Gå til innhold

Mobilabonnement - best i test?

Væren

Anbefalte innlegg

Håper du vil trives med ditt valg i alle fall. Og at ikke din nåværende leverandør er like klønete til å portere nummeret som min var! Det tok to uker lengre enn det skulle, og kundeservice måtte kontaktes flere ganger. Pga at netcom ikke gjorde helt det de skulle.

Vel, fremdeles har jeg ikke kunnet putte det nye sim-kortet mitt fra Chess inn i telefonen min! :(

Ettersom jeg har ventet et par uker nå på nytt abonnement, har jeg ikke brydd meg om å kjøpe nytt ring-kontant kort fra Telenor, bare for at det plutselig ikke skulle virke neste dag...Vet jo aldri når det nye abonnenmentet trår i kraft. Derfor har jeg vært uten mobiltelefon i 2-3 uker allerede. Billig, men kjedelig :ler:

Lurer på hvem som sinker dette her, Telenor eller Chess?

Har sendt mail til kundebehandler i Chess og venter på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RINGE kundeservice for Chess pleier hjelpe, men jeg fikk alltid vite at feilen måtte ligge på "andre siden", for alt var rett hos dem, men etter et par tre tlefoner (sambo tok de fleste) så ordnet det seg tilslutt. Chess-mannen jeg snakka med var blid og grei i alle fall. Netcom har sendt emg et brev om at det kan bli lenge til jeg får siste regning (det sendte de meg en mail om også, etter at jeg sa fra om at jeg ikke ville betale en regning som gikk 3 måneder frem i tid. Den fikk jeg slippe å betale, "ny kommer snart" skrev den mannen, men det er nå to måneder siden, nå fikk jeg brev om at "det kan ta litt tid", så da så...

Men, mulig mail til kundeservice hjeløper like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal det kun ta 2 uker til du har bestilt nytt sim hos Chess til du får det. De har altfor få arbeidere til å klare den store pågangen det er hos Dem. Nå kan et sim kort ta opptil 5 uker før du mottar det i posten så det er bare å smøre på seg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sim-kortet har jeg mottatt for nesten 2 uker siden fra Chess, så det er ikke det det står på!

Men det står fremdeles "TELENOR" på telefonen min, så da er ikke nummeret portert fra Telenor ennå. Hvem sin skyld det er, vet ikke jeg, men jeg har sendt mail til både Telenor og Chess i dag, foreløpig uten å få svar.

2. gangen jeg purrer på dette, de blir vel lei av meg til slutt og slipper meg fram i køen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg væren.

Det som var feilen med mitt abonnement var at min mor stod som juridisk ansavrlig. (selv om telenor tidligere hadde sagt at jeg var juridisk eier). Og siden jeg bestilte chess-abonnementet i mitt navn, ble det nektet portering, da navnene ikke samsvarte.

Jeg ringte både til telenor og chess.

Hos telenor sjekket jeg om fødselsdatoen min var rett, og om hvem som stod som juridisk eier osv.

(det kan være skrivefeil av navnet ditt, hos en av leverandørene som gjør at portering er stoppet...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke årsaken er den samme hos meg. Jeg står jo selv juridisk ansvarlig, og har selv skrevet navnet mitt riktig på bestillingen jeg sendte Chess på nettet.

Tror nok heller det er den faktoren med altfor stort press hos Chess (det rimte!!! :ler: ) i disse dager som spiller inn.

Håper det ordner seg snart, for nå begynner jeg jo å bli litt lei av å vente!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ER masse press hos Chess, selvsagt, men porteringen trudde jeg det var telenor som var ansvarlig for?

Sambo ble ikke portert når han skulle fordi en server hos telenor, som utførte dette automatisk klokka tre om natta, var nede den natta, så det måtte skje manuelt neste dag... I alle fall var det dette han ble forklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan likegodt hende dette skjer midt på natta, altså? Jeg har liksom gått og ventet og ventet, og tenkt at når det ikke skjedde innen arbeidsdagens utløp, så må jeg i alle fall vente en dag til...og kanskje en til...og en til.....

Kanskje i natt? *forhåpning i blikket*

Vel, i morgen skal jeg opp kl. 05.50, så nå tar jeg kveld, så får de gjøre hva de vil med hele den forbaskede porteringen! :ler:

Nattiklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått beskjed om når porteringen skal skje? Jeg fikk en sms med tidspunktet (og det er klokka 3 om natta) Men gikk og venta hele dagen etterpå da, siden det ikke sjedde den natta, men så fikk jeg beskjed om en ny dato, også da klokka 3 om natta. Det skjedde midt på dagen den dagen da, etter at ejg hadde snakka med kundeservice på telefonen.

Har du ikke fått et tidspunkt, så skjer det neppe av seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg svar på mail fra Chess, de ba meg ringe og snakke med kundebehandler, for å få vite konkret når abonnementet mitt skulle bli aktivt.

Jeg ringte, og fikk beskjed om at det hele var klart fra deres side for lenge siden, men saken lå hos Telenor. Kundebehandleren var grei og hjelpsom, og kontaktet Telenor med en gang. Han fikk vite at det var personopplysninger som ikke stemte, og at jeg måtte ta kontakt med Telenor.

Da jeg ringte Telenor, viste det seg at fødselsdatoen min ikke stemte. Da jeg fikk telefonen i gave, hadde vedkommende som kjøpte den til meg glemt fødselsdatoen min, og oppgitt sin egen i stedet. Derfor stemte det overhodet ikke! :ler:

Jeg ringte deretter Chess, slik jeg var bedt om, og sa fra at de kunne bestille nummeret mitt på ny. Senere ringte Chess sin kundebehandler meg, og oppgav datoen for portering, kl. 03.00 natt til 22.11. Fikk også mail fra Telenor med samme dato og klokkeslett oppgitt.

Så da får vi bare håpe at det endelig ordner seg, for nå savner jeg telefonen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du... det lønner seg å ringe... Problemet ligger ofte på telenor/netcom sida, i alle fall er det det jeg har erfart alle de gangene noe har tatt tid....

Lykke til, håper du vil trives med Chess etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, fredagsbarn!

Jeg håper Chess blir bra og at jeg blir fornøyd!

Håper bare det virker den 22. om morgenen, da! Får sette inn sim-kortet om kvelden før jeg legger meg, så det er klart... :ler: *abstinens*

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så fint at du er fornøyd, Vigfa! Gleder meg til å ta abonnementet mitt i bruk, og har fremdeles ikke fylt på ringetid på Telenor ring-kontant kortet mitt i protest! :ler:

Jeg tipset en kollega på jobben om Chess, hun mente det kanskje kunne være noe for hennes datter og svigersønn som bruker mye mobiltelefon. Men svigersønnen hennes mente han hadde hørt en del ufordelaktig om Chess, så de ville visst ikke bytte.

I alle fall var servicen fra Chess upåklagelig, de ordnet fort opp i mitt tilfelle, og jeg håper resten blir like bra!

Lørdagsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...