pinkcloud Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Vielsen vår starter kl. 14.00, kommer nok til å vare 30-40 min og deretter blir det hilsner og bilder på kirketrappen, regner med det tar maks 30 min. Da er vi ferdig litt etter kl.15.00. Vi drar da fra kirken for å bli fotografert. Har skrevet i invitasjonene at festen starter kl.17.00. Vi skal ha selskapet på hotell, hvor de har et flott sitte/mingleområdet, utforbi selve middagslokale.Tenkte at lokalet da blir åpnet fra kl.15.30 og så blir det satt frem litt frukt/snacks og mineralvann som folk kan forsyne seg med. Det jeg lurte på, er om det er vanlig at folk drar rett fra kirken og til lokale?? Er dette noe vi bør opplyse om? eller er det en "selvfølge"? Og er det vanlig at noen er her å tar imot gjestene? Har ikke vært i mange bryllup selv, men har hørt at det er vanlig.. Mesteparten av gjestene kommer utenbys fra og skal overnatte på hotellet hvor festen holdes, er da kanskje naturlig at de drar på hotelrommet og steller seg o.l ? Åpning av festen blir da kl.17.00, og det blir da servert velkomsdrink, og folk får tid til å finne plassene sine osv. Vi ankommer rundt 17.30 og middagsserveringen starter kl.18.00. Høres dette helt fjernt ut? eller virker det ok? Er redd folk skal syns det blir mye "dødtid"... Og et spørsmål ang transport. Er det vanlig med "kollektivt" transport av gjestene fra lokale - kirke, fra kirke - lokale? Så og si alle gjestene våre kommer med egne biler, så regner med at de kjører selv..er 10 min å kjøre fra hotellet til kirken. For de som ikke kjører, så tenkte vi å ordne at de får sitte på med noen, eller evt bestille en taxi. Beklager, ble litt rotete tråd dette her! få dager igjen nå, og begynner å tenke på alt mulig rart som kan gå galt
Noli Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 I vårt bryllup var de aller fleste tilreisende, og derfor dro rett på hotellet der middagen ble holdt, etter vielsen. Vi hadde avtalt med toastmaster at hun skulle ta imot dem der, og det ble servert kringle, frukt og kaffe/te. Middagen vår var avtalt å starte klokken 18, og jeg synes også det hørtes veldig mye ut, men det var faktisk bare så vidt vi rakk det. Da vi kom på hotellet etter fotograferingen, måtte jeg på do (det tok litt tid med en svær kjole), så måtte vi ha velkomstdrink, se litt på gavene osv. I dag vil jeg si at klokken 18 var det perfekte tidspunktet, og jeg er glad svigermor overtalte oss til å endre det, for vi hadde opprinnelig sagt klokken 16.30..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå