Gå til innhold

21år=tannregulering


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som hadde regulering for mange år siden.

Når jeg var ferdig fikk jeg streng bak tennene! Under finnes den enda.

Over så datt den av for leenge siden.. Tabben da var at jeg aldri dro tilbake og fikk satt på igjen! Tenkte jo ikke over at det skulle straffe seg :(

Problemet mitt har alltid vært at det har vært liten plass for tennene, derfor var jjeg og trakk en del tenner før strengen ble satt på!

Så min ene fortann gled sakte men sikkert ut.

Min daværende tannlege finnes ikke lenger så jeg ringte for 2 år siden rundt og forhørte meg.

Var ikke mange som tok imot de over 18 og satte på.

Fikk time hos en plass tilslutt, det tok et år.

Da fikk jeg høre når jeg kom dit at, før de satte på meg regulering så MÅTTE jeg igjennom en komplisert underkjeveoperasjon!!?

Kan de kreve det? De får fint til å sette på regulering uten at jeg må ta en operasjon fordi de mener jeg har overbitt og de ville gjøre en gjennomført jobb....

Han kunne fortelle at når jeg ble gammel ville jeg se ut sånn og sånn.

Bryr meg om nå jeg.

Dette har gjort meg deprimert, for jeg vil jo bare få på plass tanna å få rette tenner.. Å trekke ei tann for å få det til gjør meg ingenting i forhold :(

Smiler liksom ikke med tennene ofte, og passer på når bilder blir tatt, selv om det kansje er jeg som merker det best!

Finnes det ikke plasser som gjør det litt lettere?

Noen som vet noe før jeg ringer land og strand rundt?

Kan tannlegen kreve dette av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må til en kjeveortoped! Be tannlegen skrive en henvisning til deg, så ringer du å bestiller time..

Jeg har underbitt, skal få på streng, og operere! Gleder meg!! =)

Skrevet
Du må til en kjeveortoped! Be tannlegen skrive en henvisning til deg, så ringer du å bestiller time..

Jeg har underbitt, skal få på streng, og operere! Gleder meg!! =)

Jeg har gjort dette skjønner du... Men det jeg ikke har lyst til er å operere. For mitt overbitt vises så absolutt ikke for de som ikke er tannleger hehe.

Er veldig redd for en sånn forandring!

Jeg venter på en konsultasjonstime for å høre litt om selve greia..

Men har ikke bestemt meg for å gjøre det enda. (selve operasjonen)

Skrevet

Vær så snill å ta en runde til flere tannleger, og få også henvisning til kjeveortoped.

Jeg har selv vært gjennom en kjevekorrigerende operasjon, trekking av tenner og år med regulering, også i voksen alder. Din beskrivelse av din situasjon minner veldig om min. Unntatt at det allerede ved første runde med regulering ble oppdaget at jeg på sikt trengte korrigering av underkjeven. Heldigvis sørget mine foreldre den gangen for at jeg ble sendt til eksperter på området i Oslo.

Du sier du ikke bryr deg om fremtiden - underdimensjonert underkjeve kan medføre hodepine, nakkeplager, spenninger osv. Jeg sier ikke dette vil gjelde deg - men kun en spesialist kan gi deg svar. Og dersom de anbefaler det - ta operasjonen, det vil du være veldig glad for resten av ditt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...