Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Som overskriften sier, hva skal vi bruke i lyskroner og åpne lamper? Har sjekket på en lampebutikk, men de visst ikke... Kan da ikke bruke store, stygge sparepærer? Heller ikke de såkalte minjong-sparepærene er særlig lekre. Nei, tar ingen sjanser, her skal det hamstes!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Det estetiske er nå en ting. Men hva skjer med oss med (lys)ømfindtlige øyne? Må vi gå over til parafinlamper igjen?
Gjest Spinell Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Enn så lenge får man tak i helt blanke lyspærer. Det er bare de hvite/frostede lyspærene som forsvinner fra 1. september. Innen 2012 skal også alle de blanke lyspærene vekk. Det blir nok bedre utvalg av sparepærer, led-pærer og halogenpærer i nærmeste framtid.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Det er opprettet en lignende tråd på forbruker og økonomi. Jeg har mange lysekroner i huset, og skal hamstre inn et STORT lager med pærer før 1. september. På Ikea har de sluttet å selge dem allerede (de sparepærene der som evt kunne passet var ganske stygge, og egner seg ikke til lamper/lysekroner uten skjerm). Får prøve clas ohlsson eller noe slikt.
hufsa! Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Heia,må hamstre pga alle gjør det og da blir det tomt,he he.Var å handla i dag og problemet er jo at de kan ikke bes inn igjen av de gamle pærene, så her jeg bor var det nesten tomt i dag.Hadde alle kjøpt pærer nåe de røyk hadde mi nok hatt pærer ett par år til i butikkene.Får håpe jeg har nok til de finner opp noen bedre og finere pærer,for de er jo grusommme de sparepærene og ett fælt lys sier de men det vet jeg ikke for har aldri eid ei.
skrue Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Som overskriften sier, hva skal vi bruke i lyskroner og åpne lamper? Har sjekket på en lampebutikk, men de visst ikke... Kan da ikke bruke store, stygge sparepærer? Heller ikke de såkalte minjong-sparepærene er særlig lekre. Nei, tar ingen sjanser, her skal det hamstes!!! Vet ikke hva du bruker i lysrekronene, men utfasing er slik: "De første pærene som vil bli faset ut er altså matte glødepærer og klare glødepærer på 100 W eller mer. Deretter forsvinner 75 watterne i 2010, 60 watterne i 2011 og til slutt 40 og 25 watterne i 2012. Etter det vil det bare være lavenergilamper å få kjøpt." http://www.klikk.no/bolig/hus/article489150.ece Ikke så mye å stresse for enda om det er klare pærer du bruker (som meg).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå