Gjest ts Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Hittil har et oslobad tillatt heldekkende badedrakt "burkini" for muslimkvinner i egne timer. Men nå har Idrettsetaten gitt lov til at plagget kan brukes generelt i åpningstidene for kvinner. Hvorfor kan ikke muslimkvinnene holde seg til sine timer? Hvorfor må de prakke sine klesregler på andre? Eller hva mener du?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Hittil har et oslobad tillatt heldekkende badedrakt "burkini" for muslimkvinner i egne timer. Men nå har Idrettsetaten gitt lov til at plagget kan brukes generelt i åpningstidene for kvinner. Hvorfor kan ikke muslimkvinnene holde seg til sine timer? Hvorfor må de prakke sine klesregler på andre? Eller hva mener du? Så flott at de endelig får lov til å bade i hva de vil. Det er på tide at Idrettsetaten slutter å bestemme over andres klær.
Tabris Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Prakke på oss deres klesregler?! Så lenge det er tillatt, så får vel folk få lov til å bade i hva de vil. Det har sånn sett ingen andre noe med. 3
Gjest ts Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Så flott at de endelig får lov til å bade i hva de vil. Det er på tide at Idrettsetaten slutter å bestemme over andres klær. Poenget er at det har de fått lov til lenge i egne timer. Men det er ikke nok for dem. Italia og Frankrike vil forby dette i vanlige svømmetimer, men norge går altså motsatt vei.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Poenget er at det har de fått lov til lenge i egne timer. Men det er ikke nok for dem. Italia og Frankrike vil forby dette i vanlige svømmetimer, men norge går altså motsatt vei. Det forstår jeg godt. Hvorfor skal de ha egne timer. Det beste er om de kan ha fellestimer med alle andre, i den burkini de er vant til.
Tabris Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Helt enig. Hvorfor i alle dager skal de ha egne timer? Er det integrerende? Jeg blir like mye "prakket på" klesstiler jeg ikke liker når jeg vandrer rundt i byen. Så lenge folk følger lover og regler så har vi ikke noe med hva de kler seg i. 3
Gjest ts Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Det kan bli vanskeligere for muslimske jenter som ønsker å leve mer vestlig og vil bruke vanlig badedrakt. De kan føle seg presset til å slutte med den.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Jeg bader ikke i bassenger der folk padler rundt fullt påkledt. Så mye bakterier og drit. Æsj.
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Det kan bli vanskeligere for muslimske jenter som ønsker å leve mer vestlig og vil bruke vanlig badedrakt. De kan føle seg presset til å slutte med den. Eller det kan bli motsatt situasjon. Jenter som tidligere ikke har fått lov til å gå og bade sammen med norske venninner, får nå lov av familien. Nå har ikke jeg så god greie på Burkini, men regner jo med at dette funker som vanlig badetøy, og ser derfor ikke helt hvorfor det skulle vært forbudt.
Tabris Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Jeg antar jo selvsagt at de er tillatt av de som driver badebassengene, nettopp med tanke på bakterier og hygiene. Så lenge de er det, så er det jo selvsagt ditt valg om du vil bade der eller ikke. Akkurat som det er deres valg om de vil bruke slike badedrakter eller ikke.
Max Motstand Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 Jeg antar jo selvsagt at de er tillatt av de som driver badebassengene, nettopp med tanke på bakterier og hygiene. Med alle multikulti-skrotnissene blant oss, enten de er det selv eller frykter dem, så er det veldig god grunn til å anta at hygienehensynet i dette tilfellet har blitt tilsidesatt til fordel for "integrering". 5
Tabris Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Det er bare en antagelse. Jeg forutsetter at hvis ingen ansatte reagerer når de ser noen med ulike typer badedrakter/bukser i bassenger, så er det fordi de er tillatt. Spesielt når de går fra å ha egne timer til å bli tillatt ellers også.
Max Motstand Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 (endret) Det er bare en antagelse. Kvalifisert gjetning kalles det. Endret 28. august 2009 av Max Motstand
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #14 Skrevet 28. august 2009 Det kan bli vanskeligere for muslimske jenter som ønsker å leve mer vestlig og vil bruke vanlig badedrakt. De kan føle seg presset til å slutte med den. Du mener at de bør holde seg til egne tider. Det er jo akkurat samme problemet med det: jenter som vil leve mer vestlig blir presset til å gå på muslimbadetimene i stedet for å svømme når de vil, med hvem de vil. At det blir lov til å bade med burkini fører ikke til at "vi andre" får andres klesregler presset ned over hodene på. Det er fremdeles fullt lovlig å svømme i vanlig badedrakt og bikini. Så det argumentet er jo helt håpløst. Jeg ser ikke noe som helst galt i at burkini blir lov. Faktisk kunne jeg tenkt meg å svømme i det selv, til tross for at jeg ikke er muslim. Jeg har en del skjemmende arr etter en ulykke, og kvier meg for å vise meg avkledd. Om jeg kunne gått i heldekkende badedrakt hadde det vært mye kjekkere for meg å gå i svømmehaller. I svømmekomkurranser har jo svømmerne ofte badedrakter som dekker store deler av kroppen. Da er det aldri noen som snakker om hygiene. På hvilken måte er heldekkende badedrakter mindre hygieniske enn vanlige badedrakter? Om de er laget av samme stoffet, så er jo eneste forskjellen at de dekker mer av kroppen, og mindre av kroppen kommer i kontakt med vannet. Jeg ser ikke hvordan det kan være uhygienisk.
Gjest imli Skrevet 28. august 2009 #15 Skrevet 28. august 2009 Kan ikke folk få bade med det de vil da, så lenge det er hygienisk forsvarlig? :klø: 2
Salamandra Skrevet 28. august 2009 #16 Skrevet 28. august 2009 Kan ikke folk få bade med det de vil da, så lenge det er hygienisk forsvarlig? :klø: Helt enig. Snakk om å lage storm i et vannglass! Innvandringsmotstanderne kommer jeg aldri til å bli klok på. De vil at innvandrerne skal integreres, men selv de må forstå at det tar litt tid, og at religiøse kvinner som kommer fra andre kulturer ikke vrenger av seg og drar på baderstranda eller svømmebassenget iført bikini synes jeg er helt forståelig. Faktisk. Kan vi ikke heller sette pris på at de faktisk bruker det offentlige svømmehalltilbudet så lenge det de har på seg ikke er til ulempe for andre? De kristne skal hegnes om og repsekteres i huet og ræva, mens muslimer får pokker meg aldri gjort noe riktig i dette landet ifølge Max Motstand og hans meningsfeller. Jobber de tar de jobbene fra oss nordmenn, jobber de ikke er de trygdesnyltere, bader de har de feil badetøy, bader de ikke er de ikke integrerte nok, er de mot seksualiseringen av kvinner i det moderne samfunnet er de ekstremister. Alt er feil på en eller annen måte. Jeg skulle virkelig ønske en innvandringsmotsander ville lage en oppskrift for akseptabel oppførsel i Norge alle utlendinger i dette landet kunne få utlevert ved grensen så de visste hva de hadde å forholde seg til. 6
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #17 Skrevet 28. august 2009 Helt enig. Snakk om å lage storm i et vannglass! Innvandringsmotstanderne kommer jeg aldri til å bli klok på. De vil at innvandrerne skal integreres, men selv de må forstå at det tar litt tid, og at religiøse kvinner som kommer fra andre kulturer ikke vrenger av seg og drar på baderstranda eller svømmebassenget iført bikini synes jeg er helt forståelig. Faktisk. Kan vi ikke heller sette pris på at de faktisk bruker det offentlige svømmehalltilbudet så lenge det de har på seg ikke er til ulempe for andre? De kristne skal hegnes om og repsekteres i huet og ræva, mens muslimer får pokker meg aldri gjort noe riktig i dette landet ifølge Max Motstand og hans meningsfeller. Jobber de tar de jobbene fra oss nordmenn, jobber de ikke er de trygdesnyltere, bader de har de feil badetøy, bader de ikke er de ikke integrerte nok, er de mot seksualiseringen av kvinner i det moderne samfunnet er de ekstremister. Alt er feil på en eller annen måte. Jeg skulle virkelig ønske en innvandringsmotsander ville lage en oppskrift for akseptabel oppførsel i Norge alle utlendinger i dette landet kunne få utlevert ved grensen så de visste hva de hadde å forholde seg til. Jeg vil på det varmeste anbefale "Kunsten å være neger" av Are Kalvø. Der gir han mørkhudede en ypperlig veiledning i hvordan de skal oppføre seg her til lands. Jeg fatter heller ikke hvorfor det at noen går i en badedrakt som er større enn gjennomsnittet skulle være et problem.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #18 Skrevet 28. august 2009 Jeg var på ei strand i trøndelag i sommer og fikk sjokk da jeg møtte flere muslimske invandrere på stranda. Damene deres var pakket inn i skaut fra topp til tå og satt og passer unger mens de gikk og kikket nedverdigende på meg som hadde bikini på. Ikke er jeg fotomodell, er godt voksen med små unger rundt meg. Jeg syns det var forferdelig ubehagelig. Jeg kjenner meg uvel ved tanken på at "burkinien" skal få meg til å føle meg billig når jeg bader i offentlige bad.
Max Motstand Skrevet 28. august 2009 #19 Skrevet 28. august 2009 De kristne skal hegnes om og repsekteres i huet og ræva, For noe jævla vrøvl! De kristne er den eneste religiøse grupperingen i dette landet man faktisk kan både sparke og kritisere uten at det medfører noen som helst risiko for represalier. Hverken fra grupperingen selv eller fra de oikofobe folkeforræderne. 5
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #20 Skrevet 28. august 2009 Jeg var på ei strand i trøndelag i sommer og fikk sjokk da jeg møtte flere muslimske invandrere på stranda. Damene deres var pakket inn i skaut fra topp til tå og satt og passer unger mens de gikk og kikket nedverdigende på meg som hadde bikini på. Ikke er jeg fotomodell, er godt voksen med små unger rundt meg. Jeg syns det var forferdelig ubehagelig. Jeg kjenner meg uvel ved tanken på at "burkinien" skal få meg til å føle meg billig når jeg bader i offentlige bad. Og vi er ikke paranoide i det hele tatt, nei... Om noen kommer fra en kultur hvor det å være nitti prosent naken i offentlighet ikke er vanlig, så er det ikke så rart at de glor litt. At du velger å tolke det som nedverdigende er opp til deg. I det minste prøvde de ikke å nekte deg å gå i bikini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå