Miko Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Jeg synes noen ganger det er moro å lese blogger. Folk skriver mye forskjellig - noen seriøse, andre bare tull. Det som slår meg er at alle disse outfit-bloggene (jeg kaller dem det!) er så utrolig populære. Mange av bloggene som er innenfor topp 20 på blogglisten er av typen "i dag har jeg på meg det og det kjøpt der og der" også kommer det ørten kommentarer av typen "åh - den genseren var fiiiiiin, den buksa var kuuuul, du er så søøøøøt". Får litt fnatt av sånt jeg, men er det sånn at mange virkelig synes det er så interessant å se hva andre har på seg og hvor de har kjøpt det og at det er derfor de har så mange lesere - eller er det det at de linker til hverandre så alle som er innom den ene også er innom alle de andre?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Det jeg ikke er forstår er hvordan folk kan flashe livet sitt uten kritisk sans. Ønsker de virkelig ikke privatliv eller forstår verdien av anonymitet?
Gjest Christabelle Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Tror det er en inspirasjon for mange som kanskje ikke har egen stil, og føler at de må kopiere andre. Men jeg tenker mitt om mennesker som poserer alene foran et speil/kamera, og deretter redigerer til perfeksjon etterpå De har nok et behov for å bli sett og anerkjent (om for ingenting annet; klær og utseende). Leser aldri i slike blogger fordi det ikke interesserer meg, og fordi jeg er ca 10 år eldre enn målgruppen (usikre 13-åringer som drømmer seg vekk til det "glamorøse" livet hvor en alltid ser smashing ut). Men for all del; bra de har en hobby Håper bare de får oppfølging av foreldre hvis de er unge. Tror ikke alle vet hva slags konsekvenser slik blottlegging kan få. Man tenker ikke så langt frem i tid i den alderen heller.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Jeg har ikke noe imot moteblogger, men jeg synes også det er overraskende at de er så populære og at man faktisk kan tjene gode penger på det. Jeg ser på det som fjortis å være så usikker på seg selv og klesstilen sin at man må sjekke moteblogger før man kan shoppe/kle på seg. Jeg sluttet å konsultere venninnene mine før fester o.l. i slutten av tenårene...
Kiyo Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Njaaaa, jeg har litt mikset følelser for slike blogger. Svært få appellerer til meg da klesstilen blir litt vel '13 i dusinet' hos de fleste, men finner jeg noen med min type smak i klær er det greit å følge med for å se hvordan plagg man selv kunne tenkt seg sitter på en levende person og samtidig slippe unna en del bomkjøp.
Anglofil Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg synes i grunn det hele er rimelig tåpelig, med noen få unntak. Det vil si, enkelte bloggere har sin helt egne stil, som f. eks ei som var glad i 50-60-tallsmote, og da var det morsomt å følge med på hennes "outfit"-innlegg, men ellers synes jeg det er kjedelig, rett og slett. Mvh Yvonne
Involvert Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Jeg hater moteblogger. Jeg synes det er det samme på alle bloggene.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Jeg leser de ikke selv, men jeg sender færre negative tanker til motebloggerne enn til bloggere som Ida Wulff som skriver om at hun har vært på kafé eller at hun har vært ute eller vært i et møte om bloggfremtiden sin.. altså, seriøst? Hvorfor leser folk dette? Unge jenter har sannelig lite å gjøre. Da har jeg mer respekt for folk som deler noe, det være seg matoppskrifter eller hudpleieanbefalinger.
Vera Vinge Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Jeg er ikke noen stor blogg-leser, men jeg har merket meg enkelte moteblogger som det kan være morsomt å titte innom når jeg husker det. Det handler ikke om å sjekke hva jeg "lovlig" kan ha på meg, men fordi jeg syns det kan være gøy å se hva andre har på seg. Litt av samme grunn som jeg leser Costume - fordi det er interessant å se folk driver med motemessig for tiden. Det er ikke akkurat sånn at jeg sitter og noterer ivrig, men jeg ser samtidig ikke hva som er galt med å søke inspirasjon, samtidig som man har sin egen stil. En annen sak er at mange motebloggere som har rykte på seg for å ha en unik stil, ofte ser ganske like ut som andre bloggere. Så hva som er unik stil, er åpenbart relativt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå