Hermula Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 (endret) Fant noen sorte biller i senga til ungene. Når vi dreper dem (opp til 3 mm lange) kommer det blod på fingrene våre. Hva kan det være? Og hva gjør vi??? Fisj!!! Endret 26. august 2009 av Hermula
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Jeg tror dere må finne ut hva slags biller det er aller først. Det er sikkert ikke farlig Jeg fant en oversikt til dere http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...784:1:0:0:::0:0
Hermula Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg tror dere må finne ut hva slags biller det er aller først. Det er sikkert ikke farlig Jeg fant en oversikt til dere http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...784:1:0:0:::0:0 Takk for raskt svar. Tror det er veggdyr!!! Hjelp. Hva gjør jeg? Har akkurat kastet ut senga til ungene, samt lagt alle sengeklær og dyner puter kosedyr i fryseren eller til vask. Hjelp den som har peiling!!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Takk for raskt svar. Tror det er veggdyr!!! Hjelp. Hva gjør jeg? Har akkurat kastet ut senga til ungene, samt lagt alle sengeklær og dyner puter kosedyr i fryseren eller til vask. Hjelp den som har peiling!! Kontakt et skadedyrfirma
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Kontakt et skadedyrfirma Hva med å gjøre skikkelig rent hjemme hos deg fra nå av, så slipper du slike ting? Æsj
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 1. Dette har INGENTING med renslighet å gjøre!!!!! Idiotisk svar fra gjesten over!! 2. Ring skadedyr firma, de kan hjelpe. Så et program om akkurat dette for litt siden fra USA, da kom de og sprayet og greier. Husk, alt må i fryseren først, ikke alltid det er nok å bare vaske det. Det kan de overleve. Så alt i fryseren først! Men, ring skadedyrfirma, de vet!¨ Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Det er masse informasjon på siden som jeg la ved i første inlegg om veggdyr. Jeg ville ha lett etter spor for å finne ut hvilke rom de holder til i, se etter ekskrementer på golv og møbler,tomme hud kokonger bak lister skap osv osv, frys og varmebehandle stoffer.. Alt står på siden der.. lykke til
Hermula Skrevet 27. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2009 Hva med å gjøre skikkelig rent hjemme hos deg fra nå av, så slipper du slike ting? Æsj *smil* Ja hadde det vært så enkelt!!! Plutselig skal du se at du sitter med små biller i veggen selv også!!!
Hermula Skrevet 27. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2009 Det er masse informasjon på siden som jeg la ved i første inlegg om veggdyr. Jeg ville ha lett etter spor for å finne ut hvilke rom de holder til i, se etter ekskrementer på golv og møbler,tomme hud kokonger bak lister skap osv osv, frys og varmebehandle stoffer.. Alt står på siden der.. lykke til Takk skal du ha! Det er litt av en jobb dette. Vi får prøve å avdekke hvor ille det er først. Har vært i kontakt med skadedyrsfirma alerede. Sukk
Virreliten Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Du kan ringe Folkehelsa (www.fhi.no) og få en av skadedyrekspertene der til å fortelle deg nøyaktig hva slags kryp det er, og få råd om du kan gjøre noe selv eller må ha fagfolk. Og sjekk om forsikringen din dekker dette.
Dalila Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Dette har ikke noe med renhold å gjøre... De kan komme utenfra, via klær, møbler (har sluttet å handle møbler på loppemarked etter at jeg støtte borti dette problemet i jobben min... Grøss) Dersom man bor i flermannsbolig kan det komme fra andre leiligheter via veggene. Alt må desinfiseres og fryses/brennes. De kan gjemme seg mellom list og vegg, under kanter, og i alle sprekker.... Lykke til!
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 Det kan være noe som heter Brun Pelsbille - også kalt Majorstua-billa. Den er veldig vanlig i Oslo-området, særlig i beltet som går fra Frogner til St. Hanshaugen. Vi har den selv... Billa er veldig vanskelig å bli kvitt, men er i seg selv ikke blant de verste skadedyrene. Jeg støvsuger godt (de trives bra i sprekker i gulv etc), og sjekker jevnlig at de ikke finnes i skapene der larvene kan spise på ull, silke og annet smågodt. Få en ekspert til å sjekke hvilken bille det er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå