Gå til innhold

Gjør det selv


Gjest Gjest_Grant_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Grant_*

En liten historie som gir grunnlag for å tenke seg om før man bruker norske reiseoperatører på kortferier:

Min kone og jeg skulle på langhelgs-ferie. Vi bestilte hotell via Ving, mens vi booket fly selv. Vi booket et hotell som på Ving sine sider så veldig bra ut på strandpromenaden i Palma. Hotellet skulle være trestjerners. Og det så bra ut i resepsjonen og restauranten/frokosten – og beliggenheten var fin den. Imidlertid var rommene av en annen standard – spesielt var det dårlige senger og ekstremt lytt. Når noen gikk ut av rommet sitt i gangen der vårt rom lå hørtes det ut som noen smalt i døra inne på rommet vårt. Man kunne faktisk høre naboene prate i normal stemme både ved siden av, over og under rommet vårt.

Konsekvensen av dette var at det ble nesten umulig å sove der. Dessverre var hotellet fullt og det var umulig å flytte rom. Antageligvis var de ikke bedre likevel.

Vi var i Palma i fjor også – da på et firestjernes hotell som het Melia Palas Atenea og vi bestemte derfor etter en natt å sjekke om de hadde ledig rom for resten av ferien vår. Vi kunne ikke sove så lite resten av ferien uten å ødelegge det som skulle være en romantisk og avslappende tur. De hadde rom og vi flyttet umiddelbart.

Når vi dro beklaget det hyggelige personalet veldig og sa at de ville selvsagt ha refundert resten av oppholdet vårt dersom vi hadde booket gjennom dem direkte, men siden vi booket og betalte til Ving måtte vi ta det opp med dem når vi kom hjem.

Det regnet vi med ikke ville bli altfor stort problem, men der tok vi grundig feil. Og nå er vi ved sakens kjerne. Ving nekter nemlig å refundere noe som helst – og de begrunner det med at vi ikke tok kontakt med dem når vi skulle flytte ut av hotellet. Nå reiste vi ikke på pakketur og vi hadde selvsagt ikke lest ALLE regler i bransjens reisevillkår og vi hadde ordnet oss nytt hotell selv, så vi så ingen grunn til å ringe Ving. Men pga denne formaliteten vil altså ikke Ving refundere noe nå.

De prøvde seg med mange ulike bortforklaringer i kommunikasjonen med kundeservice. Feks at de hadde brukt en agent og derfor ville de få problemer med å få refundert pengene sine. De viste til regler som står gjemt bort langt inne på siten deres osv.

De innrømte til og med ” Hverken harde senger eller lytt hotell er uvanlig på våre sydlige reisemål”

Hadde de skrevet det om hotellet vi booket så hadde vi vel neppe booket det :gjeiper:

MEN – poenget er at det faktisk viser seg at det er VANSKELIGERE å få refundert penger for problemer med reisen via norske reiseoperatører som Ving, enn om vi hadde booket direkte med hotellet selv!

Noe av grunnen til at mange velger en norsk reiseoperatør er jo nettopp tryggheten om at man kan klage til noen og ha mulighet til å nå gjennom.

Men virkeligheten viser altså at hotellet i Palma var mer enn villige til å refundere oppholdet vårt når produktet vi hadde kjøpt ikke holdt mål, men Ving i Norge – de nekter...

Jeg tror mange vil tenke seg om før de booker weekend-opphold osv via Ving m.fl. dersom man får belyst denne sammenhengen. For oss ble det ihvertfall dyrere enn å bruke nettet direkte, så vi kommer neppe til å bruke Ving igjen..

Moralen blir altså - gjør det selv, det blir faktisk billigere og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også moralen blir: Ta kontakt med den man har bestilt gjennom hvis man er misfornøyd, slik at de har mulighet til å rette opp det som oppleves som et problem. Dere valgte å ikke gjøre det, og har derfor ikke noe klagegrunnlag.

Her er det dere som har dummet dere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Grant_*

Vel, det er lov å være uenige. Men det var altså ikke noen flere rom ledige på hotellet vi hadde booket via Ving, så det eneste de evt hadde kunnet gjøre var å booke oss på et annet hotell et eller annet sted.

Og som de selv skriver er det visst ikke uvanlig at hotellene deres i syden ikke holder mål, så det ville ikke nødvendigvis ha gitt oss noen god ferie.

Vi hadde allerede fikset et annet hotell på egenhånd - et hotell vi visste var bra - og så derfor ingen grunn til å kontakte Ving.

Hadde vi booket det første hotellet direkte selv, så hadde vi fått refundert en del penger i dag. Når vi booket via Ving var det håpløst.

Så dersom vi har dummet oss ut, var det evt. fordi vi valgte å booke via Ving i første omgang istedet for å gjøre det direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde allerede fikset et annet hotell på egenhånd - et hotell vi visste var bra - og så derfor ingen grunn til å kontakte Ving.

Det er her dere har gjort feilen, ikke å bestille via Ving istedenfor direkte. Uansett hva man kjøper om det er en vare i en butikk eller reise, så må man jo ta konktakt med de man har kjøpt det av med en gang man oppdager en feil eller mangel. Her har du jo ikke gitt Ving en sjanse til å rette det opp en gang, og jeg skjønner godt at de da ikke er villige til å refundere pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er lov å være uenige. Men det var altså ikke noen flere rom ledige på hotellet vi hadde booket via Ving, så det eneste de evt hadde kunnet gjøre var å booke oss på et annet hotell et eller annet sted.

Og som de selv skriver er det visst ikke uvanlig at hotellene deres i syden ikke holder mål, så det ville ikke nødvendigvis ha gitt oss noen god ferie.

Vi hadde allerede fikset et annet hotell på egenhånd - et hotell vi visste var bra - og så derfor ingen grunn til å kontakte Ving.

Hadde vi booket det første hotellet direkte selv, så hadde vi fått refundert en del penger i dag. Når vi booket via Ving var det håpløst.

Så dersom vi har dummet oss ut, var det evt. fordi vi valgte å booke via Ving i første omgang istedet for å gjøre det direkte.

Det har ikke noe med å være enig eller uenig å gjøre - det har med at dere valgte helt feil fremgangsmåte. Det spiller ingen rolle om hotellet ikke hadde flere ledige rom - dere skulle tatt kontakt med Ving først. At dere finner løsning på egenhånd, og krever økonomisk kompensasjon fra Ving i ettertid er jo helt på jordet. Dere ga ikke Ving noen sjanse for å rette opp det dere mente var feil.

Dere dummet dere ut fordi dere ikke kontaktet Ving, ikke fordi dere bestilte hotell via dem. Det er dere, og kun dere, som kan klandres for dette

(Skjønner du virkelig ikke det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie som gir grunnlag for å tenke seg om før man bruker norske reiseoperatører på kortferier:

Min kone og jeg skulle på langhelgs-ferie. Vi bestilte hotell via Ving, mens vi booket fly selv. Vi booket et hotell som på Ving sine sider så veldig bra ut på strandpromenaden i Palma. Hotellet skulle være trestjerners. Og det så bra ut i resepsjonen og restauranten/frokosten – og beliggenheten var fin den. Imidlertid var rommene av en annen standard – spesielt var det dårlige senger og ekstremt lytt. Når noen gikk ut av rommet sitt i gangen der vårt rom lå hørtes det ut som noen smalt i døra inne på rommet vårt. Man kunne faktisk høre naboene prate i normal stemme både ved siden av, over og under rommet vårt.

Konsekvensen av dette var at det ble nesten umulig å sove der. Dessverre var hotellet fullt og det var umulig å flytte rom. Antageligvis var de ikke bedre likevel.

Vi var i Palma i fjor også – da på et firestjernes hotell som het Melia Palas Atenea og vi bestemte derfor etter en natt å sjekke om de hadde ledig rom for resten av ferien vår. Vi kunne ikke sove så lite resten av ferien uten å ødelegge det som skulle være en romantisk og avslappende tur. De hadde rom og vi flyttet umiddelbart.

Når vi dro beklaget det hyggelige personalet veldig og sa at de ville selvsagt ha refundert resten av oppholdet vårt dersom vi hadde booket gjennom dem direkte, men siden vi booket og betalte til Ving måtte vi ta det opp med dem når vi kom hjem.

