil liksom ikke dra til legen og bli latterliggjort. Men b12, det skal jeg teste!!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Husker du om det var spessielle plager, hendelser, sykdom, skade ol. dette startet med ? Virker som ting har bygd seg opp mer og mer over tid. Det jeg har lest om ME hørtes veldig likt ut med mye av det du skriver. En test på B vitamin er ikke så dumt. Mangel her kan gi mange plager. Hadde altfor lite selv og hadde konstant kramper rundt om kring i kroppen. Ellers en generell test på vitaminmangel. Er mange vitaminer og mineralenr en trenger hver dag. Har en forstyrret døgnrytme og dårlig appetitt\ spiser lite \ spiser lite variert ol.kvalme og ubehag kan det fort bli for lite av noe. Utegelmessig stoffskifte. Har en venninde som har det og hun har dorlig hukommelse, dårlig matlyst og ofte trøtt\sliten. Det kan en ta med en enkel blodprøve. Spør helst om utvidet blodprøve for det er ikke altid det synes på vanlige blodprøve. Raumatiske sykdommer kan og gi tretthet, kvalme, verkende kropp. Dette kan testes ved blodprøve. Vet du om noen kjente typisk arvelige sykdommer i familien ? Er ofte at enkelte ting ligger i genene. Hjertebank, svimmelhet, kvalme Synsforstyrrelser\ tåkesyn og div. udefinerte plager kan også komme av angst. (hjertebank er forresten typisk for panikkangst) Er gjerne noe som kommer etter langvarige plager,smerter og bekymringer en ikke finner et svar på. En plage som gjærne kommer "som følge av" lang bekymring. Med urinveisplagene vil jeg annbefale deg å drikke mye. Helst 2-3 L VANN om dagen, det får renset kroppen godt. (har vært mye plaget av urinveisinfeksjon selv, vann hjalp godt) Og pass på at du ikke blir kald på bena eller sitter på kalde benker ol. Har prøvd kamille te selv en stund nå og det ser ut til å ha en viss virkning. For migrene kan det hjelpe med massasje, vakum, kopping, eller psykomotorisk fysioterapi. Har selv prøvd det siste, med veldig god virkning. En veninnde forsøkte kopping og det ser ut til å virke bra det også. Håper du finner ut av det, er ikke godt å gå rundt å ikke finne ut av smerter og plager. Lykke til
Gjest Blubberella Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Du høres ut til å ha mye av samme hverdagen som sjefen min, og hun har ME og stoffskiftesykdom (hypotyreose). Siden du har blitt undersøkt såpass grundig som du forteller om her, uten at legen har funnet noen sykdom, ville jeg ha insistert på at h*n skal vurdere ME som diagnose. Du har rett i at ME-pasienter sliter litt med å bli tatt på alvor, men det er stadig flere leger som faktisk har innsett at ME er en reell lidelse. Du bør også gjøre som foreslått over, og ta b12-test og også teste stoffskiftet ditt. Uansett lykke til! Det høres ikke noe godt ut å ha det sånn!
Gjest Monicaott Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Husker du om det var spessielle plager, hendelser, sykdom, skade ol. dette startet med ? Virker som ting har bygd seg opp mer og mer over tid. Det jeg har lest om ME hørtes veldig likt ut med mye av det du skriver. En test på B vitamin er ikke så dumt. Mangel her kan gi mange plager. Hadde altfor lite selv og hadde konstant kramper rundt om kring i kroppen. Ellers en generell test på vitaminmangel. Er mange vitaminer og mineralenr en trenger hver dag. Har en forstyrret døgnrytme og dårlig appetitt\ spiser lite \ spiser lite variert ol.kvalme og ubehag kan det fort bli for lite av noe. Utegelmessig stoffskifte. Har en venninde som har det og hun har dorlig hukommelse, dårlig matlyst og ofte trøtt\sliten. Det kan en ta med en enkel blodprøve. Spør helst om utvidet blodprøve for det er ikke altid det synes på vanlige blodprøve. Raumatiske sykdommer kan og gi tretthet, kvalme, verkende kropp. Dette kan testes ved blodprøve. Vet du om noen kjente typisk arvelige sykdommer i familien ? Er ofte at enkelte ting ligger i genene. Hjertebank, svimmelhet, kvalme Synsforstyrrelser\ tåkesyn og div. udefinerte plager kan også komme av angst. (hjertebank er forresten typisk for panikkangst) Er gjerne noe som kommer etter langvarige plager,smerter og bekymringer en ikke finner et svar på. En plage som gjærne kommer "som følge av" lang bekymring. Med urinveisplagene vil jeg annbefale deg å drikke mye. Helst 2-3 L VANN om dagen, det får renset kroppen godt. (har vært mye plaget av urinveisinfeksjon selv, vann hjalp godt) Og pass på at du ikke blir kald på bena eller sitter på kalde benker ol. Har prøvd kamille te selv en stund nå og det ser ut til å ha en viss virkning. For migrene kan det hjelpe med massasje, vakum, kopping, eller psykomotorisk fysioterapi. Har selv prøvd det siste, med veldig god virkning. En veninnde forsøkte kopping og det ser ut til å virke bra det også. Håper du finner ut av det, er ikke godt å gå rundt å ikke finne ut av smerter og plager. Lykke til Jeg har slitt med hjertebank helt siden bulimien min, og legen sa det kunna ha noe med det å gjøre. Vet ikke helt, men.. Psykologen jeg var til sa at jeg verken var deprimert eller hadde noe særlig form for angst.. Men, det kan jo hende at jeg har blitt så lei og bekymret av at det hoper seg opp at jeg har utviklet det. Ellers startet trøttheten, hodepinen og alt etter mandeloperasjonen ikke denne jula, men jula før det. Da sov jeg konstant, og kom meg aldri etter det. Klarte ikke gå på skolen, og orka ingenting. Ble bedre en periode, så hopet det seg opp i fjorhøst igjen. Det eneste som ligger i familien er hjerteinfarkt, blodpropp og forstadier til livmorskreft, og det er det nok ikke!!!!! Så jeg har ikke hatt noen som har plagdes med det samme som meg.. min mor har forstadiet til kreft, og hun sier jeg er sikkelig teit som klager og syter sånn.. men jeg prøver jo så godt jeg kan... har liksom gått om skolen så mange ganger, og er nå på min siste sjanse.. Jeg har gått til innkjøp av kamillete og ny omgang av tranebærstabletter nå, og satser på at kroppen min vil være litt snill så jeg kommer meg opp på skolen på mandag. Jeg er jo 19 år, så livet farer forbi litt for fort, uten at jeg rekker å få igang utdanningen. Og takk ylvina! Jeg har nettopp skiftet lege, og skal ta med listen jeg skrev her samt en dagbok over hverdagen min så de får et godt overblikk.. stoffskifte? går de ikke opp i vekt av det da? for jeg har holdt vekta mi stabil i mange år, og har liksom ikke hatt noen problemer slikt sett.. Men, når jeg faktisk skal spørre legen min om å vurdere me... hva spør jeg om da?O.o Jeg vil ikke sette meg i stolen og si"jeg tror jeg har me". Igjen, takk for forståelsen!! jeg spurte om det samme på diskusjon.no, og svaret ble enten "jeg tror bare du er i puberteten", eller "jeg tror ærlig talt du er hypokonder".. det er utrolig hvor mange folk her i verden som ikke klarer å ta EN ting seriøst..
Rosalie Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Kyssesyke med påfølgende fattigue? For fulle jernlager? Mangel på en eller flere mineraler eller vitaminer? For mye sopp i kroppen? Lavt stoffskifte? Generelt svakt immunforsvar med gjentakende infeksjoner som gjør at kroppen aldri får tatt seg inn igjen? Var jeg deg ville jeg tatt med første innlegget til legen og latt henne lese det.
