Gå til innhold

bryster uten brystvorter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Greit nok, jeg er voksen, akkurat runda 26 år. MEN jeg har hele tiden slitt litt med dette problemet og i går påpekte kjæresten min det også. Jeg har bryster men uten sånne stikkende brystvorter. Altså, en kort mest mulig forstående forklaring på hvordan mine ser ut:

De er rett og slett flate....med et lite søkk i..Jeg har ikke disse utstikkende brystvortene lissom. En anelse brystvorter har jeg når det blir kaldt, men aldri sånne som stikker ut...Er dette normalt?

hvordan skal jeg kunne klare å amme mitt barn? jeg har jo ikke noenting.tørr iikke spørre kjente, så spør her jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er like normalt som noe annet...

Og det med amming må du ikke tenke på. Barnet suger ikke brystvorten, men har mer eller mindre hele det brune i munnen når det suger. Så om du har utstikkende, flat, eller innovervendte brystvorter har ikke noe å si

• Liker 1
Skrevet

Alle har forskjellige brystvorter, som med alt annet på kroppen, så du er nok ikke unormal.

Men det kan faktisk ha noe å si på ammingen hvis man overhodet ikke har brystvorter. Det er riktig at barnet tar tak ikke bare i vorten, men du kan jo tenke deg selv hvor vanskelig det må være å suge melk ut av en rund, hard ball, så vorten har nok litt å si, jo. Men man kan jo bruke brystskjold (usikker på om det er det det heter), sånn at barnet har noe å ta tak i.

Skrevet
Greit nok, jeg er voksen, akkurat runda 26 år. MEN jeg har hele tiden slitt litt med dette problemet og i går påpekte kjæresten min det også. Jeg har bryster men uten sånne stikkende brystvorter. Altså, en kort mest mulig forstående forklaring på hvordan mine ser ut:

De er rett og slett flate....med et lite søkk i..Jeg har ikke disse utstikkende brystvortene lissom. En anelse brystvorter har jeg når det blir kaldt, men aldri sånne som stikker ut...Er dette normalt?

hvordan skal jeg kunne klare å amme mitt barn? jeg har jo ikke noenting.tørr iikke spørre kjente, så spør her jeg..

Det er nok ganske normalt. Noen har små brystvorter og område rundt, mens andre har store (og lange) brystvorter. Noen har flate, andre har slike som stikker ut, og andre har innover-vendte.

Det med amming veit eg ikkje.

Skrevet

du kan kjøpe nipplett og suge brystvorten utover når du skal amme :D

tror ikke du skal bekymre deg for mye for det :D

Skrevet

Hei

Jeg har akkurat det samme problemet som deg. har ikke brystvorter.

Jeg har ikke klart å amme, babyen min klarte ikke å finne brystet mitt fordi det var ikke noe å ha i munnen.

Jeg anbefaler at hvis du får baby engang, bruk skjold.

Noe jeg ikke visste før etter ammingen var slutt :(

Skrevet

Til siste gjest: Rart at ikke jordmor/helsesøster fanget dette opp?

Det skal jo ikke mer til en en liten dings som man fester på brystvorten, som man får på apoteket. Tror man har det på i noen timer hver dag i en mnd, og så er problemet løst..

Skrevet

Jeg har det samme som deg, og jeg bryr meg ikke noe om å ikke ha "utstående" brystvorter. Føler meg ikke unormal selv om de er flate og synes ikke det er flaut i seksuell sammeneng heller. Aldri noen som har kommentert det, og selv så synes jeg ikke nippels er så veldig fint heller. De stikker litt ut eller blir til en liten knott når de blir stimulert eller det er kaldt (som hos deg) Så tror ikke du skal bekymre deg for amming heller :)

Gjest Gjest_elle_*
Skrevet

Jeg har også det samme som deg. Jeg har skammet meg over det siden jeg fikk bryster. Var sammen med en i tenårene som påpekte det slik at jeg gjorde alt for å skjule det siden. Jeg får antyding til utstående vorte når jeg dusjer og er kald.

Nå er jeg 28 år og bryr meg ikke lengre noe spesiellt om det. Men jeg har også tenkt på ammeproblemet.

• 3 år senere...
Skrevet

Eg har akkurat det samme med flate brystvorter. Hvordan har gutter dere har vert med taklet at dere ikke har utstående brystvorter?

Skrevet

Synes det blir bagatellmessig. Som gutt bryr jeg meg fint lite om brystvorten er stor, liten, utstående, ikke utstående, brun, svart, rosa osv.

Var sammen med ei som hadde kreft engang.

Etter dette har mye blitt bagateller.

Men selvfølgelig, du har all rett til å irritere deg over dette. Selv har jeg fått antydning til måne på hodet, og liker ikke dette. Skulle ønske jeg så ut som barbie-Ken :(

Anonym poster: 89a009a9770f6d8d84ef2573fb26a531

Skrevet

Og angående barn - enten er det ikke noe problem - eller så får du skjold - eller så får ungen flaske.

Det viktigste er vel at en eventuell baby er frisk?

Ville heller hatt inngående nippel og gitt babyen flaske, enn en del andre problemer man kan ha her i verden ;)

Og dette er ment oppløftende, ikke som kritisering ! :herremann:

Anonym poster: 89a009a9770f6d8d84ef2573fb26a531

Skrevet

Har det samme "problemet" og nå er jeg lei, jeg skal ta operasjon.

Anonym poster: 5c29f9cadd68ccec2b5af2ec7e438448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...