Gå til innhold

Shakitamatten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å prøve Shakitamatten,er det noen her inne som har prøvd den og vet om den har noen virkning?

Jeg så dem hadde den på clas ohlson,er det den samme matten som man får kjøpt andre steder eller er den kopi av den orginale shakitamatten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever selv at jeg får mer energi og föler meg mykere i ryggen.

Så sånn sett anbefaler jeg den.

Mange sier (som personen over meg) at dette bare er töv, at det ikke har noen virkning.... men som jeg sier, om en ting gir deg en placebo effekt og du föler deg bedre - er ikke det bedre enn å gå å väre dårlig?

Skrevet

Det er sannsynlig at den virker avspennende, så har man problemer som er knyttet til det (og det har mange, særlig de som ikke har mulighet til å få massasje av partner e.l, man har statiske arbeidsstillinger eller man ikke driver med avspennende typer trening), vil det jo kunne hjelpe mye på det.

Skrevet

Jeg sliter med anspent musklatur grunnet depresjon,angst så spenner kroppen min seg veldig. Noe som er veldig plagsomt. Tror du den matten som jeg så på Clas Ohlson som heter Shakitamatten er den samme som man får kjøpt andre steder?Den kostet mellom 300-400 kroner og fantes i grønn og lilla.

Skrevet

Det heter SHAKTImatten, ikke shakitamatten.

Skrevet
Tror du den matten som jeg så på Clas Ohlson som heter Shakitamatten er den samme som man får kjøpt andre steder?Den kostet mellom 300-400 kroner og fantes i grønn og lilla.

Matten på Clas Ohlson heter yantramattan. Den fungerer like bra som de andre, har litt flere pigger og større pigger. Om du googler yantramattan vil du få opp hjemmesiden der du kan lese mer.

Skrevet (endret)

Jeg har Yantramatten og har brukt den litt til og fra en stund. Skal ikke gå god for at den kurerer alt mellom himmel og jord ;) , men jeg merker at den virker avspennende og at den setter fart i blodsirkulasjonen i ryggen. I allfall er jeg glovarm på ryggen når jeg reiser meg etter 20 minutters middagshvil. Hvor langt inn i ryggen sirkulasjonen bedres er jeg derimot ikke sikker på. Det kan være det bare er ytterst mot/i huden. Mer enn en gang har jeg vært på nippet til å sovne når mine 20 minutter er over så jeg tror nok den virker avspennende der og da.

Mulig den også virker inn på nattesøvnen. Jeg pleier være belemret med dårlig nattesøvn i perioder, og mens jeg har brukt matten så har nattesøvnen vært OK. (Men her tør jeg ikke være for bastant, for jeg har jo gode perioder ellers også så det kan like gjerne være at jeg er i en slik periode som at matten gjør underverker. )

Endret av Cata
Skrevet

Har fulgt med på svensk debatt om Shakti matten og det er ikke bevist at den har noen som helst virkning. Bre tøv er konklusjonen.

Det alle er enige om er at å ta seg en god hvil er bra for helsa.

Fikk et godt råd av en fysioterapeut ved stiv nakke og vondt i hodet.

Rull et håndkle hardt sammen. Legg det under hodet, der hodet er "tykkest".

Ligg i 10-15 min på gulvet med håndkle og slapp av. Det hjelpe meg.

Gratis er det også.

Skrevet
Har fulgt med på svensk debatt om Shakti matten og det er ikke bevist at den har noen som helst virkning. Bre tøv er konklusjonen.

Mnei, men det er da en del som opplever at den virker selv om det ikke er vitenskapelig bevist. Og placeboeffekten er da helt grei den, så lenge den funker ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...