Gå til innhold

Mobilabonnement - best i test?


Væren

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ikke å være særlig positiv overfor selgere som ringer meg hjemme for å selge noe. Takker som regel kort og konsist nei, og legger på...

Men i dag har jeg gjort noe jeg ikke pleier; nemlig takket ja til nytt mobilabonnement over telefonen! :roll:

Fra å ha hatt Telenor "Ring kontant" kort i et par-tre år, skal jeg nå snart få "YOU" abonnement med regning hver måned, og er litt spent på det! Selgeren hevdet at YOU var "best i test", bl.a. på "TV2 hjelper deg".

Tilbudet innebærer fast avgift på kr. 17,- pr. måned i ett år, fast ringepris på kr. 1,99 pr. minutt, uansett tid på døgnet, og uansett til hvilken telefon (fasttelefon, ulike mobilabonnement) og tekstmeldinger til 68 øre. Etter at det første året er omme, vil jeg få et tilsvarende tilbud. Det hørtes for så vidt så greit ut at jeg takket ja... (Så hvorfor sitter jeg alltid igjen med følelsen av å ha blitt lurt? :ler: )

Er det noen som kjenner til YOU abonnementet - og er dere fornøyd?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til You egentlig, men vet at jeg da mye heller ville valgt Chess Connect abonnement.. *sorry*. Der er månedsprisen 9kr, ringeprisen er 1,65kr uansett hvem og når du ringer (også fasttelefon), og meldinger koster 59 øre... Tror jeg ville sagt opp det You abonnementet jeg... :roll:

> www.chess.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange abo å velge mellom, jeg har nettopp byttet til PGOne, det billigste der, koster 29 kr pr mnd, og ringepris til fasttelefon og andre mobilabo er 1,89 og 69 til andre som har PGOne abo, og 59 øre for sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også chess, det er utrolig bra. koster som sagt 9 kr måneden og langt under ei krone pr melding. føler jeg ikke gjør annet enn å sende meldinger, men får positive sjokk hver gang regningen kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så veldig stor forskjell på 9 og 17 kroner pr. måned. Så nå tror jeg at jeg først og fremst kommer til å prøve dette YOU abonnementet, jeg! Men takk for innspill! Tar gjerne i mot flere. For hvis jeg ikke skulle komme til å bli fornøyd, kan jeg bytte senere, ikke sant?

Hadde forresten ikke hørt om verken YOU eller CHESS før, jeg! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også chess, det er utrolig bra. koster som sagt 9 kr måneden og langt under ei krone pr melding. føler jeg ikke gjør annet enn å sende meldinger, men får positive sjokk hver gang regningen kommer :D

Jeg har akkurat begynt å bruke mitt nye Chess-abonnement.

Gleder meg til å få regningen.... :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren da, se på reklamen på kg ;)

Jadda, masa! :ler: Men ukjent for meg FØR reklamen på KG!

Det jeg spurte om var faktisk:

Er det noen som kjenner til YOU abonnementet - og er dere fornøyd?

Spurte ikke om CHESS, jeg!!!

See? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Chess kommer best ut for alle "standardgruppene" når det gjennomføres slike tester, nesten hver eneste gang. )Og ja, det er chess-reklame på KG, *klikk, klikk*)

www.telepriser.no kan du selv finne ut hva som er billigst for deg, dette erpost og teletilsynets offisielle sider, ikke noe tull der nei.

Jeg har byttet til Chess, og det vil lønne seg masse for meg i alle fall. Min bror og min samboer har også byttet (min samboer jobber for chess da...) og ingen av oss angrer enda i alle fall. YOU har jeg ingen erfaring med (men holder meg borte fra alt som kommer fra netcom og telenor jeg, rett og slett fordi disse to generelt er dyrere enn alle andre)

Men er det mulig å ikke ha hørt om Chess eller YOU, desom du har tatt buss, sett tv, lest aviser eller generelt oppholdt deg plasser der reklame eksisterer? Og bytter du til et abbonnement du aldri har hørt om, bare fordi selgeren sa det var best i test hos tv2? Ikke meninga å være kritisk altså, men det ville ikke jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mulig å ikke ha hørt om Chess eller YOU, desom du har tatt buss, sett tv, lest aviser eller generelt oppholdt deg plasser der reklame eksisterer?

...og der følte jeg meg som en passe uopplyst sau, gitt! :ler:

Og bytter du til et abbonnement du aldri har hørt om, bare fordi selgeren sa det var best i test hos tv2? Ikke meninga å være kritisk altså, men det ville ikke jeg gjort.

Men det har nå altså jeg gjort! *idioten som jeg er*

Ikke utelukkende pga. "best i test" skrytet, men fordi jeg syntes det hørtes rimelig bra ut i pris. Det synes jeg faktisk fremdeles!

Hadde jo vært fint med et svar på det jeg spurte om, da... :wink:

Det ska'kke værra lett! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Hadde jo vært fint med et svar på det jeg spurte om, da...  :wink:

Ja, det har du rett i.

Jeg har hørt om det, jeg vet at jeg selv ikke ville velge det, og nei, sdien jeg ikke valgte det, så har jeg ingen erfaringer.

Sorry :-?

Men neida, du er ikke noen uopplyst sau, du bare minner meg om min mor. Rett og slett SER ikke reklamer noen plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men neida, du er ikke noen uopplyst sau, du bare minner meg om min mor. Rett og slett SER ikke reklamer noen plass :)

:wink: Å joda, jeg ser masse reklamer rett som det er, jeg! Men det betyr ikke at jeg reflekterer nøye over alle reklamene jeg ser, eller tenker "Oi, dette produktet må jeg jammen gjøre noe aktivt for å skaffe meg mer kunnskaper om!"

Har bare ikke tid til å engasjere meg i alt mulig, jeg! Men er'kke blind for det! Vil bare kunne ringe billig fra mobiltelefonen min når jeg trenger det, jeg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spurte jo faktisk hvorfor du satt igjen med følelsen av å bli lurt, og jeg synes du kan føle deg litt lurt når du får vite at Chess er en del billigere både på abonnementspris, ringepris og sms. Vet ikke hvor viktig dette er for deg da.. :)

Tok også et søk på TV2 Hjelper Deg sin side og fant da linken til testen hvor You riktig nok vant. MEN - de vant prisklassen for storforbruker, og testen er nesten halvannet år gammel. På den tiden fantes Chess såvidt bare. (Haha hør på meg, skulle trodd jeg var betalt! :)). Og jeg synes egentlig at en selger som selger et abonnement som tydeligvis er ment for småforbrukeren utifra argumentet at de vant best i test på TV2 (som storforbruker!) faktisk lurer deg...

> http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/art...articleID=35523

Men prisforskjellen er jo ikke sååå stor da, så det går jo alltids an å prøve det ut en stund. Håper du blir fornøyd ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til You egentlig, men vet at jeg da mye heller ville valgt Chess Connect abonnement.. *sorry*. Der er månedsprisen 9kr, ringeprisen er 1,65kr uansett hvem og når du ringer (også fasttelefon), og meldinger koster 59 øre... Tror jeg ville sagt opp det You abonnementet jeg...  :roll:

> www.chess.no

OKEI, OKEI!!! Dere vinner!

Nå har jeg fulgt rådet ditt, Mrs.B, og ringt YOU og sagt nei takk! Skal sende angrefrist-papiret også for sikkerhets skyld, sånn i tilfelle rottefelle. Og så har jeg klikket på Chess-linken her på KG og bestilt Chess-abonennement!

Var jeg flink nå?

Takk for innspill, alle sammen! Det er lett å gå seg vill i alle mulige tilbud og abonnementstyper når man ikke har det minste peiling, så det var visst bra at jeg fikk litt assistanse! :ler:

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På www.telepriser.no kan du selv finne ut hva som er billigst for deg, dette erpost og teletilsynets offisielle sider, ikke noe tull der nei.

Tok den testen jeg, og nedenfor kan dere se hvordan den slo ut for meg. Jeg ringer veldig sjelden fra telefonen min (noe jeg kanskje kan gjøre oftere framover, nå som det blir billigere - og ikke 4-5 kroner pr. minutt som nå med ring kontant...), så jeg tok utgangspunkt i 5 minutter ringetid pr. uke (ringer jeg, er det kun for å gi en kort beskjed. Ellers ringer jeg mannen min og legger på, slik at han må ringe meg :ler: ) og 20 SMS pr. uke - sånn bare for å ta utgangspunkt i noe.

Da ble resultatet slik:

You

You Only 99,03 [les mer]

Chess

Connect 100,29 [les mer]

Så egentlig ser det ut for at det er "hipp som happ" for mitt vedkommende! Men hva som vil lønne seg, avhenger jo av bruken, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

en krone i forskjell er nok litt hipp som happ ja, definitivt, men som du sier, du beruker den kanskje mer når det er billigere. forsøkte du å legge inn "antatt litt høyere forbruk", bare sånn for å se?

Ellers håper jeg du blir fornøyd med Chess, siden du nå valgte det.

en ting vi bare må huske på: Chess Connect er for småbrukere. Man skal ikke bruke den allverdens mye for King abbonementet lønner seg, enda så "storbrukeraktig" det ser ut. Når det er billigere å ringe bruker vi lettere mobilen. Økt bruk kan medføre at et annet abbonement vil lønne seg mer... Følg derfor litt med på regningene, og test på telepriser sånn en gang i blandt (med ungangspunkt i dine siste regninger) sånn at du ser om du har beveget deg over grensa... Prisene settes jo stadig nedover i denne markedet, så det lønner seg å følge litt med (og ikke ha 18 måneders bindingstid, slik "alle" telefoner selges med for tiden)

Håper du vil trives med ditt valg i alle fall. Og at ikke din nåværende leverandør er like klønete til å portere nummeret som min var! Det tok to uker lengre enn det skulle, og kundeservice måtte kontaktes flere ganger. Pga at netcom ikke gjorde helt det de skulle.

Sambo som ser på, og regner på, regninger fra ulike leverandører hver eneste dag sier en ting om netcom: de regningen er uoversiktelige, og ofte stemmer de ikke heller (når man legger sammen alle delsummene, så stemmer det rett og slett ikke). Hvordan regningene fra chess ser ut aner jeg ikke, ingen av oss har fått noen enda (og ikke har jeg fått denregningen fra netxom som jeg skulle få "rett etter porteringen" heller, noe som er snart en måned siden...)

Jaja, uansett, håper du blir fornøyd, det var egentlig bare det jeg skulle skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Fredagsbarn!

Ja, jeg prøvde å legge inn litt høyere forbruk etter at jeg hadde skrevet innlegget ovenfor, og da var det helt andre abonnement som lønnet seg!

Som sagt, så er jeg ikke noen storforbruker, og kommer heller ikke til å bli det. Men synes bare det kan være greit å slippe å gå tom for kontantkort dersom jeg skulle ha behov for telefonen. Jeg skal huske ditt tips om å følge med på og vurdere regning og abonnementstype!

Håper Chess blir bra for oss begge! :wink:

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra en telefonselger' date=' du gjør rett i og si opp you og heller bruke chess.[/quote']

Hvorfor mener du dette er rett, da? Er bare litt nysgjerrig på hvilke spesielle forutsetninger din bakgrunn som telefonselger gir deg for å mene at Chess er bedre enn YOU?

(NB: Ikke ironisk ment, altså!!! :wink:)

Nå venter jeg bare på telefon fra Chess om videre detaljer!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...