Gjest Gjest_jolla_* Skrevet 5. oktober 2007 #101 Del Skrevet 5. oktober 2007 Bestemoren min het Wanda, synes det er ganske fint navn. Ellers synes jeg Mabel er fint, men kanskje mer vanlig for engelsktalende enn norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. oktober 2007 #102 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har også hørt/sett navn som Torvalda, Osvalda, Jørgine, Jørgense, Joakime, Signora, Orpa, Zippora, Harda... Mye artig å se hvis du kikker deg litt rundt på kirkegårder - anbefales til folk som vil ha spesielle eller gamle navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Tamara Skrevet 5. oktober 2007 #103 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Min datter heter ikke Marlen heller hun da... Hun heter Malén Hvordan kan du si at jeg skriver navnet hennes feil? Å, himmel og hav som dere kicker på dette da!!! Ser dere ikke at "feil" er i gåsetegn??????? "Feil" i fht de 424 andre som har det navnet. Det er da vel samma navnet, bare med en annen stavemåte. (hehe, nå skal dere vel kicke på det oxo.....!) Det er jo ikke det samme navnet, i mine øyne. Det blir jo so å si at Ola og Ole er samme navn, bare stavet forskjellig? Eller Peter og Petter. "Sjeldne" navn jeg syns er fine: Eira Ylva Alva Rose Mathea Nora(h) Amaris Tilje Tilde Vilja Linde Mille Milla Endret 5. oktober 2007 av Line Tamara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 5. oktober 2007 #104 Del Skrevet 5. oktober 2007 De mest uvanlige jentenavnene jeg vet om er: Valyda Haralda Gørli Men om det er navn jeg ville gitt mitt barn er heller usikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 6. oktober 2007 #105 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jentenavn som nesten ikke noen blir døpt de siste 3-5 åra er bl.a. Ellen, Linda, Elin, Gro...osv. m.a.o navn som var veldig vanlig i min genrasjon, hadde flust av disse i klassen, men nesten ingen blir døpt det i dag. SÅ er man ute etter et navn ingen andre har i barnehagen er dette vinnere tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. oktober 2007 #106 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Jenta vår heter Marielle + et fornavn til som er veldig uvanlig. (Ingen andre som har fornavn nr.2 i Norge). Da jeg ble gravid igjen var et av forslagene Carmen Lenina. Men så kom det en liten gutt ut, og han fikk navnet Matheo + et navn til som matcher storesøsters. Endret 6. oktober 2007 av la Flaca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 6. oktober 2007 #107 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jepp, hun heter det. Er visst ca 80 kvinner som heter det. Fint navn, ja. Giske var ganske spesielt... Giske er spesielt ja, litt for spesielt syns jeg til at ei jente skal ha det som fornavn. Det er vanlig med Giske som etternavn, men det verste er at hvor jeg er ifra er det en plass som heter Giske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matty Skrevet 7. oktober 2007 #108 Del Skrevet 7. oktober 2007 LNaa vet ikke jeg hva som er pop i barnehagene for tiden, men jeg liker eldre navn. Baade norske og mer internasjonale.. Ruth Sofie Alfil(bestemor's tante og ganske spesielt) Jenny Amalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 7. oktober 2007 #109 Del Skrevet 7. oktober 2007 Om du vil ha uvanlige navn så kommer det noen her: Skjalvor, Signora, Andora, Hilveig, Hagny, Igny, Doris, Svanaug... Om du vil ha noen skjeldne og vakre; Iris, Astrid, Ylva, Luna, Solveig, Astrid og Solveig er vel ikke akkurat sjeldne navn?!? Vet av mange som heter det jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. oktober 2007 #110 Del Skrevet 8. oktober 2007 Magdalena er et nydelig navn, kanskje ikke helt sjeldent, men man hører det nesten aldri i bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. oktober 2007 #111 Del Skrevet 8. oktober 2007 Astrid og Solveig er vel ikke akkurat sjeldne navn?!? Vet av mange som heter det jeg;) Jeg også, men ingen av Astrid'ene jeg kjenner er små barn. Andre uvanlige barnenavn er Randi, Kari, Bjørg, Rut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BenedicteK Skrevet 16. oktober 2007 #112 Del Skrevet 16. oktober 2007 hørte om noen som kanskje skal kalle datra si for Alvhild. Aldri hørt det navnet før jeg da. Lilja synes jeg er pent, eller Lillya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #113 Del Skrevet 16. oktober 2007 Nå vet jeg ikke om det er nevnt, men har alltid likt navnet Alva veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 16. oktober 2007 #114 Del Skrevet 16. oktober 2007 Mirell og Marina er de mest uvanlige jeg har hørt om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestemor Skrevet 16. oktober 2007 #115 Del Skrevet 16. oktober 2007 hørte om noen som kanskje skal kalle datra si for Alvhild. Aldri hørt det navnet før jeg da. Lilja synes jeg er pent, eller Lillya Dattera mi heter Alvilde. Hun er oppkalt etter min manns farmor, som hun deler fødselsdag med og vi er kjempefornøyde med navnet. Det er jo i grunn samme navnet som Alfhild og Alvhild. Og Vilde, som jo er vanligere nå, er en kortform av Alvilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 16. oktober 2007 #116 Del Skrevet 16. oktober 2007 Synes Konstanse er veldig fint, er ikke akkurat det man hører hver dag. Vel. Med mindre man heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pest Skrevet 17. oktober 2007 #117 Del Skrevet 17. oktober 2007 Morsom tråd :D Jeg jobber som telefonselger og ringer til mange gamle damer og menn hver eneste dag, og jeg har en liten bok hvor jeg skriver ned alle morsomme fornavn, etternavn og steder. Gjør dagen litt mer morsom Jeg har enda tilgode å komme til noen navn jeg tenker "åh, det var et utrolig fint navn!", men har endel av de morsomme. Har ringt til ei dame som het Lillebil. (Ja, som i lekebil.) Jeg tenkte det måtte være skrivefeil, så jeg sjekket gule sider. Jommen er det flere som heter det. Flere som heter Lillebill og (med to l-er). Også er jo Ninja fin :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #118 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hørte om et par som har kalt datteren sin for Feline. De kan umulig ha undersøkt hva feline egentlig betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 17. oktober 2007 #119 Del Skrevet 17. oktober 2007 Mange fine navn.. og noen mer.. litt for spesielle kanskje.. Selv heter jeg Natalie, litt spesielt, men begynner å bli godt brukt.. Tale synes jeg er kjempefint.. og en kompis av meg er onkel til to jenter som heter ylva og alida.. fine navn det å Selv liker jeg Jessica, skulle selv egentlig hete det.. Å til enda mer spesielle navn, oldemødrene mine hette Gusta og Ingvarda.. Hver sin smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anca Skrevet 18. oktober 2007 #120 Del Skrevet 18. oktober 2007 Må bare legge til et gammelt navn jeg ikke har sett mye brukt: Desima Sekunda Datteren vår heter Elarie Dorthea. Hittil har vi ikke truffet noen som har hørt om Elarie, så det er nok relativt sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå