Gjest Sap Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Har fryktelig lyst til å gifte meg på Santorini, Hellas. Håper noen har peiling på dette: Hvordan fungerer egentlig vielser i utlandet om jeg gjør det borgerlig? Underskriver jeg papirer først ett sted så er det sermoni ett annet sted feks? Vil egentlig ha sermoni/gifte meg utendørs, med prest. Er dette mulig? Eller er det helst bare borgerlig man gjør dette? Om man vil gifte seg i den katolske kirka i Hellas, er det nok at bare en av de som skal gifte seg er katolsk?
Christal Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Her finner du mye stoff om å gifte seg i Hellas : Hellasforum Lykke til! Håper dere får det til -Hellas er bare SÅ romantisk sted å gifte seg og særlig på Santorini i solnedgangen :-)
Phaedra Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 (endret) Infoen om dokumentasjon kan du også finne her, her og her. weddingssantorini.com skriver dog at "Important notice: The local Bishop "Frangiskos" has informed us that he will no longer allow Catholic Weddings to take place in Santorini, as he states "in an effort to protect its commercialization"." Det samme står her. Om dette kun gjelder for wedding planners for utlandet vet jeg ikke. Du kan jo ringe til den katolske kirken (det er bare en) og spørre dem: info. Det står også at "Civil weddings can take place almost everywhere on Santorini. [...] We can arrange a ceremony at a private veranda of an old mansion, at your hotel, at a traditional winery. But why not trying something alternative….a wedding on a black beach, on a cruise ship or on the volcano island? Ask for more information her. Flere steder står det at Santorini tilbyr seremonien hvor som helst, så da er nok dette riktig for Santorini (det står ingen steder at prestene tilbyr dette, tvert imot står det flere steder at "the ceremony will take place in <thisandthat> church"). Men ikke alle de greske "reglene" gjelder overalt i Hellas :gjeiper: Endret 25. august 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå