Gå til innhold

Papirløs person, anmeld?


Gjest ..

Anbefalte innlegg

Eg har informasjon om ein papirløs "flyktning" som er i ferd med å ta ein flytur ut av norge, for så å komme tilbake. (Reiser på falskt/lånt pass) Eg har, av grunner eg ikkje vil gå inn på, eit ønske om å stoppe dette.

Korleis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjønner du vel selv hvis du tenker etter?

Hvis du ikke skjønner "løsninger" så kan du la være, for da har du ikke begrunnelse nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner du vel selv hvis du tenker etter?

Hvis du ikke skjønner "løsninger" så kan du la være, for da har du ikke begrunnelse nok.

Det var da eit ufattelig hjelpsomt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it, men kvinneguiden er kanskje et av de minst nyttige stedene å henvende seg til i en slik sak. Det må da være mye lettere å løfte opp telefonen og spørre politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it, men kvinneguiden er kanskje et av de minst nyttige stedene å henvende seg til i en slik sak. Det må da være mye lettere å løfte opp telefonen og spørre politiet.

Var det jeg jo tenkte TS kunne klare å komme frem til selv - noe som åpenbart var for inviklet å skjønne for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det politiet ein skal snakke med då? Naudtelefonen? Når det virker like rimelig å kontakte enten UDI eller passkontroll på flyplass? (Det er berre timer om å gjør nemlig.)

Er sinnsjukt hjelpsomt å komme med "tenk deg til løysning sjølv" svar då. Eg hadde håpa på å få svar frå nokon som faktisk visste slike ting reellt, spydige svar kan eg tenke meg fram til sjølv nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med politiet, fortell alt du vet til dem, og de kontakter passkontrollen på Gardermoen (hvis det er derfra personen reiser) som tar hånd om personen det er snakk om.

Evt tar politiet kontakt med passkontrollen i landet personen skal reise TIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt politiet og lagt fram saken til dem, og spurt dem om råd. Og da ringer du bare 02800 for å komme i kontakt med ditt lokale politi, det er ikke et nødnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har informasjon om ein papirløs "flyktning" som er i ferd med å ta ein flytur ut av norge, for så å komme tilbake. (Reiser på falskt/lånt pass) Eg har, av grunner eg ikkje vil gå inn på, eit ønske om å stoppe dette.

Korleis?

Kontakt politiet, det er de som er rette instans. Det beste er å ta kontakt med politiet på den aktuelle flyplassen, eller lokalpolitiet ved flyplassen (er politiet som er passkontrollen, untatt på Gardermoen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...