Gjest Gamlegode10na Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Vi bor i borettslag med tilhørende parkeringsplass. Det har seg slik at enkelte beboere etter min mening kjører på en måte som er helt hinsides. Det er klampen i bånn, sladding, skrensing etc. Dette finner jeg rett og slett uansvarlig og ikke minst utrygt. Jeg mener å ha lest/hørt at en eller annen lov sier at man på parkeringsplasser skal kjøre i gangfart. Stemmer det? Og i tilfelle, kan noen gi meg en link til hvor dette står? Har lett litt på nettet, uten hell.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 i §6 i Vegtrafikkloven står det bl.a. at farten skal tilpasses forholdene for å ikke skal oppstå fare eller voldes ulempe for andre. Dersom man kjører bånn gass, sladder osv. har man ikke tilpasset farten og setter seg selv og andre i fare.
Troyamin Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg holder på med cede nå, og der lærer jeg at det er gangfart på parkeringsplasser. Så rundt 15km/t er vel da normalt? Kan ikke borettslaget sette opp et 15km/t skilt ved innkjørselen til parkeringsplassen?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg holder på med cede nå, og der lærer jeg at det er gangfart på parkeringsplasser. Så rundt 15km/t er vel da normalt? Kan ikke borettslaget sette opp et 15km/t skilt ved innkjørselen til parkeringsplassen? Prøv å gå dere en tur i 15 km/t... Kappgjengerne vil misunne deg! Normal gangfart er vel mellom 5-7 km/t. Film kjøringen og fremlegg det for politiet, oppgi tidspunkter da kjøringen er som verst, slik at de kan ta en sjekk av og til.
Gjest kenneth Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Prøv å gå dere en tur i 15 km/t... Kappgjengerne vil misunne deg!Ikke med mindre kappgjengere blir misunnelige på folk som holder samme fart som dem. Foreslår at du skriver en lapp og legger på ruta til vedkommende: Hvis du ikke slutter med den grisekjøringen, som utgjør både en fare og plage for naboene, kan bilen din plutselig få fire punkteringer.
Kamikatze Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Ikke med mindre kappgjengere blir misunnelige på folk som holder samme fart som dem. Foreslår at du skriver en lapp og legger på ruta til vedkommende: Hvis du ikke slutter med den grisekjøringen, som utgjør både en fare og plage for naboene, kan bilen din plutselig få fire punkteringer. Punktering er skadeverk og straffbart. - Hvorfor legge fra seg bevis?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå