Gå til innhold

Uvanlige jentenavn

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kirsten

jeg drømmer stort om to jenter, og de skal hete Bronwyn og Briony :) Ikke veldig praktisk i norge, men nå bor jeg i usa sammen med en engelsktalende mann, så det går nok greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_*Bringebær*_*

Jeg liker så godt Ellisiv. Det er en norrøn versjon av Elisabeth, som er familienavn på morssiden. Jeg er gravid nå, så dersom vi får en jente er det mulig jeg legger inn noen aksjer på det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Jeg er så glad i jentenavn jeg. Skal ikke ha barn selv enda, men liker å tenke på jentenavn likevel. Er godt å være litt forbredt også :)

Vet dere om noen uvanlige jentenavn da? Ser det har vært en tråd om uvanlige guttenavn så.

Kan jo nevne et uvanlig jente navn.

Ilvie

Har aldri hørt det navnet før. Syns det er veldig fint :) Jenta som het det var veldig søt og det hjelper også :)

Elina

Elvira

Erle

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest

Milja (19 stk som første fornavn, 9 som eneste navn i Norge)

Milrid (16 stk første fornavn, 12 som eneste i Norge)

Milli (21 som første fornavn, 12 som eneste navn i Norge)

Alle disse tre sjeldne navna synes jeg er utrolig fine! -Å så er de på en måte ikke alt sor spesielle heller, synes jeg da.. :) Hva synes dere om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min heter Serine, og det er ganske sjeldent, ca 250 personer i Norge som heter det.

Har en kusine som heter Edith Constanse - jeg syns riktignok det er fælt - men det er nok ikke mange i Norge som heter det.

Ellers syns jeg Tindra er veldig søtt og fint, og det er sjeldent i Norge da, bare 10 stykker som heter det, men det er mer vanlig i Sverige nå...

Alida er veldig fint, og det er ikke mange som heter det heller.

Endret av Lubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08
sier ikke at ungen må ha engelske navn! synes bare en må ta i betraktning navnet i forhold til verdensspråket vårt. og vi kan jo ikke nekte for at engelsk er det som blir brukt!

oki så var kanskje ikke juleshopping det beste eksemplet men hva om datteren din ønsker å studere i utlandet da? eller dra på språkreise i alder av 16? eller hva om hun blir en kariærekvinne og leder for en stor bedrift som har kontakter med utlandet og så skal hun hete fi**e?? for det er det fanny betyr!!

det var det som var mitt poeng her ...

jeg synes forresten at norske navn er kjempefine jeg.. men det er noen navn jeg hadde styrt unna

Vet dette svaret var litt gammelt, men må bare legge til en liten kommentar;

Fanny er da virkelig ikke et ord for fitte. Fanny er et fint ord for rumpe. Kjenner ei lita jente som heter Fanny Alice, og elsker det navnet over alt på jord. Helt nydelig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge svensk wikipedia skal Fanny visstnok bety Fransk Jente. Og er den kvinnelige versjonen av herrenavnet Francis. :)

(kjapt søk på google).

Jeg syns Tara er et flott jentenavn.

Og jeg liker mitt eget, Kari. Blir mer og mer glad i det, siden det er så få unge jenter i dag som heter Kari.

Styrer litt unna de klassiske bibelnavnene, de er veldig poppis om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette svaret var litt gammelt, men må bare legge til en liten kommentar;

Fanny er da virkelig ikke et ord for fitte. Fanny er et fint ord for rumpe. Kjenner ei lita jente som heter Fanny Alice, og elsker det navnet over alt på jord. Helt nydelig er det.

I USA er fanny et ord for rompe ja, men i UK/Australia (og sikkert resten av the Commonwealth) så er fanny et slanguttrykk for fitte...

Elllers så synes jeg man ikke nødvendigvis er så nøye med at navn skal kunne uttales på engelsk, mitt navn kan det ikke og jeg overlevde fint 3 år i UK. Men jeg tror likevel jeg ville styrt unna navn som Fanny og Odd Simen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I USA er fanny et ord for rompe ja, men i UK/Australia (og sikkert resten av the Commonwealth) så er fanny et slanguttrykk for fitte...

Elllers så synes jeg man ikke nødvendigvis er så nøye med at navn skal kunne uttales på engelsk, mitt navn kan det ikke og jeg overlevde fint 3 år i UK. Men jeg tror likevel jeg ville styrt unna navn som Fanny og Odd Simen... ;)

Odd simen!! jeg dør av latter!!!! fantastisk!

syns Konstanse er et litt gøy navn, og Hedda, men det er kanskje ganske vanlig..

Ellers så var det noen som nevnte Lenine eller noe slikt, det blir litt som Hitlerine for min del altså.. HAr forsåvidt sett en gutt bli kaldt Lenin-André, og det syns jeg er helt på kanten.

Forøvrig er jeg ikke så glad i å benytte navn som er mer vanlig til etternavn som fornavn.. slik som Eira og Giske som har vært nevnt. Syns det er griet at navn stort sett har funksjon som enten fornavn eller etternavn.. mindre forvirring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilleMolly

Et navn jeg har forelsket meg i er Emelita. Kommer selv fra latinamerika, så vil jo helst ha et navn med røtter derfra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
:ler:

Ja, den største navnkriterien er jo ombarnet kan dra på juleshopping i London. For da må man jo rope ut til alle og enhver hva man heter... :ironi:

Skjønner ikke hvorfor man må gi ungene engelske navn i Norge?

Fanny hehe. Nei helt enig, man kan rett og slett ikke kalle ungen sin Fanny.. Det er kanskje det mest vanlige navnet på det kvinnelige kjønnsorgan, bortsett fra pussy (i UK)

Dersom man tenker seg om så gjør man ikke det. Tenk på hvor internasjonalt samfunnet allerede er i dag, tenk hvordan det er på 20-30 år... Hvor mange har ikke i dag bodd i UK, jobber med noe som gjør at man må være i kontakt med noen der osv. Nei Gud hjelpe meg, det får være måte på... Tenk om stakkaren skulle gi ut en bok?? Finner seg en britisk ektemann??

Bortsett fra det liker jeg godt navnet Hanna, Mariell og Julie. Er ikke så glad i jentenavn som er omgjorte guttenavn: Oline, Bjørnhild, Andrea, Oddveig, Oddhild. Og navn som Ranveig, Solgunn, Hildegunn, Svanhild, Åshild..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøtto
Synes Solvår og Solgunn er veldig fine navn, jeg...i tillegg til Tirill som allerede er nevnt....

En annen kobinasjon av navn er Inger Linn som jeg også synes er veldig fin selv om det ikker er veldig uvanlig...

jeg har solvår som mellom navn. Hanne Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...