Jane F. Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Huset vårt ligger ganske ved en riksvei. Vi har begynt å bli litt vant til støyen men den er fortsatt litt slitsom og det er litt kjipt at alle som kjører forbi ser rett inn stuevinduet. Derfor har vi veldig lyst på en hekk eller støyvegg, men da kamuflert som hekk. Hva er reglene for hekk langs riksvei? Finner ikke noe side med fornuftige tegninger eller mål oppgitt. kjikket litt på denne siden ettersom den var en av de første som kom opp i google. LINK Men i følge dette må da hekken være 10 m fra veien?
Jane F. Skrevet 28. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2009 Er det ingen som har tips til hvor jeg kan finne svar på det jeg lurer på?
Synne-Marie Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Du kan ta kontakt med vegvesenet og høre. De har sikkert noen standarder på hvor høyt og hvor nært vei det kan være.
Jane F. Skrevet 28. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2009 ja kom til å tenke på det. Siden jeg linket til er jo også lokalt (ikke for meg, men gjelder i den kommunen) Blir vel nødt til det. Hater slike samtaler, kanselerte ene bankkontoen min i dag. Var ille nok. Uansett er vel ikke vegvesnet å få tak i på en lørdag så får vel skrive det på listen for mandagens gjøremål
storesøs Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Du kan lete på paragrafen.no å se om du finner noe der :-)
Synne-Marie Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 ja kom til å tenke på det. Siden jeg linket til er jo også lokalt (ikke for meg, men gjelder i den kommunen) Blir vel nødt til det. Hater slike samtaler, kanselerte ene bankkontoen min i dag. Var ille nok. Uansett er vel ikke vegvesnet å få tak i på en lørdag så får vel skrive det på listen for mandagens gjøremål Du kan jo også sende en mail, sånn at du har svaret skriftlig i tilfelle det skulle trenges
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå