Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #121 Del Skrevet 19. oktober 2007 hjelp så mange påfulgnavn det var her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melloz Skrevet 19. oktober 2007 #122 Del Skrevet 19. oktober 2007 Dattera mi heter Alvilde. Hun er oppkalt etter min manns farmor, som hun deler fødselsdag med og vi er kjempefornøyde med navnet. Det er jo i grunn samme navnet som Alfhild og Alvhild. Og Vilde, som jo er vanligere nå, er en kortform av Alvilde. Jeg syns også at Alvilde er et nydelig navn, som jeg gjerne skulle ha brukt på eventuelle barn hvis det ikke var for at sambo nekter... Aasine, Tomine, Alma, Ruth og Cornelia er sjeldne(?) navn som jeg syns er pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 19. oktober 2007 #123 Del Skrevet 19. oktober 2007 hjelp så mange påfulgnavn det var her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 #124 Del Skrevet 19. oktober 2007 finja ejila amelia liker det siste godt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 20. oktober 2007 #125 Del Skrevet 20. oktober 2007 Om du vil ha uvanlige navn så kommer det noen her: Skjalvor, Signora, Andora, Hilveig, Hagny, Igny, Doris, Svanaug... Om du vil ha noen skjeldne og vakre; Iris, Astrid, Ylva, Luna, Solveig, he he, min oldemor het faktisk Signora Julita.... vakkert navn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 20. oktober 2007 #126 Del Skrevet 20. oktober 2007 Lette i gamle forlkeregistreringer da vi fikk vite at vi mest sannsynlig ventet jente. Her er et utvalg interessante, uvanlige og spesielle navn fra folketellingen i Kristiania i 1875: Abigel Adah Agnel Alethe Alette Alida Alida Alma Alvine Aminda Anderine Andrine Andrine Annir Antonie Arenthine Arnolda Asora Berline Bianca Bjarnhild Bognil Bol Bolette Canette Caspara Charel Cilia Concordia Dora Edle Elida Ellevine Elma Elvida Elvina Elvine Elvira Emeli Engelina Eremine Erikke Eveline Fernanda Fransiska Gelina Hada Hansine Heline Henrikka Hilma Hulda Haakine Irma Isidore Juliane Karie Killa Kirstine Kistine Koraline Larsine Leorine Lin Lucie Lydia Magli Magna Malie Maline Mariane Martea Milia Nini Olia Oline Oluffa Otilde Ovidia Ovidia Petronilla Ragna Randine Rangele Rassemine Rigine Rosalia Samuline Sanna Scarlotte Sefrine Sekunda Sibilla Sirene Siselin Sjura Sorine Sygni Ternille Thaila Thalida Thalmine Thekla Theresie Thorine Tiane Tilla Tonette Torine Ursilla Viil Wulfhilda Zartasha Zidselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 20. oktober 2007 #127 Del Skrevet 20. oktober 2007 Alma - Nydelig! Bolette - Det het mormor, glad jeg ikke er oppkalt! Elida - Kjempefint! Elma - Fint! Irma - Fint! Sanna - Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_iris_* Skrevet 29. oktober 2007 #128 Del Skrevet 29. oktober 2007 jeg heter iris, har ikke møtt på noen som heter det enda- er fornøyd med det :-D noen som vet hvor mange som heter det i norge? 'digger uvanlige navn- forsvinner ikke i mengden..flott;D' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2007 #129 Del Skrevet 29. oktober 2007 jeg heter iris, har ikke møtt på noen som heter det enda- er fornøyd med det :-D noen som vet hvor mange som heter det i norge? 'digger uvanlige navn- forsvinner ikke i mengden..flott;D' www.ssb.no/navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kokko... Skrevet 29. oktober 2007 #130 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jade Felin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 30. oktober 2007 #131 Del Skrevet 30. oktober 2007 datteren min heter milla. det synes jeg selvsagt er fint - og så kastet vi på amalie - etter tenåringen som bor hos oss innimellom - ellers liker jeg fanny, karla, gerda, dagny, klara, solvor, zoe og alma - sjeldne nå men ikke før - bortsett fra zoe - som jo ikke er direkte norsk - jeg synes det er litt viktig å tenke hva navnet evt kan bety hvis unger bestemmer seg for å reise utenlands når ho blir stor! FANNY!!! mine venner.... INGEN kan ville sin unge noe så vondt! hun vil jo aldri kunne reise til london på juleshopping! eller studie tur til statene?? hvorfor ikke bare kalle henne Fi**e og bli ferdig med med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2007 #132 Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg synes det er litt viktig å tenke hva navnet evt kan bety hvis unger bestemmer seg for å reise utenlands når ho blir stor! FANNY!!! mine venner.... INGEN kan ville sin unge noe så vondt! hun vil jo aldri kunne reise til london på juleshopping! eller studie tur til statene?? hvorfor ikke bare kalle henne Fi**e og bli ferdig med med det! Ja, den største navnkriterien er jo ombarnet kan dra på juleshopping i London. For da må man jo rope ut til alle og enhver hva man heter... Skjønner ikke hvorfor man må gi ungene engelske navn i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 23. november 2007 #133 Del Skrevet 23. november 2007 sier ikke at ungen må ha engelske navn! synes bare en må ta i betraktning navnet i forhold til verdensspråket vårt. og vi kan jo ikke nekte for at engelsk er det som blir brukt! oki så var kanskje ikke juleshopping det beste eksemplet men hva om datteren din ønsker å studere i utlandet da? eller dra på språkreise i alder av 16? eller hva om hun blir en kariærekvinne og leder for en stor bedrift som har kontakter med utlandet og så skal hun hete fi**e?? for det er det fanny betyr!! det var det som var mitt poeng her ... jeg synes forresten at norske navn er kjempefine jeg.. men det er noen navn jeg hadde styrt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2DCC96 Skrevet 23. november 2007 #134 Del Skrevet 23. november 2007 Tror en del trenger å oppdatere seg på navnstatistikk her, for mange av de navnene som nevnes er på navntoppen de siste årene og veldig poppis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deborah Skrevet 23. november 2007 #135 Del Skrevet 23. november 2007 Noen uvanlige pikenavn: Camille (hvis jeg får en datter skal jeg kombinere dette med et mer klassisk mellomnavn) Vera Marina Melina Melissa Melinda Nicoline Wanda Lucinda Kristiane Cindy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutrisse Skrevet 23. november 2007 #136 Del Skrevet 23. november 2007 Venninnen min har et stor navneleksikon og der fant vi navnet Sædis. Ikke hel vanlig nei. Et annet sjeldent navn nå om dagen er Akseliane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Julie Skrevet 23. november 2007 #137 Del Skrevet 23. november 2007 Her er et utvalg interessante, uvanlige og spesielle navn fra folketellingen i Kristiania i 1875: Bjarnhild Wulfhilda Fasinerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heggis Skrevet 28. januar 2008 #138 Del Skrevet 28. januar 2008 Serianna er ett fint og gammelt navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #139 Del Skrevet 28. januar 2008 Min datter har et NYYYDELIG navn som også er et av de sjeldneste i Norge. (Hun var nr 10 med det navnet) Men siden jeg vil at det skal forbli sjeldent vil jeg ikke skrive det her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_marlen_* Skrevet 29. januar 2008 #140 Del Skrevet 29. januar 2008 Min datter har r verken i skrivemåte eller uttale,DEt er IKKE samme navnet! Marlen er ikke det samme som Malén. Marlen er det samme navnet som Malén i samme grad som Katrine/Kathrine/Catrine/Cathrine, Karina/Carine, Marte/Marthe, Grete/Grethe, Ingrid/Ingri, osv. er de samme navnene.. de staves forskjellig men uttales helt likt (i hvertfall på den kanten av landet jeg bor, mulig det er noen dialektforskjeller jeg ikke vet om) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå