Gå til innhold

Finne ut hva mine hjertesaker er...


kaprifolen

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at jeg er politisk engasjert.

Men jeg synes det er vanskelig å finne ut hva som betyr mest for meg, siden alle partiene har ting jeg er enig i, og ting jeg er uenig i.

For å ta ett eksempel; jeg støtter innvandringspolitikken til FrP, men er jeg villig til å indirekte støtte utvidet oljeboring ved å stemme på de?

Jeg er i en fase i livet hvor egoistiske behov og idealistiske engasjementer lever i en salig blanding. Jeg går ikke på skole lenger, og er ikke avhengig av omsorg fra det offentlige, men disse sakene er viktige for meg! Samtidig er jeg av de som sliter med å komme inn på boligmarkedet, må ha to jobber for å få det til å gå rundt, og har erfart hvor uholdbart helsevesenet er i forhold til køer, utgifter etc.

Dessuten får urettferdighet og løgn meg til å se rødt! Når jeg leser at veiavgiften slettes ikke brukes til veier, men settes på konto, blir jeg rasende!!! Fangeren vår datt regelrett av bilen fordi det var så mye hull i veien et sted!

Jeg er for strengere fengselsstraffer, mer ressurser til politiet, lønnsøkning til helsearbeidere, og for høyere avgifter på "skitne" biler med tilhørende avgiftslette på miljøvennlige biler.

Strømmen skal ikke selges utelands, men gi lavere priser i Norge.

Soldatene våre skal få den anerkjennelsen de har fortjent, for de er faktisk i krig.

Bistanden til utlandet skal kuttes.

Synes det er vanskelig å finne et parti som har nok av de sakene som er viktige for meg, samtidig som jeg ikke føler at jeg støtter saker jeg er imot...

Flere som føler som meg? Og som har innspill som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det krever spesielle tiltak fra din side for å avdekke hjertesaker så tror jeg vi kan slå fast at du ikke har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeboring i Lofoten kommer uansett. Det er tåpelig å ikke stemme på et parti man ellers er enig med pga. dette.

Og, ja, oljeboringe kommer uansett. Ap "avventer en rapport" slik at de slipper å si noe før valget. Selvfølgelig vil de ha oljeboring. Ap har alltid vært en pådriver for kraft og industri.

Og SV, selv om de fikk rent flertall, ville oljeboringen bare blitt utsatt noen år. Staten trenger pengene, og SV vil ha størst mulig stat.

De fleste andre partiene er ikke så hyklerske at de sier de er mot noe de vet må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det krever spesielle tiltak fra din side for å avdekke hjertesaker så tror jeg vi kan slå fast at du ikke har noen.

Dette var da et unødvendig og teit innlegg?

Skjønner jo at du sannsynligvis bare er ute etter å irritere, men hvis du faktisk er så bak mål som du utgir deg for, så får jeg vel heller ta meg bryet med å presisere at saken er den at jeg har flere hjertesaker, som ikke samsvarer med alt partiene står for.

Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese innlegget mitt, så hadde du sett det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeboring i Lofoten kommer uansett. Det er tåpelig å ikke stemme på et parti man ellers er enig med pga. dette.

Og, ja, oljeboringe kommer uansett. Ap "avventer en rapport" slik at de slipper å si noe før valget. Selvfølgelig vil de ha oljeboring. Ap har alltid vært en pådriver for kraft og industri.

Og SV, selv om de fikk rent flertall, ville oljeboringen bare blitt utsatt noen år. Staten trenger pengene, og SV vil ha størst mulig stat.

De fleste andre partiene er ikke så hyklerske at de sier de er mot noe de vet må gjøres.

Konstrutivt sagt av deg. Takk.

Hmm... Ja det er slike ting som plager meg sånn... Jeg synes igrunn ingen av partiene har et snev av troverdighet eller integritet, men så kan jeg jo ikke la være å stemme heller.

Og å stemme på et parti som f.eks miljøpartiet de grønne føles på en måte som å legge stemmen min i bunnen av bunken, siden det er like sannsynlig at disse får reell makt, som at julenissen blir president...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å stemme på et parti som f.eks miljøpartiet de grønne føles på en måte som å legge stemmen min i bunnen av bunken, siden det er like sannsynlig at disse får reell makt, som at julenissen blir president...

Hvis det er disse du føler har den politikken som samsvarer mest med dine overbevisninger stemmer du på dem.

Det er uansett bedre enn å la vær eller å stemme blankt.

Et demokrati avhenger av at borgerne stemmer i henhold til sin overbevisning, og hvis ingen skulle stemme på de mindre partiene er man i allefall garantert at de aldri vil få politisk innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...