Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med min venninne II

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Flott kristin da er vi iallefall enige!

Men for meg virker det litt som om du har forandret mening underveis, mulig jeg har misforstått men det er jo bra det i tilfelle.

Oppgitt Kvinne:

Det er vel ikke noe vits i å slenge slike bemerkninger? (selv om andre her har gjort det, kanskje jeg også) Det var en morsom kommentar men du mister jo bare troverdighet med sånt.. og det vil vi vel ikke ? Da blir denne diskusjonen bare enda vasnkeligere... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Jeg har vel egentlig ikke endret mening, men jeg synes det O.K. har skrevet har "forandret" sge litt undervis. I begynnelsen oppfattet jeg det som om hun virkelig overkjørte denne bruden, og det synes jeg er ille. Men om bruden selv synes dette er topp og at hun kanskje ønsket et lite sånt push, så er det flott! Det er en balanse mellom de to tingene som kan være vanskelig...

Ellers synes jeg denne diskusjonen endte litt usaklig, men vi fikk da iallfall ytret våre meninger! icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja O.K. -så mye for dine leseferdigheter. Jeg gjentar gjerne at jeg har et helt ok utseende, og at jeg fjerner hår både her og der, at jeg skal til frisør og sminke meg på den store dagen etc. Har aldri sagt at jeg synes at hår i armhulene eller bart på kvinner er spesielt vakkert, men det må da være hver enkelts valg?

Mitt poeng i hele denne diskusjonen har jo nettopp vært at bruden må selv velge -uavhengig av hva omverdenen måtte mene. Det er ikke vår oppgave som venninner av en brud å forandre henne helt -vi kan gjerne komme med råd og forslag til forbedringer, men ikke overkjøre henne...

Trodde jeg hadde skrevet dette klart og tydelig noen ganger, men noen har vel litt tungt for det. Derfor har jeg markert mitt hovedbudskap litt tydligere denne gangen.

Lykke til med de videre bryllups"forbedrelsene". Håper for alt i verden at bruden blir fornøyd -det er jo det viktigste.

hjerte.gif *Astra* hjerte.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-02-28 14:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som er bekymret for at bryllupet mitt skal bli "harry" og at jeg blir en "stygg" brud fordi jeg er fra Østfold -så takker jeg for oppmerksomheten. Det er virkelig pent av dere å tenke på meg. Jeg gleder meg til bryllupet på Larkollen. Jeg vil gjerne ha denne denne brudekjolen, men er redd sløyfa bak blir litt liten. Bryllupsreisen med danskebåten, der Ole Ivars og Vikingarne spiller til dans hjerte.gif *Astra* hjerte.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-25 15:00 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg lest fort gjennom denne strengen, og jeg må bare si... JØJE MEG!! icon_smile.gif

utrolige saker dette her... skjønner at jeg tydeligvis ikke har den ringeste anelse om hva som rører seg i hodene til giftelystne kvinner og deres forlovere...

... og jeg blir stressa bare av å lese om disse skjønnhetskravene, og all organiseringen og oppgavene, alt det kroppslige som må passes på fordi alt skal være mest mulig perfekt til Den Store Dagen.

Hva med kjærlighet, yrkesliv og verdenspolitikk oppe i alt dette "stresset" om utidige kroppshår, forfalne mødrekropper og matt hodehår? Klarer man å beholde et stort fokus når man går inn i en slik periode, eller blir man helt okkupert med "de små tingene"?

Jeg håper da inderlig at kommende bruder og forlovere klarer å hygge seg underveis, og ikke kun drilles gjennom en triathlon av skjønnhetspleie og andre ytre bekymringer... For all del, det er godt å ta grep, men hva med den mentale og psykologiske pleien, å utvikle intellekt og vennskap? Å gifte seg har vel ikke bare blitt et intrumentelt foretak for kvinnelige kontrollfriker?

Og please, ta dette med et smil nå da, jeg bare tilstår at jeg er hoderystende uvitende, ok? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg må si at du hadde mange gode poenger her Klara! Selv holder jeg stort sett med Oppgitt kvinne, men det du sier er jo fryktelig sant. Det som har irritert meg her er dobbletmoralen, de krasse uvitende kommentarer og naiviteten som har kommet frem fra denne diskusjonens start. Jeg har nok vært litt krass innimellom jeg også, men stort sett for å sette ting på spissen eller kanskje provosere litt mer...

Hvis man leser alle andre innlegg her inne virker det som om at hvis man ikke får tak i akkurat den fargen på serviettene så er hele bryllupet ødelagt... Det er slike ting jeg reagerer mest på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har skrevet i denne posten og i den forrige har vel noen gode poenger hver.

Mine tanker er som så, at når jeg først skal gifte meg, så vil jeg se ut som en skjønnhetsdronning, så sant det er mulig icon_smile.gif

At jeg får litt hjelp til det, skader jo ingen. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Alle vil vel være på sitt vakreste når man står Brud. Er det så rart da? Og en brud med bart høres jo ikke så pent ut.

Dette må være den mest kverulerende tråden jeg har lest på lenge. Tenk at noen kan få seg til å si at Brudens utseende ikke spiller noen rolle på den Store Dagen. Noe av det det blir snakket mest om under ett Bryllup er jo Bruden og kjolen hennes, slik er det bare.

Denne venninnen til Oppgitt kvinne høres jo ut som ett oppegående menneske som bare trenger hjelp til å finne frem i jungelen av behandlinger, og hva er galt med det. Bedre at hun svelger sin egen stolthet enn at hun for resten av livet ikke orker og se på sine egne brudebilder.

Ikke alle mennesker har estetisk sans, og da trenger de litt hjelp, og til dere som hyler om at hun blir "overkjørt", vet dere det eller er de bare noe dere konkluderer med?

Oppgitt kvinne har nok brukt endel harde ord men husk at det sikkert ikke har vært lett for henne heller som har måttet konfronterer sin venninne med ting som strengt tatt kan ødelegge ett vennskap. Jeg synes hun er modig jeg. Hvor mange av dere hadde turt og sette foten ned og si at hør her, la meg hjelpe deg litt på vei her.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange mener at det å ikke være enig i Oppgitt Kvinnes framgangsmåte er det samme som å "drite i utseende". Dette er vel å trekke det litt langt, eller...?

Tror ingen her inne synes det er flott med bart på kvinner, men å dra venninna si med til elektrolyse for å fjerne den, samt sette opp et maraton av et skjønnhetsprogram synes jeg kan virke overkjørende for bruden.

I følge O.K. er bruden lite opptatt av sitt utseende -og O.K. ser det som sin oppgave å rette på dette. Vel og bra og komme med råd og veiledning til forbedring av utseende, men for meg virker det som om bruden ikke har hatt så mye valg (at hun ikke har turt å si stopp).

Det virker også som om mange mener at det er en helt utrolig tanke at jenta skal kunne gifte seg slik hun ser ut i dag! Det får meg virkelig til å reagere. Gi jenta litt kreditt da, selvom O.K. ikke levner venninna si mye håp. Jeg tror helt sikkert at hun hadde blitt gift med eller uten dette "skjønnhetsmaratonet".

For å poengtere det enda en gang mener jeg at alle bruder er flotte, og jeg tror de fleste (meg inkludert) prøver å se flottest ut på den store dagen. Hvor mange av oss hadde blitt gift hvis et krav for dette var at du så ut som en fotomodell? Sikkert noen, men langt i fra de fleste!

Hvor mange av dere hadde gått med på dette opplegget før deres dag? Beklager, jeg hadde ikke funnet meg i at ei venninne skulle rette så til de grader på mitt utseende fordi hun synes det behøvdes! Jeg liker å få råd fra venner og proffe innen skjønnhet, men jeg tar avgjørelsene selv.

hjerte.gif *Astra* hjerte.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-26 11:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi blir nok aldri enige om dette her!

Jeg hadde ikke likt dte om jeg hadde følt meg overkjørt av ei venninne og om de hadde lagt opp en skjønnhetsplan for meg uten min viten! Da hadde jeg garantert blitt såret.

Noe helt annet er det om bruden selv ønsker hjelp og venninner vil hjelpe til, det hadde jeg selv satt pris på. Det er en vesentlig forskjell.