Avalon Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Jeg håper at den nye legen vil høre på deg og ta det seriøst! Jeg vet hvordan det er å bli stemplet som "slask" og "lat" på skolen, av lærere og medelever. Jeg hadde selv et stort fravær på skolen i mange mange år, grunnet migrene og depresjon. vis innlegget, og dagboken, si at du gjerne vil bli hørt for en gangs skyld. Spør om legen kan teste for det meste som har disse symptomene, om det er mineral, vitamin eller jern mangel, ME e.l
Gjest Gjest_Studine_* Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Jeg synes du har fått et godt råd allerede, nemlig å ta med det du skrev øverst her til legen, og vise det til henne. Det du beskriver er ganske uspesifikt, og det kan derfor være ganske vanskelig for legen å vite hvor man skal begynne i utredningen, for det er ikke riktig å bare ta masse tester uten å vite hva man ser etter. Men jeg synes du burde spørre om, hvis det ikke allerede har blitt gjort, at det blir tatt diverse blodprøver av deg. Blodstatus (antall røde og hvite blodceller, antall blodplater og MHC/MHCH/MCV, Hb/hematokrit osv), SR (senkning), thyreoideaprøver (stoffskifte), blodsukker og jern + B12 kan være en start.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Jeg synes det er litt ironisk at en spiseforstyrrelsetråd som kanskje kunne ført til en givende dialog, blir slettet fordi moderatorene ikke stoler på rådene som gis, mens det i denne tråden kan slenges ut den ene diagnosen etter den andre. Jeg synes det er mer betenkelig at mange her får "diagnostisere" en annen bruker med ME, enn at en spiseforstyrret jente som roper ut i intet, faktisk får svar!
Gjest Miam Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Nå er det vel ingen her som har gitt TS en diagnose gjest... Jeg synes det har blitt gitt mange gode råd her. Men jeg også syne det høres ut som om du KAN ha ME, eller, tretthetssyndrom. Jeg kjenner et par stykker med sykdommen, og de har/hadde slike dager som du har. Men det kan jo selvfølgelig også være flere andre ting, for eksempel b12 mangel. Kanskje du burde skifte fastlege, siden du føler du ikke blir hørt på? Du kan i allefall kreve en "second oppinion". Si du VIL bli utredet for ME eller det du tror måtte feile deg! Du kan jo ikke gå slik lenger, det høres jo helt grusomt ut! Om ikke det offentlige vil støtte deg, hadde jeg tatt en tur på et privat sykehus, eller et privat legekontor. Masse lykke til, håper du finner utav dette Hadde vært fint om du ville oppdatert oss her av og til?
Gjest Monicaott Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 Gjest, det er ingen her som prøver å gi meg en diagnose.. De gir meg forskjellige pekepinner og ting jeg kan ta med videre til legen.. Det har seg slik at jeg har veldig uspesifikke symptomer som det allerede er sagt, og derfor er det godt for meg å vite hva det KAN være, så jeg kan kreve forskejllige blodprøver fra legen for å finne grunnen til det. Og fordi om en tråd om spiseforstyrrelser ikke blir ordentlig svart på, så har jeg plutselig ingen rett til å få hjelp angående problemer som gjør at jeg ikke har noen utdanning, og har en tilnærmet hverdagsfunksjon på 30%? Takk, det følte jeg var snilt sagt. Jeg prøver bare å få råd som alle andre. Og takk til dere andre! jeg skal til legen snart, og da blir det å kreve blodprøver!:-) Dere har vært veldig hjelpsomme! Kommer med oppdateringer etter prøvene!:-)
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 Bruker du hormonprevensjon? Deler av dette kan komme av det.
stjernekyss Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 Hva annet sa psykologen din da? Lenge siden du hadde bulimi? Hva er egentlig forstadiet til kreft? Det har jeg aldri hørt om. Det er kjempevanskelig når en forelder får kreft, hvordan har du det i forhold til det? Hvorfor bli dine plager sammenlignet med de plagene moren din har? Første skritt må i allefall være: 1. Få en fast rutine på døgnrytmen din. Legg deg til samme tid og stå opp til samme tid, uansett. Stå opp og ta på deg andre klær enn de du har sovet i. Re opp sengen din. Du kan slappe av på sofaen, men ikke i sengen, og ikke i nattøy. 2. Spis regelmessig. Er du ikke sulten, så spis likevel. Spis etter klokken. 3. Vær fysisk aktiv i den grad du kan. Er det å gå en runde rundt blokka/huset det du får til, har du gjort en kjempeinnsats. 4. Akseptér at ting er slik som de er. Du kan ikke forvente av deg nå, de tingene du kan forvente av deg når du er på topp. Uansett hva som feiler deg, er disse punktene avgjørende. Lykke til.
Ella_Grey Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Jeg tenkte også litt på stoffskiftet. Det kan være vanskelig å diagnostisere, må gjøres over tid med blodprøver. Hvis du har høyt stoffskifte legger du ikke på deg, du kan heller gå ned i vekt. Få hjertebank. Uro og irritabilitet. Og øynene kan bli mer "fremstående" "stikker mer ut" enn før.
Gjest Monicaott Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Hva annet sa psykologen din da? Lenge siden du hadde bulimi? Hva er egentlig forstadiet til kreft? Det har jeg aldri hørt om. Det er kjempevanskelig når en forelder får kreft, hvordan har du det i forhold til det? Hvorfor bli dine plager sammenlignet med de plagene moren din har? Første skritt må i allefall være: 1. Få en fast rutine på døgnrytmen din. Legg deg til samme tid og stå opp til samme tid, uansett. Stå opp og ta på deg andre klær enn de du har sovet i. Re opp sengen din. Du kan slappe av på sofaen, men ikke i sengen, og ikke i nattøy. 2. Spis regelmessig. Er du ikke sulten, så spis likevel. Spis etter klokken. 3. Vær fysisk aktiv i den grad du kan. Er det å gå en runde rundt blokka/huset det du får til, har du gjort en kjempeinnsats. 4. Akseptér at ting er slik som de er. Du kan ikke forvente av deg nå, de tingene du kan forvente av deg når du er på topp. Uansett hva som feiler deg, er disse punktene avgjørende. Lykke til. Forstadiet til kreft er et stadiet når det kommer til livmorhalskreft eller noe. De fjerner en del av livmorhalsen når de ser at celleforandringer har pågått i laang tid. Så hun har ikke kreft, men hun kan få det. Jeg takler det veldig fint, for prøvene kom fort tilbake med positivt svar, og uansett, så er min mor sterk, og hun hadde taklet det uansett, så dette plager meg egentlig ikke så veldig mye. men bekymret var jeg jo fordi. Jeg har en fast døgnrytme. Fikk en gammeldags allergimedisin for en stund tilbake for å få i gang den "indre" klokak mi, og det fungerte fint. Legger meg aldri seinere enn 11, og våkner aldri seinere enn 9, men jeg klarer av og til ikke stå opp av sengen, og blir liggende våken, fordi kroppen er "lammet". Og når det kommer til spising så er jeg en helsefreak, og har faste rutiner, samt at jeg er VELDIG nøye med å få i nok mineraler, vitaminer, jern, protein, karbohydrater og fett for å ha et sunt kosthold. Trener veldig mye i de periodene jeg føler meg frisk, så formen er jo aldri på bunnen. Men du har helt rett, jeg skal prøve å gå til butikkken noen ganger. for det er akkurat 50 meter, og det synes jeg er bra!! Uansett, hjertelig takk for gode råd. uansettom jeg følger noen av dem, så er det utrolig godt å høre noen som gir de. gir meg en liten push i ryggen, og ståpåvilje!! legen ringte meg i dag, og hun sa hun skulle teste for stoffskifte, samt utelukke forskjellige sykdommer, psykolog for evaluering der, og vi skulle også snakke om me, for det var også en mulighet sa hun. jeg har ALDRI møtt en så hyggelig og imøtekommende lege før! dette ble jo himmelen..
Gjest Monicaott Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 Og ja, angående bulimi... det er 4-5 år siden. mensist gang jeg var der, så sa han at han ikke skjønner hvorfor jeg ble sendt dit, for jeg ser ikke til å være deprimert, og det ser ikke ut som at det er noe psykologisk som er grunnen til at jeg ikke klarer å stå opp, er sliten og ikke klarer å konsentrere meg. så det var egentlig litt godt å høre!!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #20 Skrevet 31. august 2009 Lykk til videre! Vil bare si at M.E er en utelukkelsesdiagnose. Du vil fø en bred utredning før du får M.E diagnose. Du kan sjekke mer her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum.html Lillestrøm helseklinikk er et legesenter som samarbeider med en professor fra Belgia. Her utføres en enda grundigere utredning av folk med M.E diagnose. Tilbudet er privat og koster en del. Det blir i de fleste tilfeller gjort funn som forsøkes behandles. Men det er noe som evt kommer i andre rekke. Først må du få en utredning innen det offentlige helsevesen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå