MellonCollie Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Vi spiser ofte taco i helgene her i huset, og nå har jeg lyst til å forsøke å lage en egen krydderblanding til å ha på - uten msg, og mulighet til å styre saltinnholdet selv. Er det noen som har noen oppskrifter som gir samme type smak som posekrydderet?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Du får vel de fleste krydderne i en slik pose i rene bokser? F eks hvitløkspulver, løkpulver, koriander, chili...
Pingting Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg har brukt Misa sin tacomix flere ganger, den er knallgod! Men jeg pleier å halvere saltet. (håper det er greit jeg reklamerer litt for deg, Misa )
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Spisskummin er det krydderet som gir den spesielle tacosmaken. Jeg oppdaget det når jeg kjøpte krydderet ved en tilfeldighet. Så jeg har tenkt samme tanken selv.
superlady Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Om du skjærer opp kylling, marinerer det i jalapenos i en halv time og så steker (med noen få jalapenos), løk, paprika, bønner og litt tacosaus, blir det helt fantastisk. Det heter vel strengt tatt enchiladas eller lignende, men jeg spiser det som burritos med annet taco-tilbehør. Fant oppskriften fra enn KK hjemmeside en gang og gikk aldri tilbake. Jeg er litt usikker på både innholdet i jalapenosen og tacosausen, men tenker at det må være sunnere enn tacokrydderet. Og tacosausen bruker man jo uansett...
Gjest Coarvi Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Hun ene her inne, som jeg ikke husker navnet på akkurat nå (frosk?), har en vegetarbogg, Veggie in Norway der denne oppskriften ligger: 2 deler spisskummen, 1/2 del koriander, 1 del paprikapulver og ca 1/2 del cayennepepper (etter smak) i tillegg til salt og eventuelt hvitløk. Dessuten har santa maria en økologisk krydderblanding uten MSG.
MellonCollie Skrevet 28. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2009 Takker for svar - mulig det blir utprøvd i kveld dersom butikken her har hva jeg trenger
Fortunatus Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 nå har jeg prøvd denne tacokrydderblandingen, men blir ikke helt hundre prosent taco.. Skal ha den i pizzaen så får se åssen det smaker til slutt Men er veldig deilig å slippe sukkeret, pluss at vanlig tacokrydder pleier å bli veldig salt for meg, kjekt å slippe det.! Og at man sparer MYE penger
11kr Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 http://ordentligmat.no/2009/08/ordentlig-tacokryddermix/ Her har du også en oppskrift
Fortunatus Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Tacokrydderet ble veldig godt med grovhakkede tomater Ble litt mild, men må bare ha litt mer krydder i! Men smakte helt hundre prosent taco. Mektig imponert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå