Gjest klimaflyktning Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg er nordlending og trives med det. Men den lange og mørke vinteren sliter mer og mer på meg for hvert år som går. Jeg har allerede begynt å grue meg til mørketida og det ekstreme behovet for søvn jeg vet jeg får da. Jeg er lei av å måtte pakke meg inn i ullundertøy, lue og skjerf halve året, og jeg er lei av å bo et sted der jeg føler meg heldig om jeg kan invitere til grillfest to ganger på en hel sesong. Midnattsola er en velsignelse. Den gir masse energi og livslyst. Men så var det de ti andre månedene i året da... Så nå flykter jeg sørover. Kanskje til Østlandet, kanskje til Sørlandet. Sørlandet har jo mildest klima, men på Østlandet har jeg både slekt og venner, så det er nok helst der jeg ender opp. Kan hende jeg flytter nordover igjen, men jeg vil i hvertfall gi det et forsøk. Men så er jeg litt nysgjerrig på hvor stor forskjellen egentlig er. Jeg var en gang innom ei nettside der man kunne finne gjennomsnittstemperatur og nedbørmengde for alle årets måneder. Ikke bare for årets, men gjennomsnittet for en lang rekke med år. Det var en enkel og grei oversikt der man ikke trengte å være halvveis meteorolog for å tolke informasjonen. Noen som vet hvilken side jeg mener?
Gjest ts Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Her kanskje? http://www.yr.no/klima/ Tusen takk for linken, Miss Shorty. Men jeg er nok dessverre for tett i pappen til å dra nytte av de grafene jeg fant der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå