Gå til innhold

Reise "jorda rundt"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 20 år som elsker å reise, og har lyst til å reise mer! Har kun vært i land i Europa og en gang i India. Jeg går for tiden andre året på sykepleierutdanningen i Oslo (begynte rett etter vgs), og hr tenkt en del på fremtiden i det siste.

Har enormt lyst til å ta et par store reiser, på noen mnd hver, f eks til Asia og til Sør-Amerika.

Lurer på når beste tidspunkt er for å ta en slik reise? Angrer litt på at jeg ikke tok et friår etter vgs for å jobbe og så reise. Likevel tenker jeg på å jobbe som sykepleier et halvt års tid etter jeg er ferdigutdannet, og så reise i et par mnd. Jeg er ferdigutdannet når jeg er 22 år. Er man for "gammel" for en slik reise da, har toget gått? Vet noen her om sykehus ansetter sykepleiere som kun skal jobbe et halvt år?

Beklager rotete innlegg, skriver fra toppen av hodet!

setter veldig pris på alle svar.

Hilsen tankefull student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke du er for gammel som 23åring nei :) Jeg er noen år eldre enn deg, og tenker fortsatt i samme baner ;) Når på året det er best å reise bør du vurdere ut fra hvor du skal. Hvis du søker litt på forumet her, eller googler, finner du sikkert noen værstatistikker for de områdene du har mest lyst til å reise til.

Når det gjelder midlertidig ansettelse kan du jo søke på vikariater? Mange sykehus benytter bemanningsbyråer for kortere vikariat (et halvt år er jo bare normert prøvetid) så det kan være en god anledning dersom du ikke ønsker å jobbe så lenge. Kanskje har du mulighet til å ta en liten deltidsjobb/helgejobb i tillegg til et slikt vikariat også - ofte er det lettere å jobbe seg fordervet med godt mot hvis man vet at det bare er for en liten periode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

Man er da vel aldri for gammel til å reise! :)