Barbamama Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Tenker på å kjøpe meg en espressomaskin og står mellom Nespresso D290 og FrancisFrancis X7 - begge bruker kapsler. X7 har gjort det veldig bra i tester og er mye penere å se på enn D290, men da jeg var og så på den i går ble jeg litt usikker... Den bruker Illy-kapsler som man bare får kjøpt på nett fra Friele. Disse er ferskvare, som vil si at når man åpner en boks med 21 kapsler må den brukes opp på 15 dager. Tror dere man kan forlenge holdbarheten på kapsler fra åpnet boks ved å legge dem i fryseren? Er også redd for at de plutselig skal slutte å produsere kapslene siden det bare er denne maskinen som bruker dem. Nespresso får man kjøpt mange forskjellige kapsler til, og disse er ikke ferskvare, så hver kapsel holder jo en stund. Men regner med at Illy-kaffen er bedre siden den er ferskvare, og så er jo X7en så mye penere... What to do?!
Honesty Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Vi har en Nespressomaskin, men jeg må innrømme at jeg ikke synes noen av kapslene gir god kaffe. Ristrettovarianten (den svarte) kan til nøds tolereres, men ellers synes jeg alle typene har en ekkel bismak.
Gjest emigranten (ikke logget) Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Jeg må nesten få spørre: Hvorfor vurderer du kun maskiner som bruker pads (kapsler)? Det er kanskje en spesiell grunn? Etter min mening får du bedre kaffe (og langt flere valgmuligheter) hvis du kjøper en maskin som tar vanlig espressomalt kaffe. Og du slipper garantert å bekymre deg om at f.eks. padsene går ut av produksjon.
Gjest Emera Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Jeg har Nespresso, og er veldig fornøyd med den. Nå er jeg sikkert ingen kaffegourmet, så smaken holder i massevis for meg. Jeg drikker ikke veldig mye kaffe, kanskje en kopp om dagen, og da trenger jeg at kapslene har god holdbarhet. Siden jeg ikke bor i Oslo må jeg kjøpe kaffen på nett, men det synes jeg fungerer helt fint.
Brunhilde Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg har Nespresso, og er veldig fornøyd med den. Nå er jeg sikkert ingen kaffegourmet, så smaken holder i massevis for meg. Jeg drikker ikke veldig mye kaffe, kanskje en kopp om dagen, og da trenger jeg at kapslene har god holdbarhet. Siden jeg ikke bor i Oslo må jeg kjøpe kaffen på nett, men det synes jeg fungerer helt fint. Jeg er glad i god kaffe - og er veldig glad i Nespressomaskinen min. Drikker kanskje litt mer kaffe enn deg, et par kopper om dagen, og da er Nespressomaskinen veldig grei å ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå