Gå til innhold

Mye kroppshår


Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen alle sammen!

Jeg er en 22 år gammel jente som har helt siden jeg var liten alltid hatt kraftig hårvekst overalt på kroppen :(

Da snakker vi om over alt, ansikt, nakke,rygg, bryst, mage, rumpe,lår, legger og ben.

Jeg har lyse hår, noe som hjelper litt, men det synes veldig godt.

Har alltid dekket meg til og ungått t- skjorter og lignende pga jeg har ønsket å skjule det.

Visst jeg barberer meg, er det piggete igjen til jeg har fått kledd på meg.

Føler meg skikkelig ekkel og dette er noe som plager meg veldig mye!

Folk har kommentert dette, men jeg vet ikke hvorfor jeg er slik... Ingen andre som er slik i familien min heller..

Jeg må a blitt fødd slik?

Har ikke snakket med legen om dette pga det er et så sårt tema for meg..

Er det noen som vet noe, eller har noen råd til meg?

Vet at alle har dun eller litt kroppshår, men dette er nett som en mandig hårvekst, bare at jeg er jente... :(

Er så lei meg og skammer meg over dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme, bare at jeg har mørke, tykke hår... Dette gjør meg misfornøyd med hele kroppen, og jeg må alltid dekke til mest mulig. Føles egentlig helt håpløst!

Jeg har dessverre ingen råd til deg, men du skal hvertfall vite at du ikke er alene om dette!

Skrevet

Dessverre har jeg ingen råd, jeg ville bare si: samme her. Bikinilinjen går langt nedover lårene, baksiden av lårene er hårete, rumpa og magen er fulle av hår, leggene er mer hårete enn hos flere menn. Håret er mørkt og tykt, stubber seg umiddelbart etter barbering, og har veldig lett for å gro inn.

Jeg skammer meg voldsomt, og kan ikke skjønne at jeg noen sinne kan finne meg en kjæreste med denne kroppen. :(

Skrevet

Hei dere!

Skjønner jeg ikke er alene nei..

Men har dere gjort noe, vært til lege og snakket om det?

Er det noe vi kunne gjort?

Fått noen piller eller noe? For må jo ha for mye av mannlige hormoner, eller?

Dere med mørke hår kan bruke laser tror jeg, det virker ikke på helt lyse.. :(

Håper virkelig det er håp for oss!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har ikke snakket med lege om problemet, men har prøvd en p-pille som heter Diane. Diane sies å skulle hjelpe mot kviser og hårvekst. Jeg merket ingen synlig forskjell på hårveksten min, men fikk symptomer på depresjon og sluttet derfor med disse etter et år. Kan hende dette er noe du kunne prøve?

Voks er for meg ingen god løsning. Det kan holde seg fint i en uke eller to, men når hårene begynner å vokse ut er det flere måneder med inngrodde hår som utvikler seg til flekker og sår. Dette ser ikke særlig fint ut og huden føles som sandpapir...

Noen andre som har snakket med lege om dette problemet?

Skrevet

Skjønner problemet deres.har dere forsøkt hårfjerning ved laserbehandling?vet at dette kan hjelpe,men har hørt at det kan være vanskelig på mørkhudede og dersom man har veldig lyse hår.har ikke testet det ut selv,men en i vennekretsen min har testet det og var fornøyd med resultatet.Lykke til! :)

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
God morgen alle sammen!

Jeg er en 22 år gammel jente som har helt siden jeg var liten alltid hatt kraftig hårvekst overalt på kroppen :(

Da snakker vi om over alt, ansikt, nakke,rygg, bryst, mage, rumpe,lår, legger og ben.

Jeg har lyse hår, noe som hjelper litt, men det synes veldig godt.

Har alltid dekket meg til og ungått t- skjorter og lignende pga jeg har ønsket å skjule det.

Visst jeg barberer meg, er det piggete igjen til jeg har fått kledd på meg.

Føler meg skikkelig ekkel og dette er noe som plager meg veldig mye!

Folk har kommentert dette, men jeg vet ikke hvorfor jeg er slik... Ingen andre som er slik i familien min heller..

Jeg må a blitt fødd slik?

Har ikke snakket med legen om dette pga det er et så sårt tema for meg..

Er det noen som vet noe, eller har noen råd til meg?

Vet at alle har dun eller litt kroppshår, men dette er nett som en mandig hårvekst, bare at jeg er jente... :(

Er så lei meg og skammer meg over dette..

Hei! Har du vært hos gynekolog og fått sjekket ut om du kanskje kan ha diagnosen PCOS? Høres ut som du kan ha enkelte symptomer på dette. Her står det litt om den lidelsen: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1377

:)

Hvis du får diagnosen kan du sannsynligvis få dekket hårfjerning med laser, såvidt jeg forstår.

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Jeg sleit veldig med sterkt hårvekst på legger og hake. Har prøvd laser og det funket veldig bra på meg. Nå trenger jeg ikke å tenkte på hverken høvel eller pinset. og det er utrolig tidsbesparende. Så jeg er veldig fornøyd. Har fått bedre selvtillitt.

Skrevet
Jeg sleit veldig med sterkt hårvekst på legger og hake. Har prøvd laser og det funket veldig bra på meg. Nå trenger jeg ikke å tenkte på hverken høvel eller pinset. og det er utrolig tidsbesparende. Så jeg er veldig fornøyd. Har fått bedre selvtillitt.

hvilken type laser var det du tok? :)

Skrevet
Hei! Har du vært hos gynekolog og fått sjekket ut om du kanskje kan ha diagnosen PCOS? Høres ut som du kan ha enkelte symptomer på dette. Her står det litt om den lidelsen: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1377

:)

Hvis du får diagnosen kan du sannsynligvis få dekket hårfjerning med laser, såvidt jeg forstår.

Tror ikke pco-ere får dekket elektrolyse eller laser.

Dersom overvekt kan det hjelpe å slanke seg, det blir da lavere hormonproduksjon.

Skrevet (endret)

Jeg sliter med samme..

Jeg har veldig mørkt hår og tykke mørke nesten svarte øyebryn. jeg har mørkt langt hår på beina mine og mørkt langt hår på armene.. Jeg har også litt hår på mangen. Jeg har prøvd å ta opp med legen men til ingen nytte. Så eneste jeg vet man kan gjøre er å barbere det bort, eller lysne hårene. Eller gå til legen.

Men liker meg veldig godt når jeg har mørkt hår og veldig mørke tykke øyenbryn og blåe øyne å samtidig 100% nordmann for da er jeg er ordentlig viking :ler:

Endret av Caylee
Skrevet

Eg tok litt laser, men det hjelpte ikkje. Har eg fått litt arr av det, så hadde vore betre om eg ikkje hadde tatt det. Ante jo ikkje at ein kunne få arr av det ein gong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...