Gå til innhold

Valget, hva savner du fokus på?


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Jeg savner intelligente politikere, som kan debattere på nivå med Jonas Gahr Støre. Da vil samtalene handle om andre ting enn bleier på gamlehjem og VVS på skoler. Man kan trykke på en knapp, så vet man hva som kommer.

Jeg ønsker politikere som er i stand til å tenke visjonært med realistisk, og evner å kommunisere det ut. Noen som stiller spørsmål, lurer på ting og stadig spør: "hvorfor gjør ikke vi slik"?

Men jeg kan ikke trylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt lite med, både fordi jeg allerede vet hva jeg vil stemme og ikke orker å høre på alt flesket, og fordi jeg ikke har hatt tid. Men jeg savner også debatter som ikke bare handler om å si ting som folket vil høre. Jeg kunne tenke meg flere debatter på et mer ideologisk plan, framfor massevis av enkeltsaker, men jeg ser jo at det blir vanskelig.

Jeg har faktisk sansen for mange av partilederne også, selv om jeg er uenig med mange av dem. Og jeg syns det er synd at mange av dem ender med å debattere ut fra hvilken fot Siv Jensen har stått opp med den dagen. (Mulig det ikke er helt sånn i år da, det vet jeg ikke helt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner fokus på dyrenes rettigheter og velferd. At ingen tar grep om pelsindustrien her i landet f.eks., er for meg uforståelig!

Skulle også veldig gjerne sett at dyremishandling generelt hadde blitt slått hardere ned på, og jeg skulle virkelig ønske at vi kunne fått til en form for "dyrepoliti" eller lignende. Det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner fokus på dyrenes rettigheter og velferd. At ingen tar grep om pelsindustrien her i landet f.eks., er for meg uforståelig!

Skulle også veldig gjerne sett at dyremishandling generelt hadde blitt slått hardere ned på, og jeg skulle virkelig ønske at vi kunne fått til en form for "dyrepoliti" eller lignende. Det trengs!

Venstre har pelsdyrnæringen på dagsorden:

http://www.venstre.no/artikkel/23045

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/181607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en liste over hva hvert parti har stemt på, og stemt i mot, i den siste stortingsperioden.

Dette hadde vært mye bedre enn å høre hva hvert enkelt parti forteller om hva de synes om andre partier.

FRP har jo blitt grundig omtalt, så derfor vet vi nok hva de står for.

Men står de andre partiene for noe, mon tro?

Dette har de stort sett glemt å fortelle om.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Bedre enn jeg trodde, men likevel langt fra bra.

Bedre enn ikkeno' i allefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn ikkeno' i allefall ;)

Dét er det! Håper vi kan få litt fokus på det, at det ikke er siste krampetrekning før valget, med ingen egentlige intensjoner om å faktisk gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har fulgt med ganske bra i årets valgkamp. Jeg savner kampsaker fra andre partier enn Ap og Frp. Alle de andre partiene er blitt statister i årets valgkamp. Ingen har kommet med noen skikkelige fanesaker som deres parti virkelig ønsker å gå til valg på.

Høyre taper masse velgere til Frp, og det er ikke rart, når deres viktigste sak er 0 døde i trafikken. Viktig sak, jeg mener ikke noe annet. Men kanskje ikke det som fanger mange velgere.

Sv har jo bare forsvunnet helt fra arenaen, det samme med Krf, Sp og Venstre. Er alle de små partiene kun ute etter å "få bli med i regjering", og har ingen egne hjertesaker lenger?

Jeg tror mange er i tvil om hva de skal velge i år, fordi de ulike partiene er så anonyme og uklare om hva de virkelig står for.

Selv savner jeg mer fokus på barnehageløftet, utdanningsløftet og eldreomsorg. Det kunne også vært interessant om noen partier hadde mer på partiprogrammet om enslige i samfunnet. Flere og flere lever som enslige, og sliter med å få endene til å møtes. Kun fordi de lever som enslige, frivillig eller ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner mere snakk om trygdede under 30.

Eneste jeg hørte var at frp ville kutte stønaden til alle som var yngre enn 30år og ikke noe mer. Ikke no om hva de andre partiene mener, og ikke noe om dette er noe frp faktisk vil gå for om de får sitte i regjeringen.

Og høyre har jo sagt at de skal gjøre hva de kan for å få frp inn i regjeringen og plutselig så sitter jeg jo igjen med partiene som stemmer nei til eu. Og eu er min hjertesak så det går jo ikke :( Blir så forvirra bare av et lite utsagn så det skulle jeg gjerne hørt mye mer om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner fokus på dyrenes rettigheter og velferd. At ingen tar grep om pelsindustrien her i landet f.eks., er for meg uforståelig!

Skulle også veldig gjerne sett at dyremishandling generelt hadde blitt slått hardere ned på, og jeg skulle virkelig ønske at vi kunne fått til en form for "dyrepoliti" eller lignende. Det trengs!

På dyrevern.no har de en oversikt over hva de ulike partiene sier om dyrevern i partiprogrammene sine. Ikke at det har vært mye fokus på dyrevelferd i valgkampen, men etter de siste "avsløringene" om pelsindustrien blir det kanskje litt mer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bra debatter omkring helse/omsorg, utdanning, barnehage, fattigdom (relativ/nasjonal/IA).

Og som sikkert den eneste i Norge (føles det i hvert fall), så savner jeg fokus på u-hjelp. Både en innihampen god gjennomgang av hva vi gir støtte til, for der tror jeg det er mange råtne egg i kurven og ikke minst en stor økning av omfang til de prosjektene som faktisk har noe for seg. Jeg synes ærlig talt det er pinlig at verdens rikeste, feiteste og mest egoistiske land ikke kan tilgodese de fattigste med mer enn hva vi gjør i dag. Og da mener jeg ikke bare penger, men også know-how og hjelp til selvhjelp.

Bortsett fra det savner jeg ikke fokus, jeg er bare så fryktelig uenig med mange av dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...