Gå til innhold

Fartsgrense parkeringsplasser

Gjest Gamlegode10na

Anbefalte innlegg

Gjest Gamlegode10na

Vi bor i borettslag med tilhørende parkeringsplass. Det har seg slik at enkelte beboere etter min mening kjører på en måte som er helt hinsides. Det er klampen i bånn, sladding, skrensing etc. Dette finner jeg rett og slett uansvarlig og ikke minst utrygt.

Jeg mener å ha lest/hørt at en eller annen lov sier at man på parkeringsplasser skal kjøre i gangfart. Stemmer det? Og i tilfelle, kan noen gi meg en link til hvor dette står? Har lett litt på nettet, uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

i §6 i Vegtrafikkloven står det bl.a. at farten skal tilpasses forholdene for å ikke skal oppstå fare eller voldes ulempe for andre.

Dersom man kjører bånn gass, sladder osv. har man ikke tilpasset farten og setter seg selv og andre i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med cede nå, og der lærer jeg at det er gangfart på parkeringsplasser. Så rundt 15km/t er vel da normalt? Kan ikke borettslaget sette opp et 15km/t skilt ved innkjørselen til parkeringsplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med cede nå, og der lærer jeg at det er gangfart på parkeringsplasser. Så rundt 15km/t er vel da normalt? Kan ikke borettslaget sette opp et 15km/t skilt ved innkjørselen til parkeringsplassen?

Prøv å gå dere en tur i 15 km/t... Kappgjengerne vil misunne deg!

Normal gangfart er vel mellom 5-7 km/t.

Film kjøringen og fremlegg det for politiet, oppgi tidspunkter da kjøringen er som verst, slik at de kan ta en sjekk av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Prøv å gå dere en tur i 15 km/t... Kappgjengerne vil misunne deg!
Ikke med mindre kappgjengere blir misunnelige på folk som holder samme fart som dem.

Foreslår at du skriver en lapp og legger på ruta til vedkommende: Hvis du ikke slutter med den grisekjøringen, som utgjør både en fare og plage for naboene, kan bilen din plutselig få fire punkteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med mindre kappgjengere blir misunnelige på folk som holder samme fart som dem.

Foreslår at du skriver en lapp og legger på ruta til vedkommende: Hvis du ikke slutter med den grisekjøringen, som utgjør både en fare og plage for naboene, kan bilen din plutselig få fire punkteringer.

Punktering er skadeverk og straffbart. - Hvorfor legge fra seg bevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...