Gå til innhold

Jeg er sulten hele tiden

Fremhevede innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet

Hei.. Dette er nesten litt flaut, men ok.. jeg skriver det likevel..

Jeg har merket at siden jeg byttet til p-pillen loette (eller hvordag det skrives) så har jeg nesten mistet følelsen av metthet!

Jeg går rundt å er så sulten at jeg er kvalm hele tiden!

Hvis jeg ikke spiser noe med en gang jeg står opp må jeg legge meg flat fordi jeg blir så kvalm av sult, noen ganger er det så gale at jeg føler jeg skal besvime.

Når jeg har spist noe føler jeg meg aldri mett.. Jeg passer selvfølgelig på hvor ofte og hvor mye jeg spiser slik at jeg ikke skal legge på meg, men det er jo ikke lett når jeg har det slik..

Bytting av p-pille går ikke, fordi jeg egentlig ikke burde gå på vanlig pille, men på minipille, men ingen av de som er på markedet har fungert for meg.. Derfor går jeg på loette fordi det er den pillen med minst fare for blodpropp.

Så, er det noe annet jeg kan forsøke? Kosttilskudd eller noe? Det er jo ikke helt sikkert at det er p-pillen sin feil. Er det noen mangel på vitaminer og sånn som kan vise seg på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk pakkningsvedlegget eller felleskatalogen.no og se om sult kan være en av bivirkningene. Evt snakk med legen.

Jeg har hørt at omega3 kan være med på å gi metthetsfølelse eller noe slikt, vet ikke om det stemmer da.

Skrevet

akkurat sånn som du beskiver det,TS, var jeg også. La på meg 10 kg på 6uker. P-piller og minipiller er desverre ikke for alle jenter. Jeg måtte slutte og da ble jeg som før igjen. Jeg ville benyttet meg av alternative løsninger. Kroppen din sier jo fra at dette er ikke bra for deg. Fælt å ha det sånn. Føler med deg.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Sjekk pakkningsvedlegget eller felleskatalogen.no og se om sult kan være en av bivirkningene. Evt snakk med legen.

Jeg har hørt at omega3 kan være med på å gi metthetsfølelse eller noe slikt, vet ikke om det stemmer da.

Ja, en av de mindre vanlige bivirkningene er endret appetitt og kvalme.. mindre enn en av hundre får endret appetitt, selvfølgelig er jeg en av dem.. Jeg er jo som en svamp for bivirkninger! Æsj..

Jeg får ta en tur til legen tror jeg.. kansje få tatt litt blodprøver og sånn..

Gjest Sandbekken
Skrevet

Sarah, hvilket alternativ funker for deg?

Skrevet
Sarah, hvilket alternativ funker for deg?

Vel.. det vil jo komme ann på mange ting da. Men for meg som har vært sammen med samme fyr i 5 år, så har vi regnet ut sikker periode. Dette fungerer helt perfekt for oss fordi jeg har helt stabil syklus og vi er begge to inneforstått med at hvis man likevel skulle blitt gravid, så er det ingen krise, selv om vi ønsker å vente.

Dette er altså kun for par i stabile forhold og som er klar over den lille risken. Men har man stabil syklus så fungerer det utmerket, for oss i allefall. Og dette har fungert i 3 år for vår del. vil du vite mer om hvordan dette fungerer så si fra-

men kroppen min takler ikke å bli proppet med hormoner.

Skrevet
Ja, en av de mindre vanlige bivirkningene er endret appetitt og kvalme.. mindre enn en av hundre får endret appetitt, selvfølgelig er jeg en av dem.. Jeg er jo som en svamp for bivirkninger! Æsj..

Jeg får ta en tur til legen tror jeg.. kansje få tatt litt blodprøver og sånn..

Det er litt surt da... er flere år siden jeg gikk på loette.

Ta en prat med legen :)

Det finnes jo også slike gadget saker som man regner ut når man har eggløsning og sånn også, pearly tror jeg en av dem heter.

Jeg er ingen fan av sikkre perioder, men når man er i et stabilt og fast forhold, og man er enige om at det ikke er krise hvis en skulle bli gravid så er det noe annet.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)
Det er litt surt da... er flere år siden jeg gikk på loette.

Ta en prat med legen :)

Det finnes jo også slike gadget saker som man regner ut når man har eggløsning og sånn også, pearly tror jeg en av dem heter.

Jeg er ingen fan av sikkre perioder, men når man er i et stabilt og fast forhold, og man er enige om at det ikke er krise hvis en skulle bli gravid så er det noe annet.

Uff.. å kødde med kroppens hormoner er ikke bra kjenner jeg.. det burde finnes flere alternativ!

Jeg så litt på den siden som ble linket til, men de metodene virker jo veldig usikkre, og graviditet er ikke noe jeg ser for meg hadde vert så smart med det første. Jeg har høret at når man først slutter på pillen blir man ekstermt fertil den første tiden, så jeg vet rett og slett ikke om jeg tørr å prøve disse metodene jeg...

Slike gadgets som du nevner virker heller ikke så kjekt å rutte med, når alt må planlegges så nøye hele tiden..

Håper forskerene snart blir fedig med den p-pillen for menn!!

Nei, det blir nok en ny runde med legebesøk og slikt ja!

men takk for tips jenter! Jeg setter pris på det :)

Endret av Sandbekken
Skrevet

Ønsker deg lykke til. Ikke noe godt å ha det sånn som du har det nå.

:klemmer:

Gjest Sandbekken
Skrevet
Ønsker deg lykke til. Ikke noe godt å ha det sånn som du har det nå.

:klemmer:

Tusen takk søte Sarah! :)

Skrevet

Lykke til, håper du finner noe som kan fungere :)

Hormon prevensjon fungerer ikke like bra på alle.. enig med at p-pillene for menn bør komme på markedet snart!

Gjest Sandbekken
Skrevet
Lykke til, håper du finner noe som kan fungere :)

Hormon prevensjon fungerer ikke like bra på alle.. enig med at p-pillene for menn bør komme på markedet snart!

Tusen takk tl deg også :)

Det med p-piller til menn blir vel en stor diskusjon når de først kommer ut! Sikkert mange som setter seg på bakbena da.. Haha!!

Gjest Sandbekken
Skrevet
De hellige testiklene :lete:

Ja, det er jo tross alt manndommen man snakker om.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...