Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Ja, tittelen sier jo sitt da. Jeg har fått noen hvite prikker i ansiktet som ikke gjør vondt eller klør, men det ser jo ikke veldig pent ut. Jeg har vært veldig heldig og aldri hatt uren hud, men nå har disse prikkene dukket opp da. Noen som aner hva det kan være??
Gjest Christabelle Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 (endret) Milier. Google it Endret 23. august 2009 av Christabelle
Gjest ts Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Takk for svar! Men de ser ikke ut til å være fylt av puss da :klø: Kan det være noe annet da? Eller "må" de ikke være fylt av puss?
Gjest Christabelle Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Puss? Mener du talg eller? Milier oppstår fordi "dritt"/døde hudceller blokkerer talget for å komme på hudoverflaten. Det er ikke betent (i motsetning til kviser). Du må skjære/stikke hull på huden for å klemme ut talget. Jeg ser veldig ofte folk som har milier, så du er ikke alene Talget er hvitt. Puss/sekret er gult. Så det er nok milier du har. Hvis du ikke er fortrolig med utklemming; ta en hudpleietime og be henne bruke tiden på å klemme ut (hvis du har ekstra mange). Hvis det er noen få, så tar hun de raskt. Milier er ikke farlig eller noe, men veldig irriterende. Så vær nøye med rens og eksfoliering av huden; det virker forebyggende.
Gjest ts Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Ja, talg er det vel egentlig jeg mener. Når jeg først fikk de trodde jeg det var stikk, for de ser litt sånn ut, men du tror likevel det er milier? (sorry, jeg må ha det inn med teskje). Er det veldig vanskelig å klemme dem ut selv? Jeg er student så hudpleietime er ikke det som står øverst på prioriteringslista
Gjest Christabelle Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Vel, du kan jo prøve selv .. Kjøp blodlansetter på apoteket (jeg bruker nålene man bruker til å sjekke blodsukker). Stikk litt på midten av milien. Det skal ikke gjøre vondt. Det kan blø, men det er ikke farlig. Klem ut forsiktig, og ikke bruk neglene. Bruk våte bomullspads. Husk å desinfiser før og etter. Veldig lurt å rense, eksfoliere og dampe først, da huden blir "mykere" og det blir lettere å få det ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå