Gå til innhold

tynn filet av kalv

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i dag kjøpt noen tynne fileter av kalv. Men jeg har aldri tilberedt det før. Noen som har erfaring eller har noen forslag til hvordan disse bør tilberedes?

Av tilbehør skal jeg ha en god salat og couscous, evt. quinoa.

Endret av twinklestar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å ha risotto ved siden av tynne skiver av kalv, og da krydrer jeg med salt og pepper, steker dem raskt, og kryster sitron over. Noen hakkede urter eller litt parmesan over er heller ikke å forakte. :)

Skrevet
Jeg har pleid å ha risotto ved siden av tynne skiver av kalv, og da krydrer jeg med salt og pepper, steker dem raskt, og kryster sitron over. Noen hakkede urter eller litt parmesan over er heller ikke å forakte. :)

da har jeg prøvd meg :) morsomt, før jeg stekte de raskt på middels varme, krydra med salt og pepper og hadde litt lime over :)

Men parmesan skal jeg prøve neste gang!! hadde ingen ferske urter tilgjengelig i dag, men det er nok godt ja!

takk for tips!

Middagen vår ble iallfall veldig bra! møre og fine fileter! Mannen var veldig fornøyd. Alltid gøy når man finner på noe nytt. Blir så ofte man lager det samme igjen og igjen...

Og sist men ikke minst: Et veldig sunt måltid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...