Selv synes jeg O.K. virket meget overkjørende til å begynne med. Men etterhvert har hun sagt at brudne selv setter pris på dette, og ingenting er vel bedre enn det?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror sikkert at Oppgitt kvinne's venninne blir nydelig takket være henne. Dette med uønsket hårvekst er forbanna stygt og kan ødelegge selv den flotteste kvinne.

Jeg har ennå ikke hørt noen si at det ville vært flott med bart og armhulehår på en ermeløs kjole. Og voksing og peeling kan vel neppe kalles noen "skjønnhets-maraton".

Når det gjelder elektrolyse så er jo det den aller beste løsningen for hår i ansiktet så hva som er galt med det skjønner jeg heller ikke.

Milla

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Elektrolyse er sikkert flott det, men man bør jo ville det selv da! Det blir feil hvis ei venninne sier "Jeg synes du har for mye hår i ansiktet så nå skal du til elektrolyse." Fikk inntrykk av at det var slik ting skulle foregå, og sånt hadde ikke jeg tålt. Men det er bare at bruden blir fornøyd, da er jo alt som det skal være!

Jeg skulle så gjerne hatt en skikkelig skjønnhetsoverhaling jeg, men jeg ville jammen meg selv bestemt hva jeg skulle gjøre også!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Det kunne vært gøy og høre hvordan Oppgitt kvinne la alt denne fram for sin venninne. Håper hun kan svare oss på det.

Men skrev ikke Oppgitt kvinne at hennes venninne hadde blitt kjempefornøyd med resultatet? Og det er vel det viktigste. Dessuten blir ikke en Brud automatisk vakker, det krever innsats fra folk som vet hva de driver med. Såpass vet jeg da.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Det er bra vi ikke lar oss presse! smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-02-27 08:33 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite tips!

Dyprens 2 dager før er ikke så lurt.. Jeg ville tatt det 2 uker før bryllupet i så fall. Dette fordi huden gjerne får litt skorper + at "alt" skal ut, en får en del kviser etter dette. Men etter et par uker bør huden være fin og ren. icon_smile.gif

Klem Tigrbebi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Syntes ikke det er noe drastisk å fjerne hår på leppen med elektrolyse. Hvis du napper hårene vil det ikke ta lang tid før disse er tilbake, og da må en gjøre samme jobben engang til. Når man faktisk fjerner så mange hår på leppene ville det ta lang tid å nappe dette vekk. Elektrolyse er nok ikke noe vondere en å nappe eller f.eks. vokse, og man slipper jo faktisk unna med "smerter" en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oj, her var det masse svar siden sist gang. Vel, hvordan jeg la det fram for henne, vel, faktisk var det med hennes mor til stede, så hun kunne legge litt press på henne hvis hun satte seg til motverge. Dette var etter at hun hadde sett bilder av seg selv i kjolen hun ville ha. Så vi tok opp barten hennes men hun fortsatt var "knekt".

Litt stygt gjort kanskje men vi fikk hvertfall åpent øynene hennes. Vi snakket om lange mørke hår her, ikke lyse dun og den eneste varlige måten var elektrolyse, men vi snakket om napping og voks også, så hun fikk flere valgmuligheter.

Jeg har skrevet det før men hun er en pen jente, men denne barten hennes har fått folk til å hviske og hennes egen mann har jo også uttrykt sin misnøye, men hva skal en kommende ektemann si om ett slikt følsomt tema? Fortell meg gjerne om dere har ett godt svar.

De aller fleste bruder fjerner hår både her og der før sitt eget Bryllup og får hjelp med hår og make-up, så hvorfor skulle ikke hun.

Det finnes faktisk folk i dette landet som kun bruker såpe og har spenol som hudkrem og that's it. Ikke all tør gå inn i parfymeri og ikke alle vet hva som er riktig for deres hud, så hva er galt med litt hjelp. Jeg kunne ikke sette meg ned med henne og spørre "hva vil du gjøre?" fordi jeg ville ikke fått noe annet svar enn "vet ikke"!

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære Oppgitte kvinne!

Du virker for meg som det eneste som er viktig for deg her i verden er utseendet til deg selv og de rundt deg. Hva skal du selv ha på deg i dette bryllupet? Du blir vel stylet fra topp til tå, og har på deg svindyre designerklær. Er du kanskje en av dem som "tar oppmerksomheten" fra bruden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...