Gå til innhold

Gravid og kaloriinntak


¤Linda¤

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 17. Spiser 4/5 måltider om dagen. Det blir for det meste et par knekkebrød med brunost til frokost,lunsj og kvelds(mellommåltid av og til) Så spiser jeg normal middag. Spiser ikke NOE snop og drikekr ikke brus pga kvalme.

Men nå tenker jeg at det kanskje er veeeldig mange kalorier med all den brunosten?

Vil være sunn,men ikke bli et berg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe,en smule overdrevet men :fnise: Vet bare det er en del kalorier i det. Tusen takk for tips!

Samtdig som det ikke er mye kalorier i knekkebrød =)

Kos deg og nyt tiden du nå har foran deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenker på er ikke kaloriene i brunosten, men at det er veldig mye sukker i brunost... det kan kanskje påvirke blodsukkeret i negativ retning, spesielt hvis du står i fare for "svangerskapsdiabetes" eller lav glukosetoleranse under svangerskapet. (Jeg hadde lav glukosetoleranse under svangerskapet, og måtte holde meg unna sukker)

Ut over det tror jeg ikke brunosten har noen betydning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt valgt bort brunosten på noen av knekkebrødene. Ikke nødvendigvis pga kaloriinnhold, men fordi, som gjest over her påpeker, at brunost kan gi store blodsukkersvigninger. I tillegg er brunost relativt fett- og karbohydratrikt, og kan dermed med fordel byttes ut med noe som inneholder mer proteiner. Det er viktig å få i seg tilstrekkelig med protein, uansett om man er gravid eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...