Gå til innhold

Quesedillas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle dele oppskriften min på quesedillas.

Det er kjempeenkelt, tar forholdsvis kort tid, og er supergodt, både varme og kalde.

Quesedillas med kylling

Kyllingfilet

Fajitaskrydder

Revet cheddarost

Habanerochilli (ja jeg liker det sterkt)

Hvitløk

Tortillas

litt olje

Jeg starter med å kutte kyllingfileten i små små biter. Steker dem lett, tilsetter fajitaskrydder, vann, kuttet chilli etter hvor sterkt du vil ha det, og litt knust hvitløk, lar det koke inn til væsken er nesten borte. helt tørt blir det ikke.

Jeg legger lefsene på stekeplate, og legger revet cheddarost oppå disse. Deretter er det inn ett par min i ovnen på ca 200 grader, til du ser at osten er smeltet.

Når osten er smeltet så tar du platen ut, legger kylling på halve tortillaene, og bretter den andre halvdelen over. Disse legger du litt i en varm stekepanne, slik at de blir litt mer "crispy" på begge sider.

Halvmånene skjøres i mindre biter. Serveres varme sammen med hvitløksdressing, og salat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skal jeg prøve :) Bruker og lage Old El Paso-pakke, men hjemmelaget smaker som regel alltid bedre :Nikke:

Skrevet

Dette hadde vi til middag for noen dager siden. Kjempegodt. Jeg pleier å ha litt fetaost og rødløk på også jeg da.

Skrevet

Denne må prøves, hørtes kjempegodt ut! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...