Det regnet vi med ikke ville bli altfor stort problem, men der tok vi grundig feil. Og nå er vi ved sakens kjerne. Ving nekter nemlig å refundere noe som helst – og de begrunner det med at vi ikke tok kontakt med dem når vi skulle flytte ut av hotellet. Nå reiste vi ikke på pakketur og vi hadde selvsagt ikke lest ALLE regler i bransjens reisevillkår og vi hadde ordnet oss nytt hotell selv, så vi så ingen grunn til å ringe Ving. Men pga denne formaliteten vil altså ikke Ving refundere noe nå.

De prøvde seg med mange ulike bortforklaringer i kommunikasjonen med kundeservice. Feks at de hadde brukt en agent og derfor ville de få problemer med å få refundert pengene sine. De viste til regler som står gjemt bort langt inne på siten deres osv.

De innrømte til og med ” Hverken harde senger eller lytt hotell er uvanlig på våre sydlige reisemål”

Hadde de skrevet det om hotellet vi booket så hadde vi vel neppe booket det :gjeiper:

MEN – poenget er at det faktisk viser seg at det er VANSKELIGERE å få refundert penger for problemer med reisen via norske reiseoperatører som Ving, enn om vi hadde booket direkte med hotellet selv!

Noe av grunnen til at mange velger en norsk reiseoperatør er jo nettopp tryggheten om at man kan klage til noen og ha mulighet til å nå gjennom.

Men virkeligheten viser altså at hotellet i Palma var mer enn villige til å refundere oppholdet vårt når produktet vi hadde kjøpt ikke holdt mål, men Ving i Norge – de nekter...

Jeg tror mange vil tenke seg om før de booker weekend-opphold osv via Ving m.fl. dersom man får belyst denne sammenhengen. For oss ble det ihvertfall dyrere enn å bruke nettet direkte, så vi kommer neppe til å bruke Ving igjen..

Moralen blir altså - gjør det selv, det blir faktisk billigere og bedre.

Jeg jobber med forsikring og jeg kan ikke gi en kunde medhold i en sak bare fordi kunden ikke visste hva som sto i vilkårne - fordi han/hun ikke hadde lest vilkårene.

Ving har plikt til å informere og gjør det via sine nettsider. Det er så den reisendes eget ansvar å sette seg inn i disse reglene. At du ikke har satt deg inn i dem betyr ikke at de ikke gjelder for deg.

Selv om dere ikke var på full chartertur med Ving så hadde dere bestilt hotellet via Ving. Og når hotellet selv også sier at de ikke kan gi noen refusjon fordi det er Vings ansvar - ja da sier det jo seg selv synes jeg. Man må alltid klage til den man har bestilt/kjøpt av.

Har selv mange ganger reist og bestilt enten bare hotell eller bare fly med Ving eller StarTour. Det er viktig å da huske at det er de man forholder seg til.

Jeg har også byttet hotell på ferie - charterferie. Jeg kontaktet da reiselederen som kom og deretter ordnet hun nytt hotell for oss. Ingen problem! Bedre hotell og vi betalte ingenting. Alt det ordnet charterselskapet.

Svarene i denne tråden blir visst mest salt i såret til dere.... Men da vet man ihvertfall til neste gang. Og det er jo opp til hver enkelt hvordan man vil ordne bestilling av feriereiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Grant_*
Jeg jobber med forsikring og jeg kan ikke gi en kunde medhold i en sak bare fordi kunden ikke visste hva som sto i vilkårne - fordi han/hun ikke hadde lest vilkårene.

Ving har plikt til å informere og gjør det via sine nettsider. Det er så den reisendes eget ansvar å sette seg inn i disse reglene. At du ikke har satt deg inn i dem betyr ikke at de ikke gjelder for deg.

Selv om dere ikke var på full chartertur med Ving så hadde dere bestilt hotellet via Ving. Og når hotellet selv også sier at de ikke kan gi noen refusjon fordi det er Vings ansvar - ja da sier det jo seg selv synes jeg. Man må alltid klage til den man har bestilt/kjøpt av.

Har selv mange ganger reist og bestilt enten bare hotell eller bare fly med Ving eller StarTour. Det er viktig å da huske at det er de man forholder seg til.

Jeg har også byttet hotell på ferie - charterferie. Jeg kontaktet da reiselederen som kom og deretter ordnet hun nytt hotell for oss. Ingen problem! Bedre hotell og vi betalte ingenting. Alt det ordnet charterselskapet.

Svarene i denne tråden blir visst mest salt i såret til dere.... Men da vet man ihvertfall til neste gang. Og det er jo opp til hver enkelt hvordan man vil ordne bestilling av feriereiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Grant_*

Joda, jeg skjønner at vi ikke fulgte den fremgangsmåten Ving ønsket og vi kan bare skylde oss selv for at vi ikke leste alle punktene i reisevillkårene.

De er ikke få - http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbou...ynamic_Id=94393 - og jeg tror nok det er ganske vanlig å ikke finlese alle disse før man reiser.

Mitt poeng med historien var ikke så mye at jeg var irritert over at Ving ikke ville betale tilbake for det dårlige hotellet de solgte oss, men mer en erkjennelse av at man faktisk står bedre rustet til å ordne opp i slike ting ved å gjøre bestillingen direkte med hotellet man skal bo på. Ofte bir man jo nettopp rådet til å bruke norske reiseoperatører for å unngå vanskelige situasjoner.

Ving er sikkert i sin fulle rett i forhold til formalia, men jeg får meg ikke til å reise med dem igjen uansett :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie som gir grunnlag for å tenke seg om før man bruker norske reiseoperatører på kortferier:

Vi var i Palma i fjor også – da på et firestjernes hotell som het Melia Palas Atenea og vi bestemte derfor etter en natt å sjekke om de hadde ledig rom for resten av ferien vår. Vi kunne ikke sove så lite resten av ferien uten å ødelegge det som skulle være en romantisk og avslappende tur. De hadde rom og vi flyttet umiddelbart.

Når vi dro beklaget det hyggelige personalet veldig og sa at de ville selvsagt ha refundert resten av oppholdet vårt dersom vi hadde booket gjennom dem direkte, men siden vi booket og betalte til Ving måtte vi ta det opp med dem når vi kom hjem.

Klaget dere til de på hotellet først da? Det er det jo naturlig å gjøre. Dvs. at man sier fra om problemet der hvor problemet er!

Hadde dere sagt i fra til hotellet dere først bodde på - der hvor det var så lytt - FØR dere fiksa dere nytt hotell på egenhånd så hadde de sikkert fortalt dere at dere måtte kontakte Ving-vertene på Mallorca!

Det regnet vi med ikke ville bli altfor stort problem, men der tok vi grundig feil. Og nå er vi ved sakens kjerne. Ving nekter nemlig å refundere noe som helst – og de begrunner det med at vi ikke tok kontakt med dem når vi skulle flytte ut av hotellet. Nå reiste vi ikke på pakketur og vi hadde selvsagt ikke lest ALLE regler i bransjens reisevillkår og vi hadde ordnet oss nytt hotell selv, så vi så ingen grunn til å ringe Ving. Men pga denne formaliteten vil altså ikke Ving refundere noe nå.

De prøvde seg med mange ulike bortforklaringer i kommunikasjonen med kundeservice. Feks at de hadde brukt en agent og derfor ville de få problemer med å få refundert pengene sine. De viste til regler som står gjemt bort langt inne på siten deres osv.

De innrømte til og med ” Hverken harde senger eller lytt hotell er uvanlig på våre sydlige reisemål”

Hadde de skrevet det om hotellet vi booket så hadde vi vel neppe booket det :gjeiper:

MEN – poenget er at det faktisk viser seg at det er VANSKELIGERE å få refundert penger for problemer med reisen via norske reiseoperatører som Ving, enn om vi hadde booket direkte med hotellet selv!

Noe av grunnen til at mange velger en norsk reiseoperatør er jo nettopp tryggheten om at man kan klage til noen og ha mulighet til å nå gjennom.

Men virkeligheten viser altså at hotellet i Palma var mer enn villige til å refundere oppholdet vårt når produktet vi hadde kjøpt ikke holdt mål, men Ving i Norge – de nekter...

Jeg tror mange vil tenke seg om før de booker weekend-opphold osv via Ving m.fl. dersom man får belyst denne sammenhengen. For oss ble det ihvertfall dyrere enn å bruke nettet direkte, så vi kommer neppe til å bruke Ving igjen..

Disse reglene gjelder alltid når man bestiller og betaler via andre!

Det er ikke noe som Ving har funnet på. Det er kun når du bestiller og betaler hotellet direkte med hotellet at hotellet gir refusjon. Har du bestilt via charterselskap ja da er det reglene til charterselskapet som gjelder selv om du selv ikke akkurat føler at du er på chartertur.

Men fordi dere liksom ikke var på chartertur/pakketur så hadde dere "selvsagt ikke lest ALLE regler i bransjens reisevillkår". Det er det dummeste.... Selvfølgelig gjelder selskapets regler for dere også, selv om dere bare bestilte hotell via Ving. At du/dere ikke leste alle reglene er jo ikke selskapets skyld.

Du sier at "Noe av grunnen til at mange velger en norsk reiseoperatør er jo nettopp tryggheten om at man kan klage til noen og ha mulighet til å nå gjennom.". Ja nettopp!! Og da spør jeg: Hvorfor gjorde dere ikke det da? Altså klaget til noen der og da som kunne fikse problemet for dere???

Nei, det er fint å skylde på andre når man egentlig bare har rota det til selv.

Og at dette skulle være en advarsel mot å bruke Ving??? Det er vel heller en advarsel til alle som ikke setter seg inn i saker og ting og derfor ender opp i en situasjon de selv kunne ha unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner at vi ikke fulgte den fremgangsmåten Ving ønsket og vi kan bare skylde oss selv for at vi ikke leste alle punktene i reisevillkårene.

De er ikke få - http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbou...ynamic_Id=94393 - og jeg tror nok det er ganske vanlig å ikke finlese alle disse før man reiser.

Nei det er ikke alle som finleser før de reiser. Ikke jeg heller.

Men når noe skjer på reisen så leser jeg i vilkårene for å finne ut hva jeg da skal gjøre. Det er jo logisk. Og da kan man jo lett finne frem til det punktet som gjelder det spesifikke problemet. Og om man er i tvil: Ja da tar man kontakt med Vings representant på stedet. Så slipper man å lure noe på hva som skal skje.

Ofte er det dumt å fikse ting på egenhånd. Særlig når reiseselskapet har folk der som kan fikse det for en.

Igjen.... greit å ha noen å skylde på.

Og igjen.... dette ville du opplevd med alle charterselskap og norske reiseselskap hvor du har forhåndsbetalt. Men samtidig så ville samtlige ha hjulpet deg om du hadde kontaktet de direkte vedr hotellbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng med historien var ikke så mye at jeg var irritert over at Ving ikke ville betale tilbake for det dårlige hotellet de solgte oss, men mer en erkjennelse av at man faktisk står bedre rustet til å ordne opp i slike ting ved å gjøre bestillingen direkte med hotellet man skal bo på. Ofte bir man jo nettopp rådet til å bruke norske reiseoperatører for å unngå vanskelige situasjoner.

Det er ikke vanskeligere å få igjen penger eller flytte til et nytt hotell av reiseopreatøren heller, om du gir de beskjed med en gang! Det er visst dette du ikke skjønner... Du kan ikke komme i ETTERTID å klage på noe de ikke har fått muligheten til å rette opp i på det tidspuktet dere var misfornøyd.

Hvis du f.eks har en hytte du leier ut, og noen leier den for en uke. Når uken er omme kommer gjestene og sier at de ikke har brukt hytten fordi madrassene var harde, ville du da gitt de pengene igjen, når de ikke har gitt deg muligheten til å bytte madrasser mens de var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fordi dere liksom ikke var på chartertur/pakketur så hadde dere "selvsagt ikke lest ALLE regler i bransjens reisevillkår". Det er det dummeste.... Selvfølgelig gjelder selskapets regler for dere også, selv om dere bare bestilte hotell via Ving. At du/dere ikke leste alle reglene er jo ikke selskapets skyld.

Riktig. I tillegg så gjelder jo reglene uavhengig av om folk har lest de eller ei!

Ellers kunne jo alle bare unskylde seg med at de ikke hadde lest reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner at vi ikke fulgte den fremgangsmåten Ving ønsket og vi kan bare skylde oss selv for at vi ikke leste alle punktene i reisevillkårene.

De er ikke få - http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbou...ynamic_Id=94393 - og jeg tror nok det er ganske vanlig å ikke finlese alle disse før man reiser.

Mitt poeng med historien var ikke så mye at jeg var irritert over at Ving ikke ville betale tilbake for det dårlige hotellet de solgte oss, men mer en erkjennelse av at man faktisk står bedre rustet til å ordne opp i slike ting ved å gjøre bestillingen direkte med hotellet man skal bo på. Ofte bir man jo nettopp rådet til å bruke norske reiseoperatører for å unngå vanskelige situasjoner.

Ving er sikkert i sin fulle rett i forhold til formalia, men jeg får meg ikke til å reise med dem igjen uansett :goodbye:

Ok, men da må jeg virkelig si at du formulerte deg klønete i hovedinnlegget. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frida_*
Joda, jeg skjønner at vi ikke fulgte den fremgangsmåten Ving ønsket og vi kan bare skylde oss selv for at vi ikke leste alle punktene i reisevillkårene.

De er ikke få - http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbou...ynamic_Id=94393 - og jeg tror nok det er ganske vanlig å ikke finlese alle disse før man reiser.

Mitt poeng med historien var ikke så mye at jeg var irritert over at Ving ikke ville betale tilbake for det dårlige hotellet de solgte oss, men mer en erkjennelse av at man faktisk står bedre rustet til å ordne opp i slike ting ved å gjøre bestillingen direkte med hotellet man skal bo på. Ofte bir man jo nettopp rådet til å bruke norske reiseoperatører for å unngå vanskelige situasjoner.

Ving er sikkert i sin fulle rett i forhold til formalia, men jeg får meg ikke til å reise med dem igjen uansett :goodbye:

Synes det var mye ja???

Jeg synes det var veldig greit jeg da.

Det er en innholdsforteglense, 10 punkt. Punkt nr. 8 er Mangler før/etter avreise

Og i punkt 8 står det:

Kunden plikter å reklamere på mangler han oppdager så snart som mulig. Reklamasjon som fremmes senere enn fristene i disse vilkårs pkt 7.2. c) vil normalt bety at kundens eventuelle rettigheter bortfaller.

Punkt 7:

Kunden plikter å sette seg inn i disse alminnelige vilkår eller de betingelser arrangøren har tatt inn i sin katalog eller på annen måte

Det var ikke akkurat vanskelig å finne ut av det!

Ts - du er kunden til Ving. Selv om du etter egen definisjon ikke oppfatter deg som som charterturist så har du nå en gang bestilt hotell via Ving og da er det Ving sine regler som gjelder. Og alle de andre charterselskapene har like regler. Det er helt alminnelige vilkår for pakkereiser og gjelder selvfølgelig selv om du bare har kjøpt en del av pakken.

Både Star Tour, Apollo, Sportsreiser, Saigon Tours, Royal Caribbean Cruise, Viking Tours, Combitours - you name it, alle har samme reglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan man tjene på å bestille hotel direkte - men har man bestilt via Ving (eller andre reiseselskap) er det jo opplagt at man må klage der man har bestilt.

En ting er å klage til hotellet - i håp om at de kan ordne noe der og da, og går ikke det må man ta kontakt med de man bestilte hos.

Jeg har to ganger klaget på hotel - en gang til Ving og en gang til Apollo - og begge ganger fikk jeg medhold og penger tilbake i etterkant. Synes jeg har fått veldig grei behandling - de har ikke levert det jeg har betalt for - og vi har forholdt oss til de reglene jeg kjøpte reisen etter .. ergo fikk jeg kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som LilleBille over her.

Pleier oftest å ordne hotell selv men har mange ganger vært på charter også.

Havnet en gang på et hotell som absolutt ikke var akseptabelt. Vi snakket med reiselederen og kom på et nytt hotell med en gang. Veldig glad jeg slapp å ordne det selv der og da, og ikke minst at jeg slapp å bruke penger på nytt hotell. Ving ordnet alt!! Jeg har mange ganger reist med Ving - nettopp fordi de alltid har vært hjepsomme og serviceinnstilte. I tillegg til å ha opplevd å måtte bytte hotell, så har jeg vært utsatt for tyveri og blitt syk når jeg har vært på charter. Ving har alltid hjulet til!

Kanskje det er sånn at når man ikke er vant med å reise på charter (og kjøper del av en charter-pakke) så vet man heller ikke at man har muligheten til å få hjelp på reisemålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...