Fun Light Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg er snart mamma for første gang, og regner med at det vil komme en del besøk den første tiden. Jeg trenger å tenke på vekten min, og ønsker å unngå kaker og is til hvert eneste besøk vi får.. Det er kanskje en uskreven regel at de som kommer tar med det de ønsker servert ved slike besøk, men jeg ser likevel nødvendigheten av å være litt føre var for å unngå kaloribomber flere ganger i uken. Har dere noen tips til servering? Gjerne noe som ikke krever all verden
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 HEisann Noen forslag: rundstykker/knekkebrød med pållegg, oppskoren frukt,fruktsalat,pastasalat.....grønsaker med dipp,grove kjeks med ost........bake kanelsnurrer o.l. og putte i frysen....:-)
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Jeg har hatt noen kaffebesøk mens jeg har forsøkt å gå ned i vekt, og konsekvent servert fruktsalat, evt m litt cottage cheese eller vaniljeyoughurt. Dette har vært veldig populært. Ellers går det ksnskje an å servere en smoothie? og si rett ut at man syns det blir litt mye kaker? Forøvrig syns jeg ikke du skal tenke så mye på vekten de første ukene. Selv gikk jeg opp 22 kg under første svangerskap, og seks uker etter fødsel hadde alle kiloene forsvunnet. Lykke til og kos deg!!!
Fun Light Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 Takk for gode tips! Kan jo evt. bruke tiden fremover til å bake rundstykker eller kanelsnurrer og fylle opp fryseren.. Flere tips tas imot med takk!
Gjest Elfrida Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Er det ikke gjestene som skal ta med de spiselige tingene på barselvisitt da?
Fun Light Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2009 Jo det er jo det, men mistenker at det blir mange usunne alternativer så jeg tenkte å ha et sunt alternativ selv.. Som jeg kan spise av med god samvittighet Litt frekt å legge inn bestilling på hva jeg foretrekker at folk tar med kanskje, med mindre de spør selv?
Edie Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Jeg serverte ikke noe selv da vi fikk barselbesøk. De som kom og ville ha noe å spise, hadde med seg selv. Men jeg har hele tiden hatt et fruktfat stående. Det frister meg til å spise sunt, og jammen meg har ikke gjestene spist det istedenfor medbrakte usunnheter
Fun Light Skrevet 30. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2009 Fruktfat vil jo kanskje holde i lange baner, man får jo uansett tilbudt kaffe og te.. Og slike besøk er vel ikke ment å vare over flere timer. Kom på at Polarbrød er en ting man kan servere, med ost eller syltetøy på. Litt mer mat enn for eks. kake, og et litt sunnere alternativ! (Ihvertfall hvis man velger de mer grove variantene.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå