Gå til innhold

normal vekt for meg?

Fremhevede innlegg

Gjest gjestJente24
Skrevet

Jeg er 24 år gammel, er 170 høy og veier 54 kg. Føler meg utrent for tida, og merker at det påvirker meg ganske mye i hverdagen. Sambo sier jeg er helt fin, men klarer liksom ikke tro på det lenger :/ Vet jo med fornuften at jeg er slank, men allikevel ... er bare den følelsen!

Løper mye, prøver å trene hver dag etter jobb/skole, kanskje litt vel opptatt av dette..? Føler meg veldig forvirret selv! Føler ikke helt at de (få) jeg har snakket med dette om forstår hva jeg mener. Forstår kanskje ikke helt selv heller..

Veldig lyst til å bli strammere/veltrent iallefall, særlig magen. Noen som har tips til sunn trening? Er vekta normal for en jente på min alder, og hvor mange kalorier trenger man egentlig per dag?

Huff merker at disse tankene nok er i hodet litt mer enn de burde! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening hver dag er for en normalt aktiv person ganske ekstremt, jeg har venner som driver toppidrett som har treningsfrie dager.

Vektmessig ligger du i det lavere sjiktet, avhengig av benbygning.

Kan sammenligne med ei venninne av meg som løper terrengløp på høyt nivå.

Hun er 167 og veier 59 kg og er stram overalt. Spiser som en mann.

Kalorier skal du ikke tenke på så lenge du ikke skal opp eller ned i vekt.

'Tips til sunn trening'? Her synes jeg du tar litt av. Grunnen til at de du har snakket med ikke forstår hva du mener er jo at du ikke henger helt på greip.

Du er slank, trener mye, hva er problemet? Spis næringsrik mat, tren så ofte du har energi til det.

Gjest gjestJente24
Skrevet
Trening hver dag er for en normalt aktiv person ganske ekstremt, jeg har venner som driver toppidrett som har treningsfrie dager.

Vektmessig ligger du i det lavere sjiktet, avhengig av benbygning.

Kan sammenligne med ei venninne av meg som løper terrengløp på høyt nivå.

Hun er 167 og veier 59 kg og er stram overalt. Spiser som en mann.

Kalorier skal du ikke tenke på så lenge du ikke skal opp eller ned i vekt.

'Tips til sunn trening'? Her synes jeg du tar litt av. Grunnen til at de du har snakket med ikke forstår hva du mener er jo at du ikke henger helt på greip.

Du er slank, trener mye, hva er problemet? Spis næringsrik mat, tren så ofte du har energi til det.

Hmm ja jeg tar nok litt av ... :P Har lett/slank benbygning forøvrig. Takk for svar iallefall, det hjalp iallfall litt på bekymringstankene! Det jeg mente med tips til (sunn) trening, var forslag til andre ting enn løping som kan ha en litt mer strammende effekt - og for litt variasjon. Har selv tenkt på yoga, pilates o.l, men kanskje noen har andre forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...