Gjest MikeWaters Skrevet 16. september 2010 #301 Skrevet 16. september 2010 Har selv hatt stygge opplevelser med mannlige gynokologer, som har tafset på meg på steder han ikke skulle. Foretrekker kvinnelig. Evt. finne en mannlig lege som ikke tafser på deg, vil tro de er i overtall. Jeg kan uansett ikke se at du har gjort noe som skulle være grunn til at en partner kunne med rette blitt sjalu!?
Gjest anonym Skrevet 16. september 2010 #302 Skrevet 16. september 2010 du som har skrevet detter kan umulig vera norsk mann!muslimer må snart sjønne at ein lege er ein lege og gjer jobben sin profisjonelt.gynikologer ..nei det er ikkje nåke gøy for en jente å legge seg i undersøkelse stolen uansett ka kjønn legen har...sjerp dåke
Gjest oyvind Skrevet 18. september 2010 #303 Skrevet 18. september 2010 I et forhold så må folk sette så mange grenser de vil for meg, så lenge de ikke prøver å sette grenser for andre utenfor forholdet deres. Eller tror at siden du er mann og ikke liker mannlige leger så gjelder det for alle menn, eller at jeg som kvinne mener det er nødvendig å sjekke mannen min sin mobil og mener at dette gjelder for alle kvinner. Dine grenser er dine grenser er dine, ikke mine og ikke alle menns eller kvinnes grenser. Ingenting er bedre enn at man finner en kjæreste som aksepterer og forholder seg til dine grenser, men det betyr ikke at dere setter malen for hvordan et forhold må fungere. Tommelen opp. Jeg sier jo at jeg driter i alle andre. Jeg setter ingen grenser for noen av dere. Jeg skjønner ikke hvorfor dere andre feminister skal ta dere så nær av det jeg sier. Jeg har sagt gang på gang at det jeg skriver handler om å respektere kjæresten, likgyldig respekt.
Gjest oyvind Skrevet 18. september 2010 #304 Skrevet 18. september 2010 Han mener nok at det ikke holder å sette grensa ved gynekologer, noe jeg er helt enig i. Tenk på alle de fagpersonene som kan finne på å tafse på dame di: leger, tannleger, fysioterapeuter, psykolger, studieveiledere, frisører. Ta tannlegen for eksempel. Han tilbringer jo hele dagen med å kikke på damenes bedårende munner. Mannlige tannleger har nok generelt tvilsomme motiver for å velge den utdannelsen de gjør, de elsker sikkert oralsex hele bunten. Nei, det er nok best å passe på at dama kun konsulterer kvinner. Hahaha, jeg ler meg over hva du klarer å skrive. Ironisk eller ei. Tror det handler om at du ikke helt klarer og forstå/sette deg inn i andres tankegang. Tipper du er av de fruene som setter grenser for din kjæreste, men ikke takler at kjæresten setter grenser for deg. Det tror jeg gjelder for mange mange av dere her inne.
Gjest oyvind Skrevet 18. september 2010 #305 Skrevet 18. september 2010 du som har skrevet detter kan umulig vera norsk mann!muslimer må snart sjønne at ein lege er ein lege og gjer jobben sin profisjonelt.gynikologer ..nei det er ikkje nåke gøy for en jente å legge seg i undersøkelse stolen uansett ka kjønn legen har...sjerp dåke Om du har lest tidligere i diskusjonen har jeg allerede sagt at jeg er norsk. Du er nok mer muslim enn det jeg er i så fall.
Gjest Kim Skrevet 18. september 2010 #306 Skrevet 18. september 2010 Så lenge gynekologen er dyktig, så er det vel ett fett om et er en mann eller kvinne.
Gjest oyvind Skrevet 18. september 2010 #307 Skrevet 18. september 2010 Tilslutt vil jeg takke for meg og diskusjonene. Jeg har merket, spesielt i andre diskusjoner her inne, hvor sterk feministisk mentalitet det er her. At mange av dere som sterke feminister ikke klarer forstå/respektere/sette seg inn i kjærestens grenser, uansett hva grensene måtte være, fra begge parter, er for meg uforstårlig. Men det er vel sånn samfunnet idag, i norge, fungerer. Mange av dere er kanskje i en livskrise, kanskje mannen din har forlatt deg og du sitter igjen med et barn. Kanskje du er gravid i samme setting? Dere rett og slett hater menn for en periode. Jaja, dere får kose dere videre.
Gjest Kim Skrevet 18. september 2010 #308 Skrevet 18. september 2010 Tilslutt vil jeg takke for meg og diskusjonene. Jeg har merket, spesielt i andre diskusjoner her inne, hvor sterk feministisk mentalitet det er her. At mange av dere som sterke feminister ikke klarer forstå/respektere/sette seg inn i kjærestens grenser, uansett hva grensene måtte være, fra begge parter, er for meg uforstårlig. Men det er vel sånn samfunnet idag, i norge, fungerer. Mange av dere er kanskje i en livskrise, kanskje mannen din har forlatt deg og du sitter igjen med et barn. Kanskje du er gravid i samme setting? Dere rett og slett hater menn for en periode. Jaja, dere får kose dere videre. Hva inni huleste har valg av gynekolog med feminisme å gjøre? Jeg er ingen Ottar supporter, men at kvinner skal ha samme rettigheter som menn er en selvfølge Det betyr bla. at kvinner eier sin egen kropp og selv bestemmer hvem de vil ha sex med, om et ikke planlagt svangerskap ender i abort eller om de vil gå til en mannlig eller kvinnelig gynekolog. At du mener du er programert til å få ereksjon hver gang du ser en fitte - uansett setting er vel ditt problem. Jeg har selv mått vise frem utstyret for en kvinnelig lege, jeg fikk ikke ereksjon og jeg tviler sterkt på at hun måtte bytte underbukse etterpå... Det er lov å ha to tanker i hodet sammtidig!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #309 Skrevet 18. september 2010 Hva inni huleste har valg av gynekolog med feminisme å gjøre? Jeg er ingen Ottar supporter, men at kvinner skal ha samme rettigheter som menn er en selvfølge Det betyr bla. at kvinner eier sin egen kropp og selv bestemmer hvem de vil ha sex med, om et ikke planlagt svangerskap ender i abort eller om de vil gå til en mannlig eller kvinnelig gynekolog. At du mener du er programert til å få ereksjon hver gang du ser en fitte - uansett setting er vel ditt problem. Jeg har selv mått vise frem utstyret for en kvinnelig lege, jeg fikk ikke ereksjon og jeg tviler sterkt på at hun måtte bytte underbukse etterpå... Det er lov å ha to tanker i hodet sammtidig! Mitt siste innlegg: Du skjønner tydligvis ikke hva jeg mener. Vet ikke hvor mange ganger jeg må fortelle ting. . Jeg refererer til andre diskusjoner i dette forumet. Det er mange sterke personeligheter her inne. Mange sårede kvinner som kanskje føler hat, sårbarhet og ensomhet. Og det jeg har prøvet å skrive her baserer seg ikke på kvinnenes valg eller ønske om å gå til mannelig gynekolog. Det driter jeg laaangt i! Ikke min buisness. Eneste jeg har sagt er at jeg ikke skjønner at kvinner foretrekker menn fremfor kvinner om de har valget. Om de bor på bygda og valgene er små er det en annen sak. Det jeg prøver og få frem baserer seg på å respektere kjæresten sine ønsker/behov/grenser. Som en annen så fint spurte om her inne, og damene raste ut om hvor kontroll freak mange gutter er osv. Uansett hva det måtte være, ikke bare ønske om gynekolog. Forstår du ikke det jeg mener nå, så får du spørre noen andre.
