Gå til innhold

Uvanlige jentenavn

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Meg:)
Jorånd, Laudith, Hedløy, Osenia, Indianna, Jørgine/a, Serina/e, Orkane, Kiruna, Storma, Håvarda, Bårdanna, Teodora, Tilla, Konstanse, Millie, Maren, Lagerta, Dordi, Durdei, Gjertine, Alida, Sigrun

Noen er klart finere og noen får meg bare til å le :lol:

Noen er svært sjeldne, andre kjente, men ikke mye brukte..

Oprah Aida

Lilla Rosa

Guri Malla

Noen kombinasjoner bør man kanskje holde seg unna :hoho:

Aida synes jeg er veldig pent :) Særlig som første fornavn, f.eks. Aida Isabell, eller Aida Elise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Etter å ha lest hele tråden her, ser jeg at mitt favorittnavn ikke er nevnt. Møtte ei jente som heter Othelia (ikke Othilie, Otilie eller Ophelia ) og synes dette navnet er utrolig nydelig. Tror det er et gammelt norsk navn? Jenta selv var strålende fornøyd med navnet sitt og har fått masse positive tilbakemeldinger, selv om selvsagt noen voksne synes navnet er "rart".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ohyez
Kjenner noen som heter Tale, også kombinasjonen Tale Abelone er veldig uvanlig. Syns et litt stillig jentenavn er Tone Rose. Sier du det litt fort høres det ut som eventyr navnet Tornerose. Sol er også flott men vet ikke om det er lovlig. Hva sier du til det?

Sol er lovlig. Samboeren til min bror heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om ei som heter Katea, og ei som heter Ærle til mellomnavn. Spesielle navn jeg aldri før hadde hørt. Det første i kombinasjon med navnet Tiril.

Charlen er vell kanskje også et sjeldent navn, og Frid..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hva med Ølborg? :skratte: en av oldemødrene mine het det....

Isis synes jeg er utrolig fint og spesielt. Har en venninne som heter det, hun er oppkalt etter en dronning fra Egypt..:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest Leileen

Kjenner ei som skulle hett Sjur Pedro om hun ble gutt. Heldigvis at hun ble jente!

Ei godt voksen dame fra bygda het Fay Katja, men byttet selv navn til Fyttikatta ettersom hun likevel ble kalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanta til ei jeg vet om har kalt veslejenta si for andrine indiana.. andrine er jo et veldig fint navn, men indiana? har aldri hørt det før =P

ellers så liker jeg Tomine, Mariel (uttales mAriel), Mariella, Alina.. vet ikke hvor uvanlige disse er da ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indiana er visst et gammelt norsk navn faktisk - som betyr "kvinne fra India" ;) Men de fleste tenker nok heller på delstaten i USA :fnise: Ikke et navn jeg ville valgt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*
Jeg er så glad i jentenavn jeg. Skal ikke ha barn selv enda, men liker å tenke på jentenavn likevel. Er godt å være litt forbredt også :)

Vet dere om noen uvanlige jentenavn da? Ser det har vært en tråd om uvanlige guttenavn så.

Kan jo nevne et uvanlig jente navn.

Ilvie

Har aldri hørt det navnet før. Syns det er veldig fint :) Jenta som het det var veldig søt og det hjelper også :)

Andrianna og synne, selma. Eirin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha uvanlige navn så kommer det noen her: Skjalvor, Signora, Andora, Hilveig, Hagny, Igny, Doris, Svanaug...

Om du vil ha noen skjeldne og vakre; Iris, Astrid, Ylva, Luna, Solveig,

Astrid og Solveig er det mange som heter:)

Runa er fint:) og Ella... men jeg er generelt svak for -a endinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...