Gå til innhold

skal til kreta!


Gjest Gjest_zero_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_zero_*

vi skal til syden for første gang :jepp:

ettersom jeg aldri har vært ute på reise, så aner jeg ikke hva som kan være lurt å ha med :sukk: er det lurt å ta med seg alt av hudpleie, hårpleie og solkrem og lignende?

er det lurt å veksle penger her i norge, eller kan jeg bare satse på å bruke kredittkort/visa?

er det dekning på mobiltelefonen der?

hm, lurer på det meste egentlig, så tips mottas med takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ikke med deg for mye, men nok så du klarer deg med sommertöy under perioden.

Om du trenger å ha med deg alt av hårpleie, hudpleie etc er vel egentlig bare du som vet, men solkrem er nok viktig.

Jeg ville tatt ut litt euro på gardermoen (regner med at du flyr derifra) som du kan ha når du kommer frem og fram til du har slått deg litt til ro, funnet en minibank der nede etc.

Ikke bruk kortet, men ta heller ut litt cash nå og da fra en minibank - ellers kan det väre vanskelig å holde orden på hvor mye penger man bruker og hvor mye man har igjen.

Ja det er dekning på mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det du reiser?

Nå utover så kan det være litt kjøligere på kvelden så ta med en cardigan-jakke eller noe. Ellers sånn vanlige sommerklær.

Jeg pleier å kjøpe god shampoo beregnet på å bruke når hår blir utsatt for sol og saltvann når jeg reiser sydover. Kjøper det hos frisøren min her hjemme.

Ellers så handler jeg kosmetikk og kremer på Gardermoen når jeg reiser.

Solkrem får du masse av der nede. Hvis det ikke er en spesiell du bruker da som du kanskje vil kjøpe her hjemme.

Greit er det også å ta med seg et stort godt badehåndkle til å ha på stranda. Det er ikke alltid så populært at man tar med det som man får på badet på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_zero_*

takk for svar:)

vil ha med minst mulig, så tenkte kanskje endel ting som sjampo og sånnt kunne kjøpes der nede, å evt brukes opp, så jeg får med meg mer i kofferten hjem :) hvor mye får man med seg på flyet?

da tar jeg bare ut mesteparten av pengene der nede, liker ikke å bære på mye penger.

Reiser 1 oktorber :) da er det vel fortsatt ganske varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regntiden starter i oktober men jeg var der i høstferien for 10 år siden og hadde knallvær med sommertemp hele uken. Jeg kom også hjem derfra forrige uke og anbefaler en jakke på kveldstid. Og en ting til, kjøp sånn myggdreper til å putte i stikkkontakten, jeg hadde 57 mykkstikk som drepte ferien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*

Jeg ville tatt med det du trenger av hud-/hårpleie og kosmetikk, inkludert solkrem. Dette er sjokkerende dyrt på Kreta. Generelt er jeg overrasket over hvor dyrt det var blitt på få år der nede. Vi kom hjem fra en uke i Chania-området i midten av august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_zero_*

*notere seg myggdreper, med store bokstaver*

da tar jeg med kosmetikk, kan bare kjøpe sånne små reiseflasker :)

å, enda over en måned igjen, og jeg har begynt å pakke kofferten :gjeiper:

reisefeber :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til myggdreper som du plugger i kontakten er det lurt å ta med en tube Eurax. Smør deg med litt om kvelden, myggen liker ikke lukten og du unngår bitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...