Gjest MikeWaters Skrevet 18. september 2010 #310 Skrevet 18. september 2010 Mange av dere er kanskje i en livskrise, kanskje mannen din har forlatt deg og du sitter igjen med et barn. Kanskje du er gravid i samme setting? Dere rett og slett hater menn for en periode. Vel, nå er det mange menn her inne som syntes du er helt på jordet også da 1
Gjest take a Skrevet 18. september 2010 #311 Skrevet 18. september 2010 Hahaha, jeg ler meg over hva du klarer å skrive. Ironisk eller ei. Tror det handler om at du ikke helt klarer og forstå/sette deg inn i andres tankegang. Tipper du er av de fruene som setter grenser for din kjæreste, men ikke takler at kjæresten setter grenser for deg. Det tror jeg gjelder for mange mange av dere her inne. Hvis du først skal snakke om respekt, så kanskje du bør uttrykke deg litt annerledes her inne. Måten man uttrykker seg på er gjerne avgjørende for hva slags svar man får. Du beskylder de som ikke tenker som deg, som mener at de må få lov til å velge hvilken lege de vil, de kaller du for feminister og det med en negativ vinkling. Og du mener også at de som ikke forstår at mannen skal bestemme hvilken lege du skal gå til er i en livskrise og at mannen må ha forlatt dem, og at de er mannshatere. Så uansett hvordan du vrir og vrenger det så nekter du å innse at flere menn og kvinner her inne ikke er enig med deg, de mener at det er opp til den enkelte å finne en lege de føler seg trygge hos. At du har funnet en dame som aksepterer dine grenser på dette området er fint for deg, men du klarer ikke å akseptere at andre har andre grenser, selv om du sier at du driter i alle andre. Dette er forøvrig et kvinneforum, noen har vært enige med deg og andre har vært uenige. Feminister er så mangt, de som er uenige med deg er ikke OTTAR-feminister av den grunn (Ottar-feminister er også så mangt).
Gjest Også kvinne Skrevet 5. oktober 2010 #312 Skrevet 5. oktober 2010 Dette var en lang tråd, der mange har vært innom med sine bidrag..på høyst forsjellige tidspunkt. Jeg ser at mange skriver at det ikke er mulig for en lege å bli opphisset av en GU. Jeg hadde kjæresten min med under en GU, han var veldig uenig i dette. Og jeg tror han er en helt normal mann. Jeg går til kvinnlig lege for GU fordi jeg er mer sjenert for menn enn for kvinner. Jeg vet at legene, også vanlige leger utfører flere GU hver eneste uke. Men det hjelper ikke meg. Dersom legen er en mann så er han en mann. Jeg vet at han kan bli tent på meg, og jeg liker ikke den tanken. Jeg er ganske pen så jeg tror at det er god grunn til å tenke sånn. Mange har skrevet at det ikke er så farlig om legen blir opphisset hvis han oppfører seg proffesjonelt og ikke viser det. Det forstår jeg ikke. Jeg er sjenert for menn og jeg liker ikke å tenke på at en mann kan bli kåt ved å se meg naken. Selfølgelig blir jeg sjenert når jeg tenker at legen kan bli tent av å se meg naken da. Jeg ville ikke like det om det var en lesbisk lege heller, men jeg er ikke så sjenert for kvinner så det er ikke såå viktig som om det var en mann som ble kåt på meg. Jeg kan bli kåt på menn og jeg vet at menn kan bli kåt på meg og da er jeg sjenert for menn. Håper det er mulig å forstå. Men jeg var ikke så sjenert da jeg fødte mitt eneste barn, men da var alt bare vondt og jævli og jeg ville bare ha ut babyen. Det er stor forsjell på det og en GU syns jeg. Under en GU ligger jeg der helt forrsvarsløs og spriker ut med beina. Og jeg vet at menn liker å se det. Det er også mange kvinnlige leger som ikke er hardhendte, om jeg er usikker på det så spør jeg bare noen som jeg vet går til den legen. Det er ikke verre.
Gjest pia Skrevet 5. oktober 2010 #313 Skrevet 5. oktober 2010 En lege har for øvrig ikke lov til å ha sex pasientene sine. Tror det færreste legene vil risikere lisensen sin for å tilfredsstille seg selv en kort stund.
Gjest Petter Skrevet 5. oktober 2010 #314 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg tror heller ikke mannlige leger vil risikere lisensen sin for å ha sex med pasientene. Tror heller ikke det er spørsmålet her. Det er unektelig et av livets underlige ting at minst 90 % av kvinner, om man skal dømme ut fra denne tråden, enten foretrekker mannlig lege til underlivsundersøkelse eller gir blaffen i hvilket kjønn legen har. Jeg tror jeg er mindre sjenert enn kvinner normalt sett. Men jeg kunne ikke tenkt meg å ha en kvinnelig lege som skulle undersøke mine edlere deler. Jeg vet at mange menn gir blaffen i dette, men jeg tror ikke at det er så mange som 90 % som kan tenke seg at en kvinnelig lege undersøker dem nedentil. Og dette er påfallende så lenge menn generelt sett er klart mindre sjenerte enn kvinner. Det er et eller annet som skjer med kvinner når det er snakk om mannlige leger som jeg finner helt merkelig. Kanskje det handler om å "overgi" seg til den "trygge mannen", gudene vet. Merkelig er det uansett... Jeg tror ikke leger normalt sett finner det så fantastisk å utføre GU, men jeg er helt sikker på at noen av dem synes at det er temmelig tennende av og til...nja, kanskje ikke gynekologer, men iallfall allmennpraktikere. For å være helt ærlig så tror jeg ikke sjansen er så stor for at en kvinnelig lege ville tenne på å undersøke mine edlere deler, men jeg vet det ikke så derfor er jeg sjenert. At kvinner i så liten grad tenker sånn finner jeg påfallende. Jeg ville garantert ikke synes at en medisinsk undersøkelse av mine edlere deler ville være opphissende, men jeg ville vært sjenert for det likevel. Jeg vet heller ikke om en annen, vanlig, kvinne som så meg naken ville tenne på meg heller, men jeg ville vært sjenert. Og for meg er det ikke forskjell om kvinnen er lege eller ikke. Hun er kvinne og jeg er sjenert for å vise mine edlere deler til en kvinne. Så enkel er nå jeg.... Jeg forstår forresten ikke dere som skriver at dere vet at leger i noen tilfeller kan bli tent, men at det ikke spiller noen rolle dersom legen ikke viser det og utfører jobben sin på profesjonelt vis. Da faller jeg helt av. Det at jeg ikke sikkert vet om en kvinnelig lege kan bli tent av å undersøke snoppen min ville nettopp vært en hovedårsak til at jeg aldri ville gått til en kvinnelig lege for en slik undersøkelse. Flere av dere har skrevet at dere finner det mer naturlig at en mann "roter" rundt der nede, fordi menn liker det de ser uansett mens kvinner kan vurdere det de ser. Da ville jeg si at en slik argumentasjon var en hovedgrunn til ihvertfall IKKE å velge en mannlig lege for GU, for menn ganske riktig liker det de ser, og de kan definitivt vurdere det de ser, og da på en måte som kvinner normalt er svært sjenert for. Også rent "vurderingsmessig" ville jeg selv vært mer sjenert for at det motsatte kjønn skulle undersøke meg nedentil, fordi jeg slett ikke ville like tanken på at en kvinne skulle "vurdere" snoppen min. Og jeg ville tro at nettopp en slik vurdering fra en mannlig lege burde være langt verre enn kvinnelige legers "vurdering". Jeg ser også at flere av dere har skrevet at tenk om en lege tente på andre ting, som f.eks. munnen, hva da? Svaret er enkelt, jeg er sjenert for å vise det jeg selv finner seksuelt. Mange skriver at kvinnelige leger er så brutale. Tja, min kjæreste har aldri nevnt at hennes kvinnelige fastlege er brutal-og jeg har spurt henne. Og slike ting snakker gjerne kvinner med hverandre om, og det er neppe vanskelig å finne en kvinnelig lege som er god til dette i dag de fleste steder i landet. Jeg vet at det fortsatt er et klart flertall av mannlige fastleger, men i mange år har det vært flertall av jenter på medisinstudiene så etterhvert vil nok dette jevne seg ut også. Jeg ser også at mange av dere er helt himmelfalne over at det er mulig å se dette som en problemstilling i det hele tatt. Det finner jeg også påfallende, med henvisning til det jeg har skrevet. Dere viser absolutt alt dere har til en annen mann og så forventer dere at kjærester/menn ikke kan føle sjalusi over det. Slikt blir jeg himmellfallen over. Jeg regner med flertallet av dere nå protesterer vilt og vil skrive at det er en medisinsk undersøkelse som er helsemessig nødvendig. Det er riktig det, men det tar ikke bort det jeg har skrevet over. Dersom man er sjenert for det annet kjønn så finner jeg det naturlig at man særlig er sjenert for å vise seg så eksponert som man er under en GU, uansett hvor medisinsk undersøkelsen måtte være.
Gjest navnelapp Skrevet 5. oktober 2010 #315 Skrevet 5. oktober 2010 Dersom man er sjenert for det annet kjønn så finner jeg det naturlig at man særlig er sjenert for å vise seg så eksponert som man er under en GU, uansett hvor medisinsk undersøkelsen måtte være. Men det var faktisk ikkje det diskusjonen handla om. Den handla om korvidt kjæresten til kvinna godtok at ho gjekk til ein mannleg gynekolog viss ho ikkje hadde problem med det. Diskusjonen handla om kontroll, om korvidt kjæresten skulle kontrollere kva for ein lege kvinna gjekk til. Sjenanse er noko heilt anna, og då må sjølvsagt kvar person følgje sine eigne kjensler.
Gjest Bianca28 Skrevet 5. oktober 2010 #316 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg tror heller ikke mannlige leger vil risikere lisensen sin for å ha sex med pasientene. Tror heller ikke det er spørsmålet her. Det er unektelig et av livets underlige ting at minst 90 % av kvinner, om man skal dømme ut fra denne tråden, enten foretrekker mannlig lege til underlivsundersøkelse eller gir blaffen i hvilket kjønn legen har. Jeg tror jeg er mindre sjenert enn kvinner normalt sett. Men jeg kunne ikke tenkt meg å ha en kvinnelig lege som skulle undersøke mine edlere deler. Jeg vet at mange menn gir blaffen i dette, men jeg tror ikke at det er så mange som 90 % som kan tenke seg at en kvinnelig lege undersøker dem nedentil. Og dette er påfallende så lenge menn generelt sett er klart mindre sjenerte enn kvinner. Det er et eller annet som skjer med kvinner når det er snakk om mannlige leger som jeg finner helt merkelig. Kanskje det handler om å "overgi" seg til den "trygge mannen", gudene vet. Merkelig er det uansett... Jeg tror ikke leger normalt sett finner det så fantastisk å utføre GU, men jeg er helt sikker på at noen av dem synes at det er temmelig tennende av og til...nja, kanskje ikke gynekologer, men iallfall allmennpraktikere. For å være helt ærlig så tror jeg ikke sjansen er så stor for at en kvinnelig lege ville tenne på å undersøke mine edlere deler, men jeg vet det ikke så derfor er jeg sjenert. At kvinner i så liten grad tenker sånn finner jeg påfallende. Jeg ville garantert ikke synes at en medisinsk undersøkelse av mine edlere deler ville være opphissende, men jeg ville vært sjenert for det likevel. Jeg vet heller ikke om en annen, vanlig, kvinne som så meg naken ville tenne på meg heller, men jeg ville vært sjenert. Og for meg er det ikke forskjell om kvinnen er lege eller ikke. Hun er kvinne og jeg er sjenert for å vise mine edlere deler til en kvinne. Så enkel er nå jeg.... Jeg forstår forresten ikke dere som skriver at dere vet at leger i noen tilfeller kan bli tent, men at det ikke spiller noen rolle dersom legen ikke viser det og utfører jobben sin på profesjonelt vis. Da faller jeg helt av. Det at jeg ikke sikkert vet om en kvinnelig lege kan bli tent av å undersøke snoppen min ville nettopp vært en hovedårsak til at jeg aldri ville gått til en kvinnelig lege for en slik undersøkelse. Flere av dere har skrevet at dere finner det mer naturlig at en mann "roter" rundt der nede, fordi menn liker det de ser uansett mens kvinner kan vurdere det de ser. Da ville jeg si at en slik argumentasjon var en hovedgrunn til ihvertfall IKKE å velge en mannlig lege for GU, for menn ganske riktig liker det de ser, og de kan definitivt vurdere det de ser, og da på en måte som kvinner normalt er svært sjenert for. Også rent "vurderingsmessig" ville jeg selv vært mer sjenert for at det motsatte kjønn skulle undersøke meg nedentil, fordi jeg slett ikke ville like tanken på at en kvinne skulle "vurdere" snoppen min. Og jeg ville tro at nettopp en slik vurdering fra en mannlig lege burde være langt verre enn kvinnelige legers "vurdering". Jeg ser også at flere av dere har skrevet at tenk om en lege tente på andre ting, som f.eks. munnen, hva da? Svaret er enkelt, jeg er sjenert for å vise det jeg selv finner seksuelt. Mange skriver at kvinnelige leger er så brutale. Tja, min kjæreste har aldri nevnt at hennes kvinnelige fastlege er brutal-og jeg har spurt henne. Og slike ting snakker gjerne kvinner med hverandre om, og det er neppe vanskelig å finne en kvinnelig lege som er god til dette i dag de fleste steder i landet. Jeg vet at det fortsatt er et klart flertall av mannlige fastleger, men i mange år har det vært flertall av jenter på medisinstudiene så etterhvert vil nok dette jevne seg ut også. Jeg ser også at mange av dere er helt himmelfalne over at det er mulig å se dette som en problemstilling i det hele tatt. Det finner jeg også påfallende, med henvisning til det jeg har skrevet. Dere viser absolutt alt dere har til en annen mann og så forventer dere at kjærester/menn ikke kan føle sjalusi over det. Slikt blir jeg himmellfallen over. Jeg regner med flertallet av dere nå protesterer vilt og vil skrive at det er en medisinsk undersøkelse som er helsemessig nødvendig. Det er riktig det, men det tar ikke bort det jeg har skrevet over. Dersom man er sjenert for det annet kjønn så finner jeg det naturlig at man særlig er sjenert for å vise seg så eksponert som man er under en GU, uansett hvor medisinsk undersøkelsen måtte være. Dette handler om at hver enkelt har rett til å velge sin egen lege uansett kjønn. Om dama foretrekker en mannlig gynekolog så må hun for faen få lov til det..
Gjest Petter Skrevet 5. oktober 2010 #317 Skrevet 5. oktober 2010 Men det var faktisk ikkje det diskusjonen handla om. Den handla om korvidt kjæresten til kvinna godtok at ho gjekk til ein mannleg gynekolog viss ho ikkje hadde problem med det. Diskusjonen handla om kontroll, om korvidt kjæresten skulle kontrollere kva for ein lege kvinna gjekk til. Sjenanse er noko heilt anna, og då må sjølvsagt kvar person følgje sine eigne kjensler. Det kan så være at dette var utgangspunktet, men da er det tydelig at tråden har blitt endret mye underveis, og jeg viser fortsatt til mitt innlegg. Mange her inne har skrevet om nettopp det jeg skriver. Og jeg finner det litt unødvendig å legge det på ny tråd selv om det ikke akkurat følger temaet fra starten.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #318 Skrevet 5. oktober 2010 Selv er jeg kjempesjenert for å vise frem underlivet mitt. Men jeg er ikke mer sjenert for en mann enn en kvinne. At en evt partner skulle nekte meg å gå til en mannlig lege for å få utført en medisinsk undersøkelse høres fullstendig tullete ut. Nå kjenner jeg ikke så veldig mange leger, men jeg har inntrykk av at gynekologiske undersøkelser ikke akkurat er noe de blir tent av. På samme måte som en sykepleier ikke blir tent av å vaske noen nedentil. Det er ikke-seksuelle ting som foregår, i flombelysining, i en veldig profesjonell og ikke-seksuell setting. Så om en partner hadde nektet meg å gå til en mannlig gynekolog, tror jeg at jeg hadde sagt noe sånt som "haha, det hakke du no med".
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #319 Skrevet 5. oktober 2010 Men det var faktisk ikkje det diskusjonen handla om. Den handla om korvidt kjæresten til kvinna godtok at ho gjekk til ein mannleg gynekolog viss ho ikkje hadde problem med det. Diskusjonen handla om kontroll, om korvidt kjæresten skulle kontrollere kva for ein lege kvinna gjekk til. Sjenanse er noko heilt anna, og då må sjølvsagt kvar person følgje sine eigne kjensler. Jo, men det lange svaret til gjest er jo relevant i den forstand at det avfeier alle grunner en kvinne måtte ha for å gå til mannlig gynekolog. Denne argumentasjonen kan i sin tur brukes som et middel til å kontrollere dama: Enten er hun promiskuøs og liker å vise seg fram for en mannlig lege/gynekolog, ellers er hun normalt blyg og bør gå til en kvinnelig. Diskusjonen har vært interessant, selv om den ikke er relevant for min del. Lærdommen får være at det finnes alle mulige slags usikre og kontrollerende menn, de ville ikke vært kjærestemateriale for min del.
Gjest Petter Skrevet 5. oktober 2010 #320 Skrevet 5. oktober 2010 Selv er jeg kjempesjenert for å vise frem underlivet mitt. Men jeg er ikke mer sjenert for en mann enn en kvinne. At en evt partner skulle nekte meg å gå til en mannlig lege for å få utført en medisinsk undersøkelse høres fullstendig tullete ut. Nå kjenner jeg ikke så veldig mange leger, men jeg har inntrykk av at gynekologiske undersøkelser ikke akkurat er noe de blir tent av. På samme måte som en sykepleier ikke blir tent av å vaske noen nedentil. Det er ikke-seksuelle ting som foregår, i flombelysining, i en veldig profesjonell og ikke-seksuell setting. Så om en partner hadde nektet meg å gå til en mannlig gynekolog, tror jeg at jeg hadde sagt noe sånt som "haha, det hakke du no med". Om dette var et svar til meg så treffer det dårlig. Det er mest et svar til trådstarter, og han er vel borte for et par år siden. Jeg er ikke ute etter å kontrollere noen, men jeg finner det påfallende at det er så ufattelig liten forståelse hos kvinner for at dette kan være et problem hos menn. Hovedtemaet mitt var at jeg ikke forstår at kvinner er så lite sjenerte for dette, og her henviser jeg til første innlegg som forklarte dette. Når det gjelder hvor seksuell en GU kan være så la jeg vel merke til at flere innlegg har tatt opp at deler av undersøkelsen kan være mer enn spennende nok. Flomlys gjør neppe stort fra eller til her. For kort tid siden var det også en reportasje på TV2 nyhetene som tok opp at flere leger hadde blitt tatt for misbruk i forbindelse med GU, og reportasjen avsluttet med at man tror det er "store mørketall". Så du kan nok være trygg på at enkelte leger kan finne dette opphissende nok. Jeg tror det er en veldig dårlig sammenligning å vise til å vaske nedentil. Her sitter man altså i flomlys og blotter alt. Så velg rette sammenligning om man skal bruke noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå