Gå til innhold

Uvanlige jentenavn


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Jeg er så glad i jentenavn jeg. Skal ikke ha barn selv enda, men liker å tenke på jentenavn likevel. Er godt å være litt forbredt også :)

Vet dere om noen uvanlige jentenavn da? Ser det har vært en tråd om uvanlige guttenavn så.

Kan jo nevne et uvanlig jente navn.

Ilvie

Har aldri hørt det navnet før. Syns det er veldig fint :) Jenta som het det var veldig søt og det hjelper også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har siden jeg var 3 år har jeg sagt at jeg skal ha ei jente som heter Emilie.Så fant jeg ut at Ida også er veldig fint,så da fant jeg ut at jeg kunne kaste på Ida først og bruke Emilie som mellomnavn.Men så fikk jeg øynene opp for navnet Tiril som jeg også synes er veldig fint.

Men Ida Tiril Emilie høres ikke bra ut :-?

Derfor må jeg enten av 3 jenter ved navn Ida,Emilie og Tiril eller 2 jenter Ida Emilie og Tiril eller 3 meget feminine gutter.

Ække spørsmål en gang her i gården :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du vil ha uvanlige navn så kommer det noen her: Skjalvor, Signora, Andora, Hilveig, Hagny, Igny, Doris, Svanaug...

Om du vil ha noen skjeldne og vakre; Iris, Astrid, Ylva, Luna, Solveig,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fortsette på tuppelures tankesprang:

Sigurda, Josteina, Alfa, Petrine, Øivor.

Kanskje ikke så vakre, men ganske sjeldne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris og Solveig, er det så uvanlig og skjelden da?

Vet om noen skjeldene jente og guttenavn, men det er venner av meg, så jeg tror ikke jeg skriver det her. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For å fortsette på tuppelures tankesprang:

Sigurda, Josteina, Alfa, Petrine, Øivor.

Kanskje ikke så vakre, men ganske sjeldne  :P

Tankesprang og tankesprang............ :) Det er faktisk navnet til min datter og min oldemor. To av de syv Torstina'ene jeg har klart å spore opp de siste 200 år.

Men jeg har full forståelse for at navnet kan høres utrolig ut for mange..... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ariel, Amaryllis, Ilja, Safira, Ayla, Jasmine, Vendela og Carmen er noen av navnene jeg har sansen for selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en jente her inne som heter Leontine, er ikke det flott??

Jeg har bare et kjedelig A4 navn, skulle ønske foreldrene mine hadde hatt litt mere fantasi da jeg ble født.... :-?

Mine barn har tre fornavn hver, og er de eneste i Norge om sine kombinasjoner....

Min oldemor het Sofie Lorenze Anna....

Stiiilig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Doris og Solveig, er det så uvanlig og skjelden da?

Vet om noen skjeldene jente og guttenavn, men det er venner av meg, så jeg tror ikke jeg skriver det her.   :blunke:

Solveig er vel ikke så uvanlig... Kjenner mange som heter det. Men det er et veldig pent navn. Det skal jeg være 100% enig i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får jeg flere barn en gang i tiden og det blir jente,så skal hun hete INGLEN.

Har bare hørt om ei som heter det og jeg sjekka med navnestatistikken på statistisk sentralbyrå og det er 3,2 eller 1 som heter det i hele landet.

Så det er fint å ha noe som ikke er så kjent.

Så liker jeg nok navnet kjempegodt fordi jeg liker den jenta som bærer det allerede.

Har nok noe å si det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Solvår og Solgunn er veldig fine navn, jeg...i tillegg til Tirill som allerede er nevnt....

En annen kobinasjon av navn er Inger Linn som jeg også synes er veldig fin selv om det ikker er veldig uvanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...