ringblomst Skrevet 11. august 2003 #61 Del Skrevet 11. august 2003 Ocelia synes jeg er et uvanlig navn, og kombinasjonen Margot Ocelia er veldig uvanlig. Det het bestemoren til en jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 11. august 2003 #62 Del Skrevet 11. august 2003 Hva med Anie da (altså, med norsk uttale og ikke engelsk) Nei, det er ikke navnet mitt - men jeg digger det allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. august 2003 #63 Del Skrevet 11. august 2003 Kaia Hedvig Mia Er fine navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 11. august 2003 #64 Del Skrevet 11. august 2003 Olivia er kansje uvanlig Jeg kjenner ingen som heter det . Tenker på hun til skippern jeg da Ellers var det sikkert bare litt klossete av hun andre som kom med den påstanden at Malen var skrevet feil.. Eller? Syns Malen er fint navn jeg, uten r' en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. august 2003 #65 Del Skrevet 11. august 2003 tuppelure skrev: Min datter heter ikke Marlen heller hun da... Hun heter Malén Hvordan kan du si at jeg skriver navnet hennes feil? Å, himmel og hav som dere kicker på dette da!!! Ser dere ikke at "feil" er i gåsetegn??????? "Feil" i fht de 424 andre som har det navnet. Det er da vel samma navnet, bare med en annen stavemåte. (hehe, nå skal dere vel kicke på det oxo.....!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. august 2003 #66 Del Skrevet 11. august 2003 Tuppelure: Godt jeg kunne more deg ! Da jeg ble født hadde de bare et guttenavn (Håvard), så når det viste seg at jeg var jente vurderte de faktisk Håvarda et øyeblikk, Takk og lov for at de fant et annet sier bare jeg. En slektning av ei venninne het Jorånd, ho trodde ho het Jorunn, helt til ho gifta seg. Da fikk ho dåpsattesten, hvor presten hadde skrevet feil først ble ho litt satt ut, men så kom ho til at det var kuult, og begynte å bruke det.. Ler så klabert så jeg rister igjen! Du kan få sagt det! Men så ikke foreldrene noen gang på dåpsattesten og fortalte hva hun het? Jeg kan forøvrig oxo styre meg for Håvarda! Men hva med Josteina??? Dette kan nok fotsette i det uendelige........ Jeg kalte en gang en gutt for Torstein i 2 år, helt til mora endelig turte å fortelle meg at han het Karsten! Jeg hadde visst hørt feil! Tidligere naboen min kjenner en som heter Rosa. Hun giftet seg, tok sin manns etternavn og ble hetende Rosa Bleie! Ha en fin dag! klemz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. august 2003 #67 Del Skrevet 12. august 2003 Ho var født i 1920 eller der omkring. De tenkte kanskje ikke over det, eller rakk aldri å lese den særlig nøye, de var 18 søsken. Og mens de 15 første hadde enkle fornavn, fikk de 3 siste doble ! Tror de kom til at 15 begynte å bli mange og trengte å "bruke opp" en del navn, slik at alle som kunne kalles opp ble det, og ingen ble fornærma.. For de hadde navn som: Hildegunn Ofelia Elsa Nilsine Hæge Larsine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #68 Del Skrevet 12. august 2003 Ho var født i 1920 eller der omkring. De tenkte kanskje ikke over det, eller rakk aldri å lese den særlig nøye, de var 18 søsken. Og mens de 15 første hadde enkle fornavn, fikk de 3 siste doble ! Tror de kom til at 15 begynte å bli mange og trengte å "bruke opp" en del navn, slik at alle som kunne kalles opp ble det, og ingen ble fornærma.. For de hadde navn som: Hildegunn Ofelia Elsa Nilsine Hæge Larsine Blir det flere barn her (neppe!), så tror jeg vi går for Larsine Nilsine! Ellers er jo Ofelia litt tøft, da... Når jeg tenker meg godt om...... tuppelure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupzy Skrevet 12. august 2003 #69 Del Skrevet 12. august 2003 Min datter har r verken i skrivemåte eller uttale,DEt er IKKE samme navnet! Marlen er ikke det samme som Malén. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #70 Del Skrevet 12. august 2003 Otilie, Fam og Tya er ganske uvanlige navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. august 2003 #71 Del Skrevet 12. august 2003 Min datter har r verken i skrivemåte eller uttale,DEt er IKKE samme navnet! Marlen er ikke det samme som Malén. Neivel, trodde de uttaltes likt jeg, men det er kanskje ikke sånn overalt da. Ellers er jeg enig i at det er forskjellig, akkurat som Birte og Birthe faktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. august 2003 #72 Del Skrevet 12. august 2003 Tidligere naboen min kjenner en som heter Rosa. Hun giftet seg, tok sin manns etternavn og ble hetende Rosa Bleie! Det er nok en vandrehistorie, gitt, så naboen din skryter på seg det kjennskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isisjenta Skrevet 12. august 2003 #73 Del Skrevet 12. august 2003 Hva med Isfrid Leni Paula (min favoritt, selv om det er kjent er det ikke mye brukt) Dafina Dilara Edona Debora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. august 2003 #74 Del Skrevet 13. august 2003 Barenlegen min foreslo i fullt alvor at foreldrene mine skulle kalle meg Sjovår - det er ivertfall sjeldent... :-? Syns Rønnaug er et fint navn og det er ikke så vanlig nå til dags. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 13. august 2003 #75 Del Skrevet 13. august 2003 Saga, Sol, Olivia, Iris, Amanda, Aurora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cooli Skrevet 13. august 2003 #76 Del Skrevet 13. august 2003 Miranda og Emmelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 14. august 2003 #77 Del Skrevet 14. august 2003 Gir meg ikke helt på denne tråden; har litt navnedilla! Blar meg bakover i generasjonene her, og kommer til dette: Nelly Esther Esther Olivia Anna Kristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #78 Del Skrevet 16. august 2003 Eirill Eiril Eirild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grete Skrevet 16. august 2003 #79 Del Skrevet 16. august 2003 Eira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 16. august 2003 #80 Del Skrevet 16. august 2003 datteren min heter milla. det synes jeg selvsagt er fint - og så kastet vi på amalie - etter tenåringen som bor hos oss innimellom - ellers liker jeg fanny, karla, gerda, dagny, klara, solvor, zoe og alma - sjeldne nå men ikke før - bortsett fra zoe - som jo ikke er direkte norsk